Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@04:51:34 GMT

تهدیدات نظامی دشمنان، توخالی و واهی است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۳۸۶۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ديروز در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در دوره معرفتی "اسلام ناب" پس از شنیدن دیدگاههای نمایندگان دانشجویان در سخنانی، با اشاره به عملکرد سپاه در سال های اخیر گفت: سپاه پاسداران تا 10 سال پیش فقط رویکرد امنیتی و نظامی داشت اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب به عرصه های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ورود کرده و تهدید های نظامی خارجی که از سوی دشمنان اعمال می شود هم خیلی جدی گرفته نمی شود چرا که ما قدرت پاسخگویی داریم، اما ضعف ها و تهدیدات داخلی جدی تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با برشماری تفاوت بین اقشار بسیج و سپاه با اشاره به اینکه رهبری فرمودند: اتکای اقشار بسیج به سپاه است اما بسیج تحت امر سپاه نیست و در اقدام و عمل مستقل است افزود: دغدغه مشترک سپاه و بسیج حفظ و ارتقاء انقلاب اسلامی است که به همین دلیل هم رهبر فرزانه انقلاب به شما دانشجویان جوان مومن انقلابی، استقلال و اختیار در عمل داده است اما سوال اینجاست که تا چه اندازه توانستید با این اختیارات و استقلال، مشکلات موجود انقلاب اسلامی را مرتفع کنید؟

سرلشکر جعفری یادآور شد: در شرایط امروز کشور و نابسامانی های اخیر، خیلی ها تحت تاثیر جو موجود از ادامه راه ناامید می شوند اما ما ملاحظه می کنیم که رهبر معظم انقلاب با اطمینان خاطر و با موج عظیمی از امید، آینده کشور را که به دست توانمند شما جوانان انقلابی پیش می رود، روشن و سربلند می دانند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی دشمنان جمهوری اسلامی توخالی و واهی است ادامه داد: اکنون که در 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، تهدید ها و تحریم های دشمنان به اوج خود رسیده است و تنها تهدیدی که آن را عملی نمی کنند، تهدید نظامی است چرا که اگر بخواهند به تجاوز نظامی دست بزنند، هزینه های بسیار سنگینی برای آن ها به دنبال خواهد داشت و بازی جنگ نرم آن ها را نیز بر هم خواهد زد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: در سال های اخیر حتی تهدیدات امنیتی هم مثل فتنه 88 از طرف دشمنان خارجی رقم خورد اما به شکست منجر شد.

سردار سرلشکر جعفري : دشمن قصد دارد مردم و مسئولین را با جوسازی های رسانه ای ناامید کند ، اما به فضل الهی دروغ پراکنی ها و جوسازی های منفی دشمنان انقلاب و نظام برای ایجاد ناامیدی در کشور با هوشمندی آحاد مردم و مسئولین به مانند گذشته نتیجه ای جز شکست برای دشمن در پی ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد مردم و مسئولین را با جوسازی های رسانه ای ناامید کند اضافه کرد: هرچند این تلاش در برخی مسئولین تاثیراتی داشته است اما به فضل الهی دروغ پراکنی ها و جوسازی های منفی دشمنان انقلاب و نظام برای ایجاد ناامیدی در کشور با هوشمندی آحاد مردم و مسئولین به مانند گذشته نتیجه ای جز شکست برای دشمن در پی ندارد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: قاطبه افراد جامعه که دایه دار انقلاب هستند در مقابل تجاوز صدام در ۸ سال دفاع مقدس به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کردند و امروز هم همین انقلابی ها هستند که می توانند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز با وجود افزایش فشارها و تحریم ها و تهاجم های فرهنگی و رسانه ای، شاهد افزایش بصیرت و ولایتمداری مردم هستیم که همین بصیرت مردمی در مشارکت های انتخاباتی، راهپیمایی های انقلابی و صحنه های مختلف در سطح کشور نمایان است و تهدیدات دشمنان را خنثی می کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مشکلات جدی کشور ریشه در تفکرات لیبرالی دارد تصریح کرد: متاسفانه تفکرات غربی و لیبرالی مثل خوره به جان کشور افتاده است و علت اینکه رهبری معظم به تحول در علوم انسانی تاکید دارند در واقع برای زدودن تفکر غربی و غیر اسلامی از حاکمیت اجرایی کشور می باشد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه طی ۴ دهه گذشته نگاه غربی و مبانی فکری لیبرالی همواره تلاش کرده است در سیستم اجرایی کشور به نحوی حضور داشته باشد گفت: تا زمانی که تفکر برخی مجموعه های اجرایی کشور با اراده مردم تغییر نکند این مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

سرلشکر جعفری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری فرمودند که مسئولین ما به دو نکته اساسی توجه نمی کنند یکی ظرفیت های عظیم داخلی و یکی هم استفاده از جوانان، در زمان جنگ هم تا زمانی که بنی صدر با دیدگاه لیبرالی فرمانده کل قوا بود با ضعف هایی که نشان می داد و مخالف حضور جوانان در جبهه ها بود متحمل شکست و عقب نشینی می شدیم اما از تابستان سال 60 که امام خمینی (ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت، ظرف 9 ماه خرمشهر آزاد شد و این بار عراق بود که از موضع ضعف درخواست آتش بس کرد.

وی ادامه داد: بنی صدر بعد از شکست در هویزه در دی ماه سال 59 به امام (ره) گفت که نمیتوانیم بجنگیم و باید با عراقی ها مذاکره کنیم، خب ببینید حاکمیت اجرایی یک تفکر بر یک مسئله اصلی کشور تا چه اندازه تاثیرگذار است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به وظایف دانشجویان و جوانان انقلابی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور رهبر معظم انقلاب از شما جوانان انتظاراتی دارند. باید از خود بپرسید که وظیفه اصلی شما در این شرایط چیست؟ چگونه قرار است در حل مشکلات کشور و خنثی کردن توطئه دشمنان نقش آفرینی کنید؟ به نظر من وظیفه یک دانشجوی مومن انقلابی بسیجی، آگاه سازی مردم و زدودن تفکر القا شده غربی یا همان لیبرالیسم است. 

وی افزود: شما جوانان انقلابی ابتدا باید در خود آمادگی ایجاد کنید و نیت و عمل خود را خالص کنید. بعد از آن نیاز است که خودسازی مدیریتی داشته باشید و در حوزه هایی که علاقه مندید، تلاش کرده و مشکلات کشور را مرتفع نمایید.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: شما جوانان امروز باید در دانشگاه، شهر و یا محله خود برای حل مشکلات مردم و معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور، هسته های جهادی یا نهادهای مردمی تشکیل دهید. همه اقدامات این چنینی الزاما نیازمند پول نیست ، همانطور که خداوند وعده داده است: « والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا ...» 

فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: حرکت های جهادی شما دانشجویان و جوانان با برکت بوده و تاثیرات ملموسی در جامعه دارد و به مستضعفین و محرومین روحیه و امید می دهد. البته این فعالیت ها برای خود شما هم تجربه های مدیریتی و تشکیلاتی به دنبال خواهد داشت. همین دوره اسلام ناب هم که در آن به صورت تشکیلاتی و جمعی شرکت کرده اید و آموزش های خوبی می بینید، باید زمینه ای برای تشکیل هسته های جهادی و همینطور پی گیری مطالبات مردمی از مسئولین باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جعفري فرمانده کل سپاه سردار سرلشکر جعفري آبعلي دماوند دانشجويان بسيجي جنگ نرم تهديدات جنگ نرم عملکرد سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی

امام جمعه اصفهان گفت: ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند، اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و طلاب نباید به این واسطه از درس بازبمانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت ضمن تبریک عملیات بزرگ سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در مورد طوفان الاقصی فرمودند این شکست برای اسرائیل جبران ناپذیر است این شکست رژیم صهیونیستی نیز جبران نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته درباره قدرت پدافندی و گنبد آهنین بسیار تبلیغ کرده بود گفت: آنها این را تلقین می‌کردند که کشوری نمی‌تواند به آنها حمله کند اما خود می‌توانند هر کشوری را مورد هدف قرار دهند ولذا بیشتر کشورهای عربی می‌ترسند و این ترس ریخته شد و قدرت ایران بسیار بالا رفت.

وی افزود: در آیه ۵۰ سوره مائده خداوند می‌فرماید اگر فردی ولایت یهود و نصاری را قبول کرد از آنها است، لذا برخی از کشورهای عربی را نمی‌توان مسلمان نامید و افرادی که در دل آنها بیماری است به سرعت به سمت یهود و نصاری می‌روند و قرآن کریم می‌فرماید چه بسا پیروزی خداوند فرامی رسد و آنها ابراز پشیمانی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان عملیات وعده صادق را کار بسیار عظیمی برشمرد و عنوان کرد: بهترین تعبیر را امام (ره) داشت که فرمود اسرائیل غده سرطانی است، یعنی اگر مقابل آن نایستیم به یک کشور و منطقه اکتفا نمی‌کند و آن را در میان کشورهای اسلامی قرار داده‌اند تا آنها را بترسانند، اما مردم مظلوم غزه این ترس را از بین بردند و به مردم دنیا نشان دادند و هر کودک شیرخواری که اسرائیل می‌کشد بمبی بر علیه رژیم صهیونیستی است و مردم از آنها منتفر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان این اقدام را کاری خدایی و از برکت خون شهیدان دانست و گفت: باید جوانان را با این کارهای ارزشمند آشنا کنیم و پیشرفت‌های نظامی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را تبیین نمائیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به حضور قشر روحانیت در وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: البته ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و نباید طلاب به این واسطه از درس بازبمانند.

وی با تاکید بر ادامه تحصیل طلاب و روحانیون تصریح کرد: طلاب ما باید درس را ادامه دهند و باید از روحانیون مستقر در وزارت نفت نیز مسئله ادامه تحصیل را بخواهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهانی مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز گزارشی از مجموع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در حوزه ائمه جماعات مرتبط با وزارت نفت ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت نفت در چهار شرکتی اصلی خود در سطح کشور حدود ۸۵۰ امام جماعت دارد و مدت ۸ سال است که در این زمینه کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و هر منطقه‌ای نیز مسئولی معین دارد تا بر کار نظارت کرده و مشکلات را پیگیری نمایند.

وی از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی ویژه ائمه جماعت منطقه اصفهان و برگزاری ۴ دوره مجازی برای این روحانیون خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی، بیان احکام و مشاوره برخی از اقدامات این روحانیون است و هم چنین در جزایر خارک و عسلویه روحانیون ما حضور دارند و با تاکید وزیر نفت بر مسئله وجود نماز جماعت در کمپ‌های کارگری و شهرک‌های مصنوعی وزارت نفت نیز مساجد خوبی احداث شده و بر برنامه‌های فرهنگی آنها نظارت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهانی خاطر نشان کرد: در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز مصوباتی داشته‌ایم و کنترل‌های خوبی شده است و بسیج صنعت نفت نیز کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد.

گفتنی است در استان اصفهان در بدو انقلاب حدود ۳ هزار مشترک مصرف کننده گاز وجود داشته است که این رقم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار واحد مصرف کننده گاز رسیده است و در حوزه روستاها در راستای خدمت به محرومین و تولید و اشتغال مولد به بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شده است.

کد خبر 748382

دیگر خبرها

  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی