Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: عوارض مهلک استفاده از عینک های آفتابی غیراستاندارد را فراموش نکنید.

یک اپتومتریست با اشاره به اینکه عینک‌هایی که عدسی کوچکی دارند تنها بخشی از چشم را می‌پوشانند و حفاظت کامل ایجاد نمی‌کنند، گفت: آب مروارید و آسیب به قرنیه از عوارض استفاده ازعینک‌های آفتابی غیراستاندارد است.

 نیلوفر طهرانچی درباره عوارض استفاده از عینک آفتابی غیراستاندارد اظهار کرد: عدم استفاده از عینک و یا استفاده از عینک‌های نامناسب آفتابی خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی‌ همچون آب مروارید ، کاتاراکت، پیر چشمی ‌و آسیب به قرنیه را افزایش ‌می‌دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشعه UV که طول موج کمتر از ۴۰۰ نانومتر دارد یکی از مضرترین اشعه‌ها برای چشم و پوست ‌است، افزود: با استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد ‌می‌توان چشم‌ها را دربرابر آب مروارید و ابتلا به پیر چشمی محافظت کرد.

این اپتومتریست عنوان کرد: مردم باید آگاه باشند که قیمت در تعیین عینک آفتابی هیچ نقشی ندارد چراکه بسیاری از عینک‌های آفتابی با قیمت‌های مناسب نیز، قابلیت جذب اشعه UV را دارند .

طهرانچی با بیان اینکه عدسی عینک‌های آفتابی آبی یا بنفش برای استفاده در هیچ شرایطی استاندارد نیستند و کنتراست رنگ محیط را از بین می‌برند، اضافه کرد: تعریف کلی برای استاندارد بودن اندازه یک عینک آفتابی این است که سطح دور چشم را کاملاً پوشش بدهد و از رسیدن نور به آن جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: عینک‌هایی که عدسی کوچکی دارند تنها بخشی از چشم را می‌پوشانند و حفاظت کامل ایجاد نمی‌کنند. از طرفی عینک‌هایی که عدسی بزرگی دارند هم ممکن است روی گونه‌ها و بینی سنگینی کنند یا دسته‌های پهن آنها زاویه دید را کاهش بدهند.

این اپتومتریست عنوان کرد: تعیین نوع فریم عینک هم تا حدود زیادی سلیقه‌ای است اما فریم‌های کائوچویی انعطاف بالاتری دارند، امکان شکستن‌شان کمتر است و راحت‌تر روی صورت می‌نشینند درحالیکه مزیت فریم‌های فلزی این باشد که درصورت شکسته شدن قابل تعمیر هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به دختران حامله دراین کلینیک پنهان می ماند/ خانم قابله دستگیر شد+عکس

قتل تکان دهنده پیرمرد روستایی در همدان / او را زنده زنده آتش زدند!

آیت الله نوری همدانی عزادار شد

زن ایرانی مسعود برای پول به خانه مرد روس رفت؟!

ترامپ همسرش را طلاق داد! + عکس

جنازه مادر 10 کودک 6 ماه در حمام خانه بود! +عکس

فشار کاری باعث شد مرد جوان خود را عقیم کند!

خودفروشی دخترجوان برای درمان مادرش!؟+عکس

تجاوز معلم جوان به دختر 12 ساله درمدرسه!/ زایمان این دختر رازتلخی را فاش کرد

ناگفته های تلخ زن ایرانی از آنتالیا / من و 2 دخترم گرفتار ارتباط سیاه شدیم!

هولناک ترین عشق یک زن به شوهرش+عکس

تجاوز وحشیانه به زن جوان پشت شمشاد ها پارک! + عکس جوان شیطان صفت

دوربین مخفی مرد شیطان صفت در حمام زنانه +عکس

این زنان را می فروختند ! / قهقهه های مردان بی حیا را ببینید ! + فیلم (14+)

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت استاندارد کاهش آب مروارید شکسته شدن عکس دختر فیلم جوان آزار و اذیت تعرض دستگیر شد ایران حوادث تهران اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف و ابری است گفت: هوای گیلان تا اواسط هفته‌ی پیش روی پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به روند افزایش دمای افزود: دمای هوا هم در این مدت ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.
وی همچنین گفت: در این مدت پدیده مه برای شب و صبح پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۵ درجه سلسیوس و تالش با دمای ۲۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره کرد و گفت: دمای رشت در حال حاضر ۲۵ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۴۱ درصد است.

دیگر خبرها

  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد