Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:45:10 GMT

تربیت مراقب سلامت در تقابل با پرستاری قرار دارد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۲۶۶۴

تربیت مراقب سلامت در تقابل با پرستاری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر ترکی درباره ایجاد دوره کارشناسی مراقبین سلامت اظهار کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که بدون برنامه ریزی و مشورت با متخصصین این امر رشته جدیدی را تصویب نکنند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پیدا کردن شغل در حال حاضر یکی از دغدغه‌های دانشجویان پس از فارغ التحصیلی است،گفت:افراد زیادی وجود دارند که در رشته پرستاری، مامایی و بهداشت مدرک تحصیلی دارند اما تاکنون نتوانسته‌اند شاغل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه پیدا کردن شغل در حال حاضر یکی از دغدغه‌های دانشجویان پس از فارغ التحصیلی است و حتی افراد زیادی وجود دارند که در رشته پرستاری، مامایی و بهداشت مدرک تحصیلی دارند اما تاکنون نتوانسته‌اند شاغل شوند ارائه یا حتی تصویب رشته‌های جدید همچون دوره کارشناسی مراقبین سلامت صحیح نیست.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: به نظر من مطرح شدن رشته جدید تحت عنوان تربیت مراقبین سلامت تنها اسمی است که به این رشته داده شده است و گمان نمی‌کنم آموزش‌های ویژه و کاربردی به این افراد داده ‌شود بنابراین نمی‌تواند از لحاظ کاربردی رفع نیازهای جامعه و بیماران را برطرف کند.

ترکی با بیان اینکه ایجاد دوره کارشناسی مراقبت سلامت بدون برنامه ریزی و مشورت جواب مثبتی برای جامعه و بیماران به همراه نخواهد داشت، عنوان کرد: دوره‌های جدید پیش از آنکه مشخص شوند، به تصویب برسند یا حتی نامی بر آنها گذاشته شود باید ابتدا باید تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: باید ورودی سایر رشته‌ها همچون پرستاری و مامایی نیز به طور دقیق برررسی شوند و با توجه به اینکه تمامی آنها پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار نشده‌اند یا حتی پیشنهاد مناسب کاری برای این قشر ارائه نشده است ارائه دوره جدید کارشناسی تربیت مراقبین سلامت صحیح نیست چراکه می‌تواند آسیب‌هایی را به قشر پرستار وارد کند.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ایجاد دوره کارشناسی مراقبت سلامت باید به صورت دقیق بررسی شود و کوریکولوم آن توسط متخصصین این امر مورد نظارت قرار گیرد و اگر قرار است این قشر مشغول به فعالیت شوند تنها در مراکز بهداشت آن هم بنابر متخصصین این حوزه باشد نه در بیمارستان‌ها که نیازمند کار تخصصی و حرفه‌ای است.

کد خبر 4358141

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستاران کمیسیون بهداشت و درمان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو سرطان دندانپزشکی سید حسن هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ارتوپدی دیابت بهداشت دهان و دندان بیماران کلیوی کمیسیون بهداشت و درمان نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین