Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:29:44 GMT

هیوندای النترا 2.0

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۹۶۱۲

هیوندای النترا 2.0

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج بحران اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم افتتاح شد؛ اما امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به برند‌هایی همانند آئودی،  نیسان و پورشه دارد.

دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال ۱۹۶۷ شروع به فعالیت کرد، اما امروزه با جایگاه سی و نهم جهان در فهرست ارزشمندترین برند‌های دنیا، تقریبا ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است؛ درحالیکه فورد با قدمت ۱۱۵ سال، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان صنعتی جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین هیوندای النترا در سال ۱۹۹۰ عرضه شد. این خودرو، یک سدان سایز متوسط بود که قابلیت‌های اسپرت قابل قبولی داشت. اما پس از چند دوره تولید این محصول، به‌جرئت می‌توان نسل پنجم هیوندای النترا که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تولید می‌شد را یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ خودروسازی کره دانست.

طبق عادات چند سال اخیر، محصولات جدید هیوندای با فاصله‌ کمی پس از عرضه در بازار جهانی، به ایران وارد شده است و البته النترا هم به‌تازگی با نسل ششم در کشور ما حضور پیدا کرده است. این خودرو در تیپ بدنه‌ سدان، توسط نمایندگی کمپانی هیوندای و کرمان موتور درحال فروش است.

این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۹۹۹ سی سی حجم که قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار در دور ۶۲۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۹۵ نیوتن متر در دور ۴۲۰۰ توسط جعبه دنده‌ی اتومات ۶ سرعته است.

مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۹.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که حداکثر سرعت آن ۲.۳ کیلومتر در ساعت است.

 همانطور که گفته شد؛ النترا در دسته بندی خودرو‌های سدان قرار دارد ، به طوریکه  طول آن ۴۵۷۰، عرض آن ۱۸۰۰ و ارتفاع آن ۱۴۵۰ میلیمتر است.

از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون تنظیم برقی صندلی راننده، سطوح صندلی پارچه‌ای، صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده، حافظه صندلی راننده، صندلی‌های جلو سرد شونده، تنظیم گودی کمر اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوا‌های راننده، سرنشین، جانبی صندلی‌های جلو، پرده‌ای، زانویی، دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت، قفل و بازکردن درب‌ها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار و کمربند پیش کشنده، ورود بدون کلید و دیگر امکاناتی نظیردارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صفحه نمایش سیستم صوتی ۵ اینچی، ۸ بلندگو، سیستم ناوبری ۶، ورودی گوشی / USB، AM / FM / SiriusXM / MP۳ صوتی ۶ بلندگوی و ساب ووفر، صفحه نمایش ۴.۲ اینچ برای نشان دادن سیستم برقی و وضعیت خودرو، جی‏‎پی‏‎اس (GPS)، سیستم هندزفری برای تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی قابل تنظیم، آینه‌های بیرونی گرم شونده، آینه‌های جانبی با ایجاد سیگنال، شیشه بالابر‌های برقی، شیشه‌های با قابلیت کنترل خورشیدی، چراغ‌های جلو HID، چراغ مه شکن، کنترل دمای دو گانه‌ی اتوماتیک و گرمکن شیشه اتوماتیک، سیستم حافظه یکپارچه (IMS) برای صندلی و آینه‌های بیرونی و راننده، سانروف برقی، چراغ‌های جلو زنون با چراغ جهت روشنایی در روز، چراغ‌های عقب LED، سنسور نور، سیستم کنترل فشار تایر (TPMS)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند (SCC)، خروج از خط هشدار با لین نگه دارید کمک (LKA)، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی LCD در روی کیلومتر شمار، سیستم کمک پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل روی فرمان و فرمان صوتی، قفل درب برقی، تنظیم شیب و تلسکوپی فرمان، پنجره‌های برقی با بسته شدن خود کار، حس‏گر باران، اوردرایو، انتخاب نوع رانندگی، درب صندوق عقب هوشمند اشاره کرد.

در بخش ترمز‌ها و پایداری دارای سیستم ABS و پایداری خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک بوده و ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ساده استفاده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار خودرو وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم