Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@17:20:34 GMT

امام‌خمینی‌(ره): منافقین ازکفار بدترند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۰۳۰۳

امام‌خمینی‌(ره): منافقین ازکفار بدترند

امروز سالگرد عملیات افتخارآفرین مرصاد است که در آن منافقینی که به کشور حمله کردند و به خیال خودشان قصد تصرف تهران را داشتند به هلاکت رسیدند. حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدا با موضعی سخت در برابر کژروی‌های منافقین ایستاد و اعلام موضع خود را به اصلاح آن‌ها از لحاظ عقیدتی و فکری موکول کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حضرت امام خمینی(ره) مبارزه مسلحانه را بدون رهبری و نظارت عالمان وارسته، خون‌ریزی و هرج‌و‌مرج می‌دانست و برای آن نتیجه‌ای متصور نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهک تروریستی منافقین در این راستا ضربه خورده بودند و نمی‌توانستند نظرات امام(ره) را در ایران انتشار دهد. تمام تلاش آن‌ها منعکس‌نشدن نظرات امام(ره) درباره تشکیلاتشان بود و درخارج از کشور نیز اعضا سعی می‌کردند امام(ره) را شخصیتی منفعل از مبارزه نشان دهند.

به بخش کوتاهی از بیانات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی درباره منافقین می‌پردازیم.

لزوم مقابله جدی با منافقین

منافق‌ها هستند که برتر از کفارند. آنی که مسلمان می‌گوید هستم و بر ضد اسلام عمل می‌کنند و می‌خواهد به ضد اسلام عمل بکند، آن است که در قرآن بیشتر از آنها تکذیب شده تا دیگران. ما سوره منافقین داریم اما سوره کفار نداریم. سوره منافقین داریم که برای منافقین از اول شروع می‌کند اوصافشان را می‌گوید. اسلام همیشه گرفتار یک همچو جمعیت‌هایی بوده است. در صدر اسلام زیاد جمله هست در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) اینها زیاد بودند. در زمان خود پیغمبر اکرم (ص) زیاد بودند و همینطور در طول تاریخ. اسلام گرفتار یک همچون مسائل بوده است و گرفتار این که اشخاص هم از خود مسلمان ها، مردم خوب، مردم اسلامی گول می‌خورند. از اینها، از این اشخاص که با صورت اسلامی می‌آمدند وحی می‌کردند، گول می‌خوردند. (صحیفه نور جلد 12 ، 4/4/59 ، صص 192 تا 202)

لزوم ارشاد منافقین جوان

باید در همه منابر به این جوان‌هایی که گول خورده‌اند از این منافقین و امثال آنها نصیحت بشود و دعوت به حق بشود. باید آنها را فهماند به ایشان که اینهایی که شما را دعوت می کنند که به ضد جمهوری اسلامی قیام کنید، اینها با اسلام بد هستند، با اسم اسلام می‌خواهند اسلام را از بین ببرند. اینها یک روز با مقاصد اسلامی همراه نبوده اند، اینها نهج‌البلاغه و قرآن را اسباب دست قرار دادند برای اینکه نهج‌البلاغه و قرآن را از بین ببرند و این جوان‌های بی‌اطلاع، این پسرهای بی‌اطلاع، دستخوش این تبلیغات سو اینها شده‌اند و در مقابل ملت ایستاده‌اند. (صحیفه نور، 4/8/6 جلد 15 ، صص 201 تا 308)

پیوند منافقین با آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که از این منافقین باید پشتیبانی کرد و این گرفتاری‌های جزیی که در سطح کشور هست و در بین شهرها هست و این دزدهایی که طرفداری آنها را آمریکا می‌کند و اعلام می‌کند که باید آمریکا طرفدار این منافقین باشد، اینها را ان‌شاءلله به زودی شرشان از ایران کنده بشود و هیچ اینها قابل ذکر نیستند. اینها یک دزدهایی هستند که گاهی یک جایی یک چیزی منفجر می‌کنند، هیاهوشان خیلی است، صحبت خیلی می‌کنند ولی واقعیتی این‌ها ندارند. (صحیفه نور جلد 15 ، 2/6/60 ، صص 107 تا 111)

لزوم جلوگیری از نفوذ منافقین و لیبرال‌ها به مراکز دولتی

امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفتند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ‌کدام از اینها نشد، ایادی خود فروخته از منافقین و لیبرال‌ها و بی‌دین‌ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‌گناه برایشان چون آب خوردن است، در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند و نفوذی‌ها بارها اعلام کردند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند. (صحیفه نور ، ج 21 ، ص 108)

انتهای پیام/4071

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا

امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود به علت بی‌اعتمادی به دولت آمریکا پرداخته بودند. ایشان منفعت‌طلبی آمریکایی‌ها را دلیل بی‌اعتمادی به آنها عنوان کرده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • مطهری امام