Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، هیأت دولت چهارشنبه هفته جاری (مرداد 1397) به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رأی اعتماد داد.

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در همین زمینه تأکید کرد: تغییرات جزئی فایده‌ای ندارد بلکه باید سیاست‌های غلط دولت در امور اقتصادی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: دولت اگر می‌خواهد مسئله اقتصاد را حل کند، راه علاج این نیست که مدیران باندی را بالا و پایین کنیم به عبارتی نباید دو مرتبه فردی از را از باند خودشان بردارند و از گروه کارگزاران، اصلاح‌طلب و ... منصوب کنند بلکه باید در حقیقت بخش مردمی تیم اقتصادی دولت فعال شودعز.

اشاره بادامچیان به تحلیل برخی از کارشناسان سیاسی است که می‌گویند عبدالناصر همتی عضو حزب کارگزاران بوده و با انتصاب وی در دولت، نفوذ حزب کارگزاران در خزانه دولت بیشتر شده است.

وی با بیا اینکه کلان اقتصاد دولت باید تغییر کند، گفت:‌در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که آقای جهانگیری ریاست آن را بر عهده دارد یک نفر از بخش مردمی حضور ندارد، دولت که نمی‌تواند کارهای اقتصادی را دنبال کند چرا که مشکلات اقتصادی اگر مردمی شود قابل حل خواهد بود بنابر این دولت باید به بخش مردمی توجه ویژه داشته باشد.

وی حضور نیروهای مردمی عظیم و پاک سه ویژگی مدیران اقتصادی دولت عنوان و تصریح کرد: دولت باید افراد پاکی را در مسئولیت بگمارد که از قبل آنها کسی سوءاستفاده نکنند چه کسی از قِبل رجایی و لاجوردی می‌توانست چیزی را ببرد.

بادامچیان با اشاره به اینکه مدیران پاک در مملکت کم نیستند، گفت: مدیرانی که 40 سال در مملکت با پاکی و سلامت نفس رفتار کردند هنوز وجود دارند و می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: نباید فردی را بگذاریم که عده‌ای بتوانند از کنار آنها سوءاستفاده کنند بنابراین اعتمادی نیز به افرادی که فرزندانشان در فلان کشور خارجی دست می‌خوانند نیز وجود ندارد چرا که  این افراد نمی‌توانند مملکت را اداره کنند.

وی از تلاطم اخیر اقتصاد در بخش‌های ارز، سکه و مسکن نیز انتقاد و بیان کرد: آیا این وضع مسکن است؟ قیمت‌ها بدون دلیل بالا رفته است. آیا آن کسی که  اکنون اجاره‌نشین است با این وضعیت می‌تواند پولی را جهت اجاره و رهن پرداخت کند. دولت باید در مقوله مسکن تدبیر عاجلانه‌ای بیاندیشد.

بنابراین گزارش، تلاطم قیمت مسکن در روزهای نخست سال جاری در برخی از نقاط تهران افزایش چند برابری داشته و به تبع آن نرخ اجاره بها نیز دچار نوسانات شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی