Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت پیش دبستانی در عدالت آموزشی و فرصت برابر یادگیری، گفت: با نهایی شدن دستورالعمل، در آن مقرر شده پیش دبستانی به عنوان یک دوره رسمی به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره شود.

رضوان حکیم زاده  با اشاره به وجود چالش‌هایی در رابطه با بحث اداره امور پیش دبستانی از سال ۸۲، اظهار کرد: با دستور وزیر کارگروهی تشکیل شد تا از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شود و با مشخص کردن عدم کاهش تعداد نوآموزان در کشور و تداوم ارائه خدمات و نحوه ثبت نام پیش دبستانی‌ها در مناطق محروم، روستایی، عشایر و دو زبانه اقداماتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  

وی افزود: طی جلسات متعدد با نهایی شدن دستور العمل، در آن مقرر شده پیش دبستانی به عنوان یک دوره رسمی به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره شود، افزود: با توجه به اهمیت پیش دبستانی در عدالت آموزشی و فرصت برابر یادگیری، مقرر شده پوشش نوآموزان با استفاده از اعتباردولتی در مناطق محروم مرزی و حاشیه شهرهای پرجمعیت انجام شود. 

  

وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل و طبق ماده ۱۲ اساسنامه، استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی برای تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی و قرارداد با موسسات امکان پذیر خواهد بود. 

  

حکیم زاده با بیان این‌که افزایشی در هزینه‌های پیش دبستانی اعمال نخواهدشد، افزود: هدف ما این است که حداکثر نوآموزان کشور در پیش دبستانی حضور داشته باشند و ارتقای پیش دبستانی از ۳۸ درصد به بالای ۷۰ درصد حفظ شود. 

  

وی با تاکید بر این‌که براساس سند تحول بنیادین، دوره ابتدایی باید به عنوان دوره‌ی تخصصی در نظر گرفته شود، افزود: نیروهایی که برای تدریس در دوره‌ی ابتدایی به کار گرفته می‌شوند باید با انگیزه‌ کار با کودکان، دارای روحیه متناسب با دوران کودکی و دارای رشته های مرتبط با دوره‌ی ابتدایی باشند،  چرا که این دوره، مهم‌ترین دوران کودکی محسوب می‌شود و اگر پایه‌های یادگیری در این دوره تضعیف شود، قطعا ورودی‌های ضعیفی در دوران متوسطه خواهیم داشت. 

  

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش سرمایهگذاری در دوران پیش دبستانی برای جذب نیروها را یک دوره‌ سرمایه گذاری بلند مدت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در اکثریت معلمان دوران ابتدایی ما انگیزه‌ علاقه و همکاری با کودکان وجود دارد اما در برخی موارد نیز به دلیل تصمیمات شتاب زده مانند استقرار پایه ششم، مجبور شدیم نیروهایی از سایر دوره‌ها و خارج از کادر آموزشی در دوره ابتدایی به کار بگیریم که در این خصوص با چالش مواجه شدیم. 

  

وی ادامه داد: سعی می کنیم با آموزشها، چالش‌های نیروهای دوره ابتدایی را جبران کنیم اما تقاضا داریم در سیاست گذاری‌ها، جذب نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروها حتما توجه شود. 

  

حکیم زاده با بیان این‌که بسیاری از معلمان دوره ابتدایی باتجربه و دارای سنوات خدمت بالایی هستند ولی اکنون نیز در آستانه بازنشستگی و خروج از دوره  ابتدایی قرار دارند، گفت: این امر اقتضا می‌کند که سازمان‌های امور اداری استخدامی، مجلس شورای اسلامی و برنامه و بودجه به دلیل اهمیت بنیادی نیروی انسانی و معلم در دوره ابتدایی، با نگاهی تخصصی زمینه‌های به کارگیری و صدور مجوزهای کافی را فراهم کنند تا از طریق دانشگاه فرهنگیان، معلمان مورد نیاز کشور در دوره ابتدایی جذب شده و تحت آموزش‌های مناسب قرار گیرد تا بتوان در دوره ابتدایی به آموزش کیفیت بخشیم. 

  

وی در خصوص معلمان مدارس غیر دولتی با بیان این‌که استانداردهای آموزش و پرورش برای مدارس دولتی و غیردولتی یکسان است، بیان کرد: معلمان مدارس غیر دولتی با تمام تلاش، کار آموزشی خود را در مدارس غیردولتی انجام می‌دهند، اخیرا از سازمان مدارس دولتی خواستار نظارت‌های جدی‌تری در بحث جذب و آموزش معلمان غیر انتفاعی شدیم. 

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معتقدم نیروهای غیرمرتبط با دوره ابتدایی در مدارس غیر دولتی ممکن است بیشتر از مدارس دولتی باشد به همین دلیل این موارد در جذب نیرو باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا سعی بر تدوین چارچوبی مناسب برای به کارگیری و توانمندسازی معلمان در مدارس غیر دولتی خواهیم کرد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دشتستان اظهار کرد: یکی از دستور کارهای اصلی معلمان ما تربیت است و نقش مهم و برجسته‌ای در تربیت افرادی دلسوز، مهربان، شجاع، مؤمن، باهوش و توانمند دارند.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای بیان کرد: نیاز امروز کشور تقویت سواد رسانه‌ای است که باید با افزایش مهارت‌های استفاده از رسانه‌ها، دانش‌آموزان را در مقابل خطرات رسانه‌ها مصون نگه داریم. کارهایی در این زمینه شروع شده است و باید توسعه یابد و در مدارس و دانشگاه‌ها نهضت سواد رسانه‌ای فراگیر شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش علم و دانش باید در حوزه تربیت همراه با معرفت و معنویت نقش‌آفرینی کند افزود: علم بدون معنویت نتیجه‌اش می‌شود بمب اتم و مواردی از این قبیل.

وی به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: به همه دشمنان اعلام کرده‌ایم که هیچ تجاوزی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و این را در عمل هم ثابت کرده‌ایم که با تکیه بر علم و دانش همراه با معرفت به دستاوردهای بزرگ نظامی و دفاعی دست یافته‌ایم و به دشمن پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهیم.

رضایی با تقدیر از کارها و اقدامات و فعالیت‌های بزرگ معلمان در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دارایی اصلی ما در شهرستان دشتستان نیروی انسانی توانمند است که به آنها افتخار می‌کنیم و باید سهم خود را در جامعه نخبگانی استان بوشهر و کشور بیشتر کنیم تا آینده درخشان‌تری در شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود که سهم بهتر و بیشتری از کنکور سراسری داشته باشیم تصریح کرد: باید تلاش کنیم که سهم دشتستان از رتبه‌های تک‌رقمی و دو رقمی افزایش یابد. آینده کشور در دست نخبگان امروز است و باید این سهم را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مسائل معیشتی اشاره و بیان کرد: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بود که به مرحله اجرا رسید. البته ما هم بابت اجرای نادرست این طرح معترض هستیم و موضوع را پیگیری کردیم و تا استیضاح وزیر هم جلو رفتیم.

وی با اشاره به اینکه گلایه‌های معلمان حرف حساب است خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای معلمان و فرهنگیان در نظر گرفته شده است که می‌توانیم به آموزش و پرورش تراز برسیم.

کد خبر 6097771

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش