Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت با بیان این که تحریم های آمریکا که گفته شده از ۱۵ مرداد اعمال می شود از همین حالا عملیاتی شده است افزود:​ هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده ایم و دغدغه ایی در این زمینه وجود ندارد. ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دولت برای حمایت از مصرف کننده در بازار وجود دارد، اما در سال‌های گذشته در پی کوچک شدن دولت بازار رقابتی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آغاز تحریم‌ها از ابتدای اردیبهشت این بازار‌ها بهم ریخت.

کلامی گفت: رئیس جمهور آمریکا گفته است 15 مرداد تحریم‌ها را اعمال می‌کند، اما این تحریم‌ها را عملیاتی کرده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت افزود:​ هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده ایم و دغدغه ایی در این زمینه وجود ندارد و کسری نیاز بازار را نیز با واردات تامین میکنیم.

وی گفت: روزانه 150 تن گوشت قرمز تامین و در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب توزیع می‌شود.

کلامی افزود: اکنون ران گوسفندی بسته بندی را 44 هزار و شقه را نیز حدود 34 هزار تومان عرضه می‌کنیم که در مقایسه با سال گذشته قیمت آن افزایش نیافته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: به دلیل بالا بودن کیفیت گوشت قرمز کشور، همسایگان که خواستار گوشت قرمز ایران هستند آن را به صورت رسمی و یا غیر قانونی خریداری می‌کنند.

وی افزود: با افزایش قیمت ارز صادرات و قاچاق گوشت قرمز کشور نیز افزایش یافت، اما اردیبهشت صادرات گوشت قرمز را برای تامین مصرف داخلی ممنوع و از قاچاق جلوگیری کردیم.

کلامی با بیان اینکه آماری از قاچاق گوشت قرمز در کشور نداریم گفت: با کنترل قاچاق و صادرات قیمت هر کیلو گوسفند زنده از 24 هزار تومان به 21 هزار تومان کاهش یافته است.

این مسئول وزارت صنعت افزود: میزان کشت دانه روغنی سویا از صد هزار تن به 500 هزار تن افزایش یافته است، اما به دلیل آب بر بودن این محصول ممکن است واردات آن به صرفه‌تر باشد.

وی گفت: 87 درصد سویا تبدیل به کنجاله می‌شود و برنامه‌ای برای تولید 2/5 میلیون تن سویا در کشور داریم.

کلامی افزود: بیش از 10 میلیارد دلار بر‌ای تامین کالا‌های اساسی در اختیار وزارت جهاد و کشاورزی قرار گرفته است و در حال کم کردن واسطه‌ها برای کاهش قیمت‌ها هستیم .

انتهای پیام/

 

R1012122/P1012122/S7,77,78,83/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت