Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - ارتش سوريه و متحدان آن روز گذشته (چهارم مرداد) پس از آزادسازي قنيطره وارد اين شهر شدند. واقعيت تحولات سوريه اين است که نظام سياسي و ارتش اين کشور از مرحله حفظ حاکميت عبور کرده است و مرحله «بازپس گيري» سرزمين هاي اشغال شده را طي مي کند.
يکي از مهمترين مناطقي که پيش بيني مي شد بازپس گيري آن در مراحل پاياني جنگ با تروريستها قرار داشته باشد، مناطق جنوبي سوريه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمليات آزادسازي جنوب سوريه شامل استان هاي درعا، قنيطره و سويداء از اواخر ماه گذشته ميلادي آغاز شد و ارتش سوريه پس از پاکسازي درعا بر آزادسازي قنيطره تمرکز کرده است.
استان قنيطره 1861 کيلومتر مربع مساحت و بيش از 100 هزار نفر جمعيت دارد و از کوچک ترين استان هاي سوريه است.
از اين لحاظ آزادسازي اين استان کوچک به مراتب آسان تر از دو منطقه ديگر است، اما راهبرد آمريکا و رژيم صهيونيستي مانع مهم براي پيشروي ارتش سوريه در اين استان است، زيرا استان قنيطره بخشي از بلندي هاي جولان محسوب مي شود و رژيم صهيونيستي به همراه آمريکا تلاش زيادي دارند تا همه بلندي هاي جولان را به سرزمين هاي اشغالي ضميمه کنند.
روزنامه جروزالم پست اسرائيل سال گذشته در مطلبي نوشت:
"با توجه به تکه تکه شدن سوريه، اکنون بايد ضميمه شدن بلندي هاي جولان به خاک اسرائيل را به رسميت شناخت."
با توجه به همين اهميت، آمريکا و اسرائيل با کارشکني هاي متعددي تلاش مي کنند مانع آزادسازي مناطق جنوبي سوريه به خصوص قنيطره شوند از جمله اينکه نگراني هايي در خصوص وضعيت غيرنظاميان در اين مناطق مطرح کردند.
«جمال الزعبي»، نماينده پارلمان سوريه در اين خصوص عنوان مي کند:
"هشدارهاي آمريکا درباره عمليات ارتش سوريه در جنوب اين کشور به اسرائيل مربوط است. اهتمام آمريکا به جنوب سوريه و هشدار دادن درباره عمليات ارتش سوريه ربطي به غيرنظاميان آن گونه که واشنگتن ادعا مي کند ندارد بلکه به بحث حمايت آمريکا از اسرائيل و جولان اشغالي در جنوب مربوط است به ويژه که ارتش سوريه به دنبال آزادسازي همه مناطق تحت کنترل گروه هاي مسلح در جنوب سوريه به موازات مرزهاي اردن و فلسطين اشغالي است.»
علاوه بر اين، آزادسازي قنيطره دو اهميت ديگر نيز دارد:
از يک سو، فاصله استان قنيطره با دمشق تنها 70 کيلومتر است و آزادسازي شهر قنيطره به منزله تقويت امنيت دمشق که مرکز حاکميت سوريه است نيز محسوب مي شود.
از سوي ديگر، آزادسازي قنيطره بسط حاکميت سوريه بر تمامي اراضي خود است. اين موضوع از آن جهت اهميت دارد که مناطق جنوبي از جمله مناطق باقيمانده در اشغال گروههاي تروريستي است و حاميان اين گروهها تلاش زيادي براي شکست آزادسازي مناطق جنوبي سوريه انجام دادند.
آزادسازي درعا و سپس قنيطره و سويداء مي تواند پايان يک الگوي سياسي براي جديد سوريه باشد که توسط مخالفان آن به خصوص آمريکا طراحي شده بود. اين الگوي سياسي در پي «اقليم سازي» در سوريه بود و مناطق جنوبي نيز يکي از اين اقليم هاي در نظر گرفته شده بود.
نويسنده: سيد رضي عمادي
137/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه