Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:20:04 GMT

تفرجگاه زیبای "شاه بلاغی" در سلطانیه + فیلم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۳۱۱۰

تفرجگاه زیبای 'شاه بلاغی' در سلطانیه + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاه بلاغی (چشمه شاه) نام چشمه‌ای در نزدیکی روستای اسدآباد واقع در جنوب غربی شهر سلطانیه استان زنجان است که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر شده است.

این چشمه دارای آب فراوان و زلال است که با احداث دو حوضچه بزرگ و آلاچیق‌ها و بناهای تفریحی به یک منطقه توریستی تبدیل شده و میزبان گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: محمدحسن برجی – زنجان

 

بیشتر بخوانید: "گله تنگ" با طبیعت کوهستانی و چشمه‌های روان + فیلم 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید    انتهای پیام/   فیلمی از منطقه زیبا و گردشگری شاه بلاغی در سلطانیه  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان زنجان سرزمینی با رازهای نهفته در هزار توی تاریخ

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان زنجان ۲۰۰۰ اثر تاریخی طبیعی و معنوی دارد که از این تعداد ۹۱۴ اثر در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده و شامل ۷۱۹ اثر غیرمنقول، یک اثر ثبتی، ۲۲ اثر طبیعی، ۶۱ اثر معنوی ثبتی و ۳۹ اثر منقول تاریخی است.

از غرب به شرق و از شمال به جنوب استان زنجان محور گردشگری از بناها و اماکن تاریخی بوده و در خود آداب و رسوم متنوعی را جا داده که در نوع خود بی نظیر و استثنایی است.

زنجان یکی از شهرهایی است که در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافرانی است

زنجان یکی از شهرهایی است که در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافرانی است که یا این شهر را به عنوان مقصد گردشگری و یا آن را به عنوان شهر گذار انتخاب می‌کنند و همین مساله باعث شده تا از آن به عنوان میزبان مهربان یاد کنند.

زنجان از دیرباز محل عبور کاروان‌های تجاری بوده و امروز مسؤولان این شهر در تلاش هستند تا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اهتمام به حفظ و نگه‌داشت آنچه که از دیرباز نگین گردشگری این شهر بوده، مسافران نوروزی را به ماندگاری در این خطه از ایران اسلامی ترغیب کنند، از این‌رو آمار حاکی از آن است که طی سال‌های اخیر وضعیت گردشگری این شهر نسبت به ادوار گذشته ارتقا یافته است.

وجود ابنیه‌های تاریخی، اماکن دیدنی، صنایع‌دستی منحصر به فرد و از همه مهم‌تر مردم مهمان‌نواز که باعث شده از زنجان به عنوان «میزبان مهربان» یاد شود وجود ابنیه‌های تاریخی، اماکن دیدنی، صنایع‌دستی منحصر به فرد و از همه مهم‌تر مردم مهمان‌نواز که باعث شده از زنجان به عنوان «میزبان مهربان» یاد شود، جملگی دست به دست هم داده تا این شهر در طول اجرای طرح نوروزی، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران نوروزی در بهار ۱۴۰۳ باشد.

زنجان از دیرباز به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن بناهای تاریخی متعدد، از جایگاه ویژه‌ای در بخش صنعت گردشگری و جذب سیاح برخوردار بوده است.

این استان با چند هزار سال قدمت و دارا بودن یادگارهایی از تمدن‌های مهم بشری، تفرج‌گاه‌ها، آثار باستانی و مکان‌های جذاب گردشگری مورد توجه جهانیان به‌ویژه افراد علاقه‌مند به سیاحت و گردشگری قرار داشته و دارد.

وجود ۲۰۰۰ اثر تاریخی در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از شناسایی ۲۰۰۰ اثر تاریخی در استان خبر داده و با بیان اینکه از این تعداد میراث تاریخی تا به امروز ۹۲۹ اثر به ثبت جهانی و ملی رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد میراث ثبت جهانی و ملی استان زنجان، آمار حاکی از آن است که ۷۹۷ مورد این آثار غیرمنقول، ۶۴ اثر ناملموس و معنوی، ۲۳ اثر طبیعی، ۴۴ اثر منقول و یک اثر نیز جهانی بوده است.

سید سعید صفوی با اشاره به اینکه رایزنی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت جهانی پنج اثر تاریخی زنجان در حال انجام است، افزود: بی‌تردید اگر این اتفاق مهم محقق شود، باید آن را جزو یکی از اقدامات ارزشمند استان قلمداد کنیم، به همین خاطر و با توجه به اهمیت موضوع، رایزنی با وزارتخانه متبوع در این خصوص جزو اولویت‌های استان در این حوزه است.

تلاش برای توسعه اکوتوریسم در استان زنجان

وی با یادآوری اینکه از پنج اثر تاریخی زنجان که قرار است به ثبت جهانی برسد، سه اثر طبیعی و غیرمنقول و دو اثر نیز معنوی و ناملموس است، ادامه داد: برای اینکه مشکلی در ثبت این آثار به لحاظ امکان مشترک بودن برخی از آن‌ها با سایر استان‌ها به وجود نیاید، در تلاش هستیم تا مراحل ثبت جهانی این پنج اثر بدون هیچ‌گونه مشکلی پشت سر گذاشته شود.

بنا داریم از ظرفیت‌های بکر طبیعی استان برای توسعه اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم که نمونه بارز آن، ایجاد ژئوپارک در زنجان و ماهنشان است مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ادامه یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در استان را توسعه اکوتورسیم عنوان کرد و یادآورشد: در همین راستا بنا داریم از ظرفیت‌های بکر طبیعی استان برای توسعه اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم که نمونه بارز آن، ایجاد ژئوپارک در زنجان و ماهنشان است تا با این اقدام گام‌های بلندی در راستای توسعه گردشگری طبیعی و نیز توسعه گردشگری در نقاط روستایی برداریم.

صفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر و طبق آمار ۴۲ منطقه در استان بر اساس سند ملی طبیعت‌گردی دارای ظرفیت در این حوزه است، خاطرنشان می‌کند: این ۴۲ منطقه طبیعت‌گردی در استان با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی مانند آبشار، کوهنوردی، صخره‌نوری و ییلاقات، آماده میزبانی از گردشگران به ویژه علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است.

۵۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است که ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و مصنوعات چرمی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود.

صفوی با بیان اینکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله انتخاب شده است، گفت: ملیله از مهمترین هنرهای فلزی و صنایع دستی شهر زنجان است و نشان از ذوق و خلاقیت مردمان این شهر دارد در سال (۱۳۹۸) از طرف شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله انتخاب شد.

زنجان در تاریخ تمدنی خود سه مقطع حساس و البته ویرانی و احیای مجدد را پشت سر گذاشته و با وجود استیلای گذاری برخی فرقه‌ها بر این استان در طول تاریخ، این استان از آثار و ابنیه تاریخی متنوع برخوردار بوده و به جهت عمق غنای هویت و فرهنگ این منطقه هنوز نیز استان زنجان امانت‌دار میراث فرهنگی ارزشمند و قابل ملاحظه‌ای است که فرهنگ و هویت این سرزمین را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 6057697

دیگر خبرها

  • غار «هستیجان» سال آینده به سایت کاوشگری تبدیل می شود
  • استان زنجان سرزمینی با رازهای نهفته در هزار توی تاریخ
  • سلطانیه نگین فیروزه‌ای بر رکاب تاریخ
  • سفر نوروزی به سرزمین شگفتی‌ها + تصاویر
  • آغوش مازندران برای بهار/ از شهر پله ای تا جادوی سورت
  • گذری بر آبشارهای زیبای آذربایجان شرقی
  • تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک/ سازمان گردشگری شهرداری تهران تاسیس خواهد شد
  • بازار سنتی کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری با معماری سنتی و منحصر به فرد
  • نهرهای روان و مرغزارهای زیبای «خوران» منتظر گردشگران بهار
  • معرفی جاذبه‌های گردشگری قروه/اژدهای سنگ شده را باید دید