Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا کشورهای چین، روسیه و ایران را به جاسوسی اقتصادی از ایالات متحده متهم کرده و اعلام کرد این سه کشور در تلاش هستند تا به اطلاعات و اسرار شرکت‌های اقتصادی و صنعتی ایالات متحده دست یابند.

ایران آنلاین /به ادعای دولت آمریکا، گروهی از هکرهای ایرانی موسوم به «بچه گربه‌های موشکی» به طور مکرر شرکت‌های دفاعی آمریکا را با هدف سرقت اطلاعات به منظور تقویت برنامه موشکی و فضایی تهران، هدف حملات سایبری قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گروهی از هکرهای روسی سال گذشته به اطلاعات ده‌ها شرکت انرژی آمریکا دست یافتند. همچنین یک گروه جاسوسی سایبری چینی موسوم به «APT10» به‌طور خستگی‌ناپذیری شرکت‌های آمریکایی فعال در عرصه مهندسی، مخابرات و صنایع هوافضا را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، در این گزارش آمده است که نهادهای اطلاعاتی چین، روسیه و ایران به همراه هکرهای وابسته به آن‌ها به سختی تلاش می‌کنند تا اطلاعات محرمانه تجاری و اطلاعات اختصاصی [دارایی‌های] شرکت‌های آمریکایی را به سرقت ببرند.

در گزارش مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات آمریکا آمده است:‌ «جاسوسی اقتصادی و صنعتی خارجی ضد ایالات متحده تداوم داشته و به یک تهدید مهم علیه دارایی‌ها، امنیت و مزیت‌های رقابتی آمریکا تبدیل شده است ... چین، روسیه و ایران به عنوان سه کنشگر قابل و فعال مرتبط با جاسوسی صنعتی و سارقان بالقوه اسرار تجاری و اطلاعات دارایی‌های [شرکت‌های آمریکایی] آمریکا مطرح هستند.»‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک دانشجوی آمریکایی مقیم ایران به جرم سرقت دستگیر شد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: مارک پردی دانشجوی آمریکایی که به جرم سرقت انگشتری گران قیمت تحت تعقیب بود در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد. روزنامه اطلاعات ۴ اردی‌بهشت ۱۳۵۳ خبر دستگیری پردی را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکسی از پردی و انگشتر ۹۰۰ هزار تومانی که سرقت کرده بود را تماشا کنید.

٢٣٣٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902677

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند