Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرانک قدسی شامگاه پنجشنبه در همایش استانی هم اندیشی سمن های حوزه معلولیت در شهرستان قروه که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد سه مسئله اساسی خلاء قانون، ضعف قانون و اجرا نشدن قانون وجود دارد که مانع تحقق اهداف مدنظر است.

به گفته وی در بسیاری مواقع خلاء قانونی مانع پیشرفت در کار است چرا که آسیب دیده می شود اما از دیدگاه قانون کاری نمی توان کرد و فرآیندهای اداری هم در این حوزه نفوذ می کنند لذا در برابر این معضل باید طلب قانون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدسی به گزینه ضعف قانون اشاره کرد و افزود: اما در جاهایی ضعف قانون وجود دارد. یعنی اینکه قانون برای خیلی از افراد شفاف و روشن نیست و ساز و کار اجرایی در آن مشخص نشده است و باید این ضعف برطرف شود.

وی گزینه سوم را در اجرا نشدن قانون دانست و گفت: این مورد بسیار حیاتی است چرا که قانون وجود دارد اما تا زمانی که به اجرا و عمل نرسد نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

قدسی با اشاره به اینکه ساز و کار اجرای قانون در روشن گری برای همه عوامل مرتبط است، تصریح کرد: روشن گری و آگاه سازی هم برای معلولان و هم مسئولان ضروری بوده و باید دانست اگر قانون حمایتی تصویب شده بدین معنی است که مسئولان قصد کار دارند.

این مقام مسئول همچنین خواستار تغییر ادبیات در مطالبات شد و بیان کرد: همدلی و همراهی جزو وظایف ذاتی سمن ها بوده و لازم است این گونه اتاق فکرها برای دسترسی به مطالبات معلولان استمرار داشته باشد.   

فرانک قدسی در ادامه با اشاره خبرنگار مهر در خصوص اعتراض معلولان انجمن باران نسبت به مناسب سازی غیر استاندارد در قروه، عنوان کرد: تمامی مسایلی که مستندات آن نشان می دهد غیر استاندارد و نادرست کار شده، قابل پیگیری بوده و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گفته وی هرگونه مشکلی در حوزه مناسب سازی چه در محیط شهری و چه در مکان های عمومی وجود داشته باشد و تأیید شود نه تنها افراد مرتبط باید پاسخ گو باشند بلکه هرگونه دوباره کاری که صورت گیرد مشمول جریمه خواهد بود.   

همچنین تلاش برای ایجاد تعاملات بهتر در کنار آگاهی بخشی جامعه هدف و عوامل مرتبط، تعیین ساز و کارهای لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و استفاده از مشاوران معلول در نشست های مربوط از دیگر مواردی بودند که مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان به آن ها اشاره کرد.  

کد خبر 4358012

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان شهرستان قروه معلولان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد گرگان دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی زیر سایه خورشید بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند