Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@13:24:32 GMT

اجرای پلی بک حمید هیراد!+فیلم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۶۹۸۴۰

اجرای پلی بک حمید هیراد!+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش پارس نیوز، 

ابتدا هیچ چیز در صدا، لحن، بیان و خوانندگی خواننده جوان وجود نداشت. پسری که با آرامش و ادب صحبت می کرد و حضورش در دورهمی، محبوبیتش را دو چندان کرده بود. اما این روزها فضای مجازی، شیشه ای شفاف دور انسان ها کشیده است که نه اجازه فرار از زندان شیشه ای را به آنها می دهد و نه دیگر چیزی را مخفی از کسی می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها هنر و هنرمند، شفاف تر از همیشه در معرض دید مردم قرار می گیرند.

ماه ها قبل حمید حسین زاده ملقب به هیراد به دلیل سرقت ادبی گوشه رینگ قرار گرفت. شاعران و رسانه ها می گفتند که او بخشی از اشعار دیگران را بدون اینکه اسمی از شاعران اثر بیاورد، در کارش می خواند و خودش را سراینده شعر معرفی می کند. آنقدر رسانه ها این موضوع را پیگیری کردند و به او فشار آوردند که شرکت حامی هیراد و تولید کننده و برگزار کننده مجبور به عذر خواهی از مردم و رسانه ها شدند. آن ها خسارت های این کارشان را به شاعران پرداخت کردند و سعی کردند هیراد جوان را از یک سقوط زودهنگام از پرتگاه شهرت در موسیقی نجات دهند.

چند ماه پس از حواشی مربوط به سرقت ادبی، کنسرت های هیراد آغاز شد. اجراها یکی پس از دیگری سولداوت می شد و همه چیز برای هیراد خوب پیش می رفت، اما انگار هیراد، باید روزهای سخت تری را تجربه کند. ماه ها قبل شاعر بودنش زیر سوال رفته بود؛ موضوعی که شاید خیلی در محبوبیتش تأثیر نداشت، اما این روزها خوانندگی اش زیر سوال رفته است. هیراد این بار نیزه را از طرفدارانش خورد؛ کسانی که مخاطب کنسرتش بودند و از اجرای زنده اش فیلم می گرفتند.

در کنسرت اخیر هیراد وقتی او قطعه ریتمیک «یار» را اجرا می کرد و مخاطبانش هم با او زمزمه می کردند، اتفاقی رخ داد. فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن نشان می دهد، زمانی که هیراد برای احترام به مخاطبانش تعظیم می کند، آهنگ با صدای او اجرا می شود و او از آهنگ جا می ماند. در این ویدئو مشخص است که پس از این اتفاق برخی مخاطبان که در کنسرت حاضر هستند، می گویند: «هیراد سوتی داد!»

 

        این فیلم در فضای مجازی بارها بازنشر شد و همه از اجرای پلی بک یا ضبط شده، هیراد گله کردند. خیلی از خوانندگان هم به این کار هیراد اشکال وارد کردند و اجرای پلی بک را ایرادی بزرگ دانستند. از جمله محمد علیزاده خواننده پاپ که در جشنواره آواها و نواهای رضوی گفت: وقتی مرا به اینجا دعوت کردند، گفتند که دو قطعه را به شکل پلی بک اجرا کن. من گفتم که این کار زشتی است؛ هر چند برخی خوانندگان به اشتباه آن را انجام می دهند.

این اتفاق باعث شد که هیراد نسبت به شایعه ها و  انتقاداتی که نسبت به او شده بود، واکنش نشان دهد. او در اینستاگرامش ویدئویی منتشر کرد که از نمایی دیگر اجرای قطعه «یار» را ضبط  کرده بود و نشان می داد که صدای  هیراد با ریتم و آهنگ کاملا هماهنگ است و او پلی بک نمی خواند. او زیر این فیلم نوشت: «قضاوت با شما عزیزان»

 

       

 

فیلمی که هیراد منتشر کرده است، خیلی کوتاه و فقط مربوط به لحظه ای است که خیلی ها می گویند او از اجرای پلی بک عقب مانده است. اما فیلمی که حاشیه ها را به همراه داشته است، از دقایقی قبل ضبط شده بود و نشان می داد که هیراد در دیگر قسمت ها از آهنگ عقب نیست و فقط این لحظه را از موزیک ارکستر جا مانده است. موضوعی که حاضران کنسرت به آن اذعان می کنند. نکته دیگر این است که در فیلمی که هیراد منتشر کرده است، صدای ارکستر با صدای خواننده هماهنگ نیست.

به هر حال قضاوت همچنان با مخاطبان است؛ اما اگر این قضیه صحت داشته باشد، وزارت ارشاد باید وارد عمل شود و مسئولان برگزار کننده کنسرت باید پول مردم را بازگردانند.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زندان سرقت رسانه شعر فضای مجازی وزارت ارشاد پول رسانه سرقت شعر موسیقی وزارت ارشاد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

آفتاب‌‌نیوز :

بهار ایلچی که از سال ۸۸ با گروه موسیقی بانوان «ستاره قطبی» فعالیت دارد و تا همین چند سال پیش گروه او جزو پرکارترین گروه‌های بانوان بود، درباره کم‌کار شدن گروهی که سرپرستی آن را برعهده دارد، به ایسنا می‌گوید: تا اواخر سال ۹۸ که در اسفندماه اجرا‌های موسیقی به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد، پرکارترین گروه بانوان در ایران بودیم که در سال بیش از ۱۰ الی ۱۲ اجرا در تهران داشتیم. با شیوع ویروس کرونا که حدود سه سال تا سه سال و نیم امکان برگزاری کنسرت نبود و تنها در سال ۱۴۰۰ با نصف ظرفیت برگزار کردیم. 

کنسرت‌های بانوان و چالش کار گروهی

در ادامه از او درباره اعضای گروهش سوال می‌کنیم، اینکه اعضای این گروه تا چه حد بدون تغییر باقی مانده‌اند و اگر هم تغییر در کار بوده نحوه جایگزینی اعضا به چه صورت است؟ 

ایلچی پاسخ می‌دهد: در کار گروهی نمی‌توان انتظار داشت که اعضا ثابت بمانند، به هر حال متأسفانه یا خوشبختانه بسیاری از نوازندگان و خوانندگان گروه تاکنون مهاجرت کرده‌اند یا ترجیح داده‌اند به صورت مستقل کار کنند. به هر حال خیلی وقت‌ها از صفر شروع کرده‌ایم و گروه را دوباره از نو ساخته‌ایم. به هر حال هر بار جایگزین کردن نوازندگانی که برای آموزش و آماده کردن آن‌ها وقت گذاشته‌ایم، کار سختی است. 

او ادامه می‌دهد: معتقدم یکی از رسالت‌هایم این است که بتوانم استعداد نوازندگان جوان را ببینم و به آن‌ها امکان رشد و پیشرفت را بدهم که هم امکان استفاده از آن‌ها در گروه میسر باشد و هم خودشان بعدا بتوانند از آنچه آموخته‌اند، استفاده کنند. 

این هنرمند در همین راستا درباره نحوه همکاری گروه «پلاریس» با نوازندگان و خوانندگان مختلف می‌گوید: گاه این‌گونه است که برخی از نوازندگان و خوانندگان بخاطر آشنایی که خودشان با گروه دارند درخواست همکاری می‌دهند و رزومه‌شان را ارسال می‌کنند که از بین آن‌ها از افراد مستعد در گروه استفاده می‌کنیم. برخی از نوازندگان گروه نیز از سنین کودکی تحت آموزش اعضای خود گروه به حدی رسیده‌اند که بتوانند روی صحنه کنسرت بروند؛ چراکه گروه «پلاریس» برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان امکان فعالیت فراهم کرده تا بتوانند دیده شوند و رشد کنند.

او ادامه می‌دهد: البته امروزه شرایط با سال ۸۸ که من فعالیتم را با گروه آغاز کردم متفاوت است؛ زیرا در آن زمان نوازنده‌های خانم به خصوص در بخش ساز‌های پاپ مانند درام، پرکاشن یا گیتار الکتریک خیلی محدود بودند تا حدی که مجبور بودیم افرادی را که علاقه داشتند به کلاس بفرستیم تا به حدی استاندارد برای حضور روی صحنه کنسرت برسند. اما در سال‌های اخیر تعداد نوازنده‌های خانمی که بتوانند با ساز‌های مختلف کار کنند خیلی بیشتر شده است؛ البته تعداد آن‌ها و فضای برای کار کردنشان در حد مردان نیست، ولی شرایط مانند قبل هم کار را برای خانم‌ها محدود نمی‌کند.

محدودیت سالن‌های برگزاری کنسرت برای بانوان 

ایلچی، اما زمانی که درباره بزرگترین مشکلی که گروه‌های بانوان با آن رو به رو هستند می‌پرسیم، به سالن‌های برگزاری کنسرت می‌پردازد و می‌گوید: کنسرت‌های بانوان تنها امکان اجرا در یک سالن تهران یعنی تالار وحدت را دارند. این سالن نیز چندان ظرفیت بالایی برای حضور تماشاگران ندارند که این امر موجب می‌شود، برگزاری کنسرت برای گروهی به بزرگی گروه ما در شرایط اقتصادی کنونی مقرون به صرفه نباشد. از طرف دیگر تالار وحدت اصلا نوبت برگزاری کنسرت نمی‌دهد و آن زمانی که نوبت برگزاری کنسرت می‌دهد، گروه‌های بانوان تنها امکان برگزاری کنسرت در سانس ساعت ۱۴ را آن هم در روز جمعه دارند. دو ظهر ساعتی است که برای کنسرت رفتن تعریف نشده است و اگر فردی بخواهد به کنسرت برود، پیش فرض ذهنی او روی ساعات عصر و شب است. 

او ادامه می‌دهد: خوش‌بینانه‌ترین حالتی که تالار وحدت طی سال به گروهی نوبت کنسرت بدهد، چهار سانس است؛ البته این اتفاق هم نمی‌افتد و اغلب شاید دو سانس به هر گروه نوبت اجرا بدهد. این در صورتی است که چند سال پیش حداقل چهار تا ۶ سانس در تالار وحدت کنسرت داشتیم، اما اکنون از آنجا که گروه‌های ویژه بانوان تعدادشان بیشتر شده است، نوبت اجرای بیشتری را به هر گروه اختصاص نمی‌دهند.

محدودیت برگزاری کنسرت بانوان در سایر شهر‌های کشور 

این هنرمند همچنین درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در سایر شهر‌های کشور بیان می‌کند: یکی از معضلات گروه‌های بانوان این است که با وجود اینکه که کار ما مجوز دارد و قانونی است و بر اساس قوانین کشور در تهران روی صحنه می‌رویم، اما در شهرستان‌ها اصلا اجازه برگزاری کنسرت نداریم. تنها شهری هم که توانسته‌ایم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم، بندر عباس بود.

او ادامه می‌دهد: در هیچ جایی از قانون ذکر نشده که بانوان نمی‌توانند در شهرستان‌ها کنسرت داشته باشند، اما افرادی هستند که به صورت فردی و سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این واقعا آزاردهنده است؛ زیرا این امر موجب محدود شدن کنسرت‌هایمان در تهران، پایین آمدن درآمدمان و شناخته نشدن ما در سطح کشور می‌شود.

از او سوال می‌کنیم که آیا تا به حال پیش آمده که در یک شهرستان مجوز برگزاری کنسرت داشته بوده باشند، اما کنسرت آن‌ها لغو شده باشد؟ پاسخ می‌دهد: همانطور که گفتم تنها توانسته‌ایم در بندرعباس آن هم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم؛ البته قرار بود این کنسرت دو سانس باشد، اما یکی از سانس‌های آن را با وجود استقبالی که صورت گرفت، لغو کردند.

اجاره بالای سالن‌های کنسرت برای بانوان

ایلچی به اجاره‌ای که برای سالنی مانند تالار وحدت پرداخت می‌کنند، می‌پردازد و می‌گوید که «با وجود اینکه گروه‌های بانوان ساعت ۱۴ باید کنسرت برگزار کنند، اما همپای گروه‌های غیربانوان برای برگزاری کنسرت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند. با این وجود نه خدمات خوبی را دریافت می‌کنند و نه از قابلیت تالار اصلا می‌توانند استفاده کنند؛ زیرا خیلی از کار‌ها نیازمند قدرت بدنی و حضور مردان است.»

به گفته او آن‌ها در کنسرت‌هایشان حتی نمی‌توانند نور‌های مختلفی مانند نور «فالو» را داشته باشند.

او در پایان می‌گوید که امیدوار است از این پس باتوجه مسئولین، مشکلات برگزاری کنسرت برای بانوان حل شود و بتوانند در سراسر ایران کنسرت برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • پوران درخشنده: «عشق» را باید خارج از ایران ساخت