Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دانشگاه‌های ما از استقلال خوبی برخوردارند و براساس مصوبه هیات امنای خود می‌توانند شهریه‌های ریالی و ارزی از دانشجویان خارجی دریافت کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تحصیل 34 هزار دانشجوی خارجی در ایران خبر داد.

عبدالحمید علیزاده با اعلام اینکه حدود 34 هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: از این تعداد در مجموع 27 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم و 8 هزار نفر در وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 5 هزار دانشجوی خارجی بورسیه و 21 هزار دانشجوی خارجی غیربورسیه و شهریه پرداز در مقاطع مختلف در ایران مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: سیاست وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان شهریه پرداز است، زیرا ما معتقدیم این سیاست، در کنار اهداف فرهنگی و همبستگی با سایر ملل، به شکوفایی اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند که این امر در جهت اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه بیشترین پذیرش دانشجویان خارجی ما از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و لبنان است، گفت: در تمامی دانشگاه‌های توانمند و دارای مجوز و در تمامی رشته‌ها دانشجویان بین‌المللی ما شاغل به تحصیل هستند. امروز بسیاری از دانشگاه‌های ما چندسال است که دانش آموخته خارجی دارند که مایه فخر و مباهات است.

دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری برای دریافت شهریه ارزی و ریالی مستقل هستند

علیزاده در خصوص نحوه دریافت شهریه ارزی و ریالی از دانشجویان خارجی توسط دانشگاه‌ها، تاکید کرد: دانشگاه‌های ما از استقلال خوبی برخوردارند و براساس مصوبه هیات امنای خود می‌توانند شهریه‌های ریالی و ارزی از دانشجویان خارجی دریافت کنند.

اظهارات تهدیدآمیز ترامپ تاثیری بر تعاملات علمی ایران ندارد

وی با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص ایران، عنوان کرد: موضوعاتی که در مقوله برجام مطرح است چندان در توانمندی‌های جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به ویژه در حوزه دانشگاهی تاثیرگذار نخواهد بود، چرا که ما معتقدیم پایه‌های ارتباطات بین‌المللی در کشور به خوبی بنا نهاده شده است و اگر یک کشور بخواهد در این زمینه سنگ‌اندازی کند، نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: یکی از مسائلی که پیام واقعی و ناب نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران به جهانیان منتقل می‌کند، مقوله پذیرش دانشجویان خارجی است. پیام اول آن وجود امنیت و آرامشی بوده که در ایران برای اتباع خارجی حاکم است و پیام دوم این است که ما با تمامی کشورهایی که با ما از سر تعامل و گفت‌وگو وارد صحبت شوند، تعامل می‌کنیم و ما به واسطه علم و دانش پذیرای دانشجویان خارجی هستیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد