Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@15:42:56 GMT

نخستین دعای کمیل زائران ایرانی در مدینه

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۹۸۱۴

فرهنگ > دین و اندیشه - ایسنا نوشت:هزاران زائر ایرانی حرم نبوی در جوار بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و قبرستان بقیع، مناجات عارفانه مولی الموحدین حضرت علی (ع) را درفضایی معنوی زمزمه کردند.

 نخستین دعای کمیل زائران ایرانی در مدینه منوره؛ پنج شنبه شب درسه هتل محل اسکان زائران کشورمان به صورت متمرکز با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغازشد و پس از مداحی در مدح و منقبت پیامبر اکرم و ائمه مظلوم بقیع (ع) زائران ایرانی بیت‌الله الحرام و حرم نبوی فرازهای دعای روحبخش کمیل را درشهر پیامبر مکرم اسلام زمزمه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسمی که در هتل موفنبیک با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران بیت الله الحرام که این روزها در مدینه منوره بسر می‌برند ، سخنرانی کرد.


نماینده ولی فقیه از زائران ایرانی خواست لحظه لحظه سفر به سرزمین وحی را مغتنم شمارند چرا که فرصت حضور در جوار بیت الله الحرام، بارگاه رسول اکرم و قبور ائمه بقیع براحتی دست یافتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سطح بینش مردم ایران بسیار ارتقاء یافته است، افزود: معنویتی که امروز در میان زائران ایرانی شاهد هستیم نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و حجاج عزیز از معنویت این سرزمین به خوبی بهره می برند.


برپایه این گزارش، دو مراسم دیگر نیز در هتل های مکارم بلازا و مراج طیبه برگزار شد که در آن حجج الاسلام راشد یزدی واحمد عابدی سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در جمع گروه‌هایی از زائران ایرانی که در چند روز گذشته به مدینه آمده و میهمان مهربانترین پیامبر و ائمه بقیع هستند، سخنرانی کردند.

 

1717

کلید واژه‌ها : دعا و زیارت - حج تمتع - مدینه منوره -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دعا و زیارت حج تمتع مدینه منوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند