Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد گفت: ایران توانایی تولید خودروهای هیبریدی مطابق با صنعت و دانش روز را دارد که این امر فرصت جدید برای صنعت کشور به شمار می رود.

به گزارش قدس آنلاین از کاخ استانداری، منصور معظمی در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: برجام فرصت خوب و طلایی کشور بود که در این فرصت اقدامات مهمی توسط بخش دولتی و خصوصی در زمینه تولید خودرو انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت:: واحد تولیدی 'سناباد خودرو' به عنوان یکی دیگر از خودروسازها که چندین سال با تعطیلی و توقف فعالیت مواجه بوده است، با توجه به حجم و ظرفیت قابل توجهی که بازار داخلی به صورت خاص در حوزه خودروهای هیبریدی دارد، می تواند فرصتی مناسب برای بهره گیری از امکانات و سرمایه گذاری انجام شده در  این حوزه باشد.

معاون وزیر صمت  افزود: صنعت خودرو، صنعت راهبردی با گردش مالی بسیار است اما در عین حال این صنعت با چالش هایی نیز مواجه است به طوری که از ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور هشت میلیون دستگاه فرسوده بوده و مصرف بنزین زیاد دارد.
وی گفت: با روند کنونی مصرف بنزین و افزایش آن باید هر چهار سال یک پالایشگاه جدید در کشور ایجاد شود لذا صنعت خودرو می تواند نقش مهمی در کاهش این مصرف داشته باشد لذا بر روی این صنعت و ارتقای آن باید کار جدی صورت گیرد.
معظمی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه صنعت خودرو افزود: واحد تعطیل شده 'سناباد خودرو' اگر در قالب یک مجموعه جدید طراحی شود، ظرفیت بسیار ارزشمندی است اما به تنهایی محصول قابل عرضه در بازار را ندارد، از این رو این واحد صنعتی نیازمند سرمایه گذاری است و ما آماده مشارکت در این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون ثبت سفارش برای کالاهای اساسی به مدت ۶ ماه تا یک سال انجام گرفته و هیچ مشکلی در تامین و واردات کالا نداریم.
وی گفت: برای تامین مواد اولیه صنایع نیز اقداماتی صورت گرفته و جای نگرانی نیست فقط در این شرایط نیازمند مدیریت و صبوری هستیم زیرا این دوره گذراست و از آن عبور خواهیم کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان با برخورداری از ۳۲۰ واحد قطعه سازی دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه خودروسازی است و راه اندازی و فعال سازی یک واحد خودرویی و بازاریابی مناسب می تواند به ارتقا و تقویت این واحدها کمک قابل توجهی کند.
علیرضا رشیدیان افزود: در حوزه خودروسازی، واحد ایران خودرو خراسان رضوی دارای ظرفیت بسیار است و یکی از پیشرفته ترین سیستم های رنگ خودرو کشور در این واحد مستقر می باشد ضمن اینکه نیروی کار متخصص و توانمند هم در این حوزه فعالیت دارند.
وی گفت: راه اندازی واحد تولیدی خودرو جدید می تواند امکان جدیدی را برای فعالتر شدن و رونق صنعت قطعه سازی در استان به وجود آورد.
رشیدیان از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نسبت به بررسی طرح فعال سازی سناباد خودرو و راه اندازی واحد تولید خودروهای هیبریدی در این استان توجه ویژه داشته و در این راستا به استان کمک کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید