Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@23:14:57 GMT

دستور تهیه دونات نارگیلی بدون تخم مرغ و لبنیات

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۳۹۱۸

دستور تهیه دونات نارگیلی بدون تخم مرغ و لبنیات

در این دستور تهیه دونات نارگیلی در فر از لبنیات به خصوص شیر استفاده نشده و مناسب افرادی است که به لبنیات حساسیت دارند یا می‌خواهند لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنند. دونات یکی از شیرینی‌های پرطرفدار است که علاقمندان خاص خودش را دارد.
آموزش تهیه دونات نارگیلی بدون شیر

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه زمان پخت: ۱۵ دقیقه تمام مواد تشکیل دهنده این دونات منحصر به فرد و کاملا سالم است و صد در صد گیاهی، بنابراین گیاهخواران می‌توانند به سادگی یک شیرینی سالم و خوشمزه برای خودشان آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرد آن بدون گلوتن است، به جای تخم مرغ از سس سیب استفاده کرده ایم و به جای کره حیوانی از روغن نارگیل و به هجای شیر از شیر نارگیل که جایگزین‌هایی عالی برای مواد تشکیل دهنده دونات هستند.
مواد لازم دونات نارگیلی

آرد بدون گلوتن ۱ و نیم لیوان

بکینگ پودر ۱ و نیم قاشق چایخوری

جوش شیرین ۱/۴ قاشق چایخوری

شیر نارگیل ۱/۲ لیوان

شکر نیشکر ۱ لیوان

روغن نارگیل ۱/۳ لیوان مقداری برای چرب کردن قالب‌ها

سس سیب شیرین نشده نصف لیوان

عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

پودر نارگیل نصف لیوان

پودر شکر نصف لیوان برای روی دونات‌ها

آب داغ ۱ – ۲ قاشق غذاخوری برای روی دونات‌ها

پودر نارگیل نصف لیوان برای روی دونات‌ها

طرز تهیه دونات نارگیلی

۱. ۶ عدد سینی قالب دونات را چرب و آرد پاشی کنیدو فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.   ۲. آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و کناری بگذارید.   ۳. شیر و روغن نارگیل را مخلوط کرده روی حرارت کم بگذارید تا روغن نارگیل ذوب شود. مراقب باشید شیر به جوش نیاید. به آرامی هم بزنید تا مخلوط شود. از روی حرارت برداشته و شکر را اضافه کرده هم بزنید تا شکر حل شود. سس سیب و عضاره وانیل را بیفزایید و هم بزنید تا یکدست شود.

۴. مایعات را به آرد افزوده و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود.   ۵. پودر نارگیل را اضافه کرده با قاشق چوبی به خورد خمیر دهید. قالب‌ها را تا نصف با خمیر پر کنید.   ۶. دونات‌ها را به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. سپس نیم ساعت کناری بگذارید تا از حرارت بیوفتد.   ۷. با کاردک کناره‌های دونات‌ها را از قالب جدا کرده سپس قالب را برگردانید تا دونات‌ها جدا شوند.   ۸. برای روی دونات‌ها پودر شکر را با ۱ قاشق آب داغ مخلوط کنید تا خمیر غلیظی درست شود. اگر نیاز بود می‌توانید ۱ قاشق دیگر هم آب به آن اضافه کنید. روی دونات‌ها را با این شربت بپوشانید شو سپس در پودر نارگیل بگردانید. نکته: اگر آرد بدون گلوتن در دسترس نداشتید می‌توانید از این ترکیب برای تهیه دونات استفاده کنید.

آرد برنج ۳/۴ لیوان آرد گرابانزو ۱/۴ لیوان نشاسته سیب زمینی ۱/۴ لیوان، نشاسته اروروت ۱/۴ لیوان، صمغ زانتان ۱/۲ قاشق چایخوری

منبع:  پرشین وی


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آشپزی شیرینی دونات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید

این کنسرت پاپ، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، در دو سانس ۱۹:۴۰ و ۲۲:۴۰ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، بلیت تهیه کنند. پیش از این نیز سینماتیکت، تجربه موفقی در بلیت فروشی آنلاین کنسرت محسن یگانه داشت و توانست تمام بلیت‌های کنسرت را بدون هیچ اختلالی به دست مخاطبان برساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901280

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید