Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@06:23:25 GMT

کاهش 5 درصدی گردشگران خروجی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۲۱۹۷

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران خروجی در بهار خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محب خدایی گفت: با توجه به شرایط ارزی، تاکید ما بر کاهش تعداد گردشگران خروجی کشور است.  معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی امروز جمعه با تاکید بر مدیریت منابع ارزی کشور افزود: بهتر است برای تامین ارز سفرهای ضروری هموطنان نیز پیش بینی های لازم ارزی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس آمار بانک مرکزی از 21 فروردین ماه که سیاست های جدید ارزی اعمال شد تا 23 تیرماه یعنی در مدت 3 ماه در مجموع معادل 312 میلیون دلار ارز مسافرتی به هموطنان تخصیص یافته است. محب خدایی با اظهار بی اطلاعی از افزایش قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: ممکن است شرکت های خارجی بهای بلیت های خود را افزایش دهند اما از آنجا که شرکت های هوایی داخلی دلار 4200 تومانی می گیرند، بعید می دانم چنین اقدامی کنند و نباید افزایش غیرمنطقی داشته باشند.  معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: صنعت گردشگری محدود به گردشگر خروجی نیست و باید روی افزایش گردشگران ورودی تمرکز کنیم ضمن آنکه جایگاه گردشگری داخلی نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. محب خدایی با انتقاد از اظهارنظر برخی آژانس داران مبنی بر تعدیل نیرو به سبب کاهش سفرهای خارجی مردم تاکید کرد: باید از اینها پرسید نقش آژانس های ما در گردشگری ورودی و داخلی کجاست؟ اینکه ما بگوییم اگر گردشگر خروجی کاسته شد تعدیل نیروی انسانی انجام می دهیم، سخن عحیبی است.  وی افزود: ما به آژانس های مسافرتی برای گردشگری سیاحتی، زیارتی، داخلی و خارجی مجوز می دهیم و هرگز نگفته ایم که فقط روی گردشگری خروجی کار کنند.
  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کاهش 5 درصدی خروج گردشگران بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان