Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:08:56 GMT

جشنواره غذاهای بومی قشم در شهر سوزای قشم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۰۶۰۰

جشنواره غذاهای بومی قشم در شهر سوزای قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مدیر جشنواره غذای سوزا گفت: به مناسب ایام ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت جشنواره غذاهای بومی و محلی برگزار شد که با استقبال مردم شهر سوزا روبرو شد.

به گزارش ایرنا مصطفی نوفرستی شامگاه پنجشنبه در جشنواره غذاهای محلی شهر سوزا افزود: غذاها و خوراکی هایی که مردم این شهر در پخت آن مهارت دارند در معرض نمایش قرار گرفته است و بازدید کنندگان می توانند با انواع غذاهای محلی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت اقامتگاه های بوم گردی برگزار شد، اظهار داشت: این مرکزها به عنوان عرضه کننده غذاها و صنایع دستی نقش مهمی در حوزه اشتغال و نیز بازسازی هویت بومیان قشم دارند.
نوفرستی ادامه داد: نیروهایی که در این اقامتگاه ها فعالیت می کنند با لباس های محلی و بومی حضور دارند و غذاهای دریایی سنتی نیز ارائه می شود تا مراجعه کنندگان در مدت حضور در این محل با فرهنگ منطقه آشنا شوند.
وی که مدیر یکی از اقامتگاه های بوم گردی است، افزود: این مرکز ها ضوابط خاصی دارند که در همه اقامتگاه های بوم گردی جزیره رعایت نشده است و به همین دلیل طرح ستاره دار کردن این اقامتگاه ها می تواند به شناخت کیفیت این اقامتگاه ها کمک کند.

**فعالیت 83 اقامتگاه بوم گردی در قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در حاشیه بازدید از این جشنواره گفت: 83 خانه بوم گردی در جزیره قشم فعالیت می‌کنند که امروز به نوعی بلوغ در صنعت گردشگری رسیده اند و می توانند باعث جذب مسافران داخلی و خارجی شوند.
رسول اکبری افزود: امروز نسل جدیدی از گردشگری بوم گردی در جزیره آغاز شده است به طوری که این مراکز با ابتکار خود رویدادهایی از قبیل این جشنواره را رقم می زنند.
وی ادامه داد: در فصل گرما و رکود گردشگری، اتفاقاتی چون جشنواره های بومی محلی می تواند مسافران داخلی و خارجی را برای مسافرات به جزیره قشم ترغیب کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این رویداد می تواند به عنوان یک الگو برای بخش خصوصی مطرح شود که خود باید برای جذب گردشگر ابتکار عمل داشته باشد.
وی افزود: تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد و معاونت روستای ریاست جمهوری در حال بررسی است که با تکمیل آن همه تعاونی هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند از تسهیلات ارزشمندی با نرخ پایین بهره مند می شوند.

**جشنواره تابستانی در قشم برگزار می شود
مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره تابستانی قشم با برنامه ریزی و ساختار نوین از 20 مرداد ماه سال جاری آغاز می شود و تا نیمه شهریور ماه ادامه پیدا می کند.
مرتضی شیخ زاده افزود: جشنواره تابستانی قشم با هدف ایجاد رونق اقتصادی در بازارها و مراکز تجاری جزیره و افزایش حضور گردشگران و بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری کنسرت های موسیقی با حضور خوانندگان مطرح برای شب های جشنواره برنامه ریزی شده است.
شیخ زاده با بیان اینکه بخش خصوصی پایه اصلی جشنواره تابستانی است، اظهار داشت: اجرای جشنواره تابستانی برای نخستین بار به جامعه فعالان اقتصادی واگذار می شود.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، در طول جشنواره تابستانی رفت و آمد در مسیر اسکله های حقانی به ذاکری و نیز مسیر بندر پُهل به بندر لافت رایگان می شود.
جزیره قشم دارای 22 مجتمع تجاری و حدود 15 هزار فعال اقتصادی است. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره غذاهاي بومي قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر