Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:32:16 GMT

پای حرف مردم مازندران| چرا کالای ایرانی باید بخریم؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۹۷۳۰

پای حرف مردم مازندران| چرا کالای ایرانی باید بخریم؟

‍‍‍‍‍‍

شهروندان مازنی معتقد هستند که خرید کالای ایرانی افتخاری ملی است و بنابراین این سئوال را باید از خود بپرسند که چرا کالای ایرانی نخریم؟ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، شاید در یک نگاه ساده انگارانه بگوییم وقتی کالاهای مرغوب خارجی است چه نیازی به مصرف کالای داخلی وجود دارد؟ پاسخ این است که در کنار ارزشمندی هویت ملی و تقویت روحیه خودکفایی، مهم‌ترین اثر مصرف کالای داخلی، رفع بیکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار، یعنی فعالیت ثمر بخش نیروی انسانی در یک فرآیند که حاصل آن ایجاد ارزش اقتصادی است. تولید، مهم‌ترین فرآیندی است که زمینه فعالیت نیروی انسانی را برای آفرینش ارزش اقتصادی مهیا می‌سازد.

تولید فرآیندی است که مواد اولیه، دانش فنی، ابزار تولید، انرژی و دیگر منابع طبیعی و فیزیکی را به مدد فعالیت فکری و عملی نیروی انسانی مبدل به کالاهای مفید و ارزشمندی می کند که جامعه برای رفع نیاز و ارتقاء سطح رفاه خود از آن ها بهره می گیرد و در مقابل آن پول می‌پردازد.

خرید کالای ایرانی افتخاری ملی است و امسال که طبق فرموده سکان دار جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری، سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و در فرمایشات خود به نقش مردم نیز در این امر تاکید داشتند، باید در عمل، همه با هم برای تحقق این امر گام برداریم.

در این راستا به سطح شهر و به سراغ مردم رفتیم تامصاحبه ای با شهروندان در زمینه ضرورت و اهمیت خرید کالای ایرانی داشته باشیم.

خانم جوان مازنی گفت: امسال که مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، وظیفه همه ما حمایت از تولید ملی است که البته باید کیفیت تولید نیز افزایش یابد.

خانم صفریان دیگر شهروند مازنی نیز گفت: حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ شود البته وقتی کالای ایرانی می‌خریم باید نیازهای ما را تامین کند اگر نتواند و یا کیفیت لازم را نداشته باشد یقینا اعتماد مردم نیز از بین می‌رود که باید به کیفیت کالا توجه شود.

آقای فرهنگی ساروی نیز گفت: وقتی این ظرفیت درکشور ما وجود دارد و با تولید، نان خانه‌های کارگران ما تامین می‌شود چرا باید نخریم وقتی خودمان داریم ضرورتی ندارد کالاها را از کشورهای دیگر تامین کنیم.

باید از تولید ملی و ایرانی حمایت شود متاسفانه می‌بینیم برخی فروشگاه‌ها به تبلیغ کالای خارجی می‌پردازند و البته ممکن است در بحث بسته‌بندی کمی ضعیف باشیم که این موضوع نیز قابل رفع شدن است و باید با تمام قوا از تولیدات داخل حمایت کنیم.

شهروند ساروی دیگری گفت: کالای ایرانی تولید داخل کشور خودمان است و اولین حمایت باید از خود ما مردم باشد.

اما آنچه باید بدانیم این است که دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، صداو سیما، دستگاه‌های آموزش عالی و رسانه و مطبوعات می‌توانند نقش مهم و ارزنده در این زمینه ایفا کنند تا ایرانی با افتخار از کالای ایرانی استفاده کند.

با رونق تولید داخل در کشور به مرور زمان مردم استفاده از آن را در اولویت قرار می‌دهند. کارگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی نیز رونق می‌گیرند و این امر نیز موجب کاهش نرخ بیکاری شده و به ریشه‌کن کردن بیکاری نیز کمک می‌کند.

به عقیده کارشناسان افزایش تولید و ایجاد فضای رقابت؛ کیفیت کالا را افزایش داده و موجب کاهش اتکای کشور به کالاهای خارجی می‌شود.

توجه به ظرفیت داخل موجب می‌شود تا تهدیدات اقتصادی دشمن مانند تحریم بر جامعه و زندگی مردم اثری نداشته باشد و حتی این امر موجب رشد قدرت اقتصادی مردم می‌شود که تحقق آن حمایت بی چون و چرای مسئولان و آری به کالای ایرانی توسط مردم را می‌طلبد.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

فیلم: غلامرضا احمدی

انتهای پیام/ش

R41358/P36447/S6,74/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید بالشتک جذب ارتعاش شدند.

بر اساس این گزارش، از این محصول در خطوط ریلی برای از بین بردن ارتعاش و کاهش استهلاک و خستگی سازه‌های اطراف استفاده می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • تولید پد ضد ارتعاش با دانش فنی ایرانی
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • ۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد
  • تعریف ۵ رویکرد جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال