Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه کرج گفت: کسی که به بیت‌المال دست درازی می‌کند نباید چهره شطرنجی داشته باشد ولی این گونه می‌شود که عده‌ای با فساد ضربات زیادی به انقلاب اسلامی می‌زنند. ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج اظهار داشت: اسلام هر موارد اقتصادی که با بیع ارتباط دارد می‌پذیرد و هر آنچه که مربوط به ربا است را کاملا حرام دانسته و مردود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه ربا اموال اقتصادی مردم را نابود می‌کند و امام صادق(ع) ربا را مختل‌کننده در امور کسب و کار و خرید و فروش مردم معرفی کردند، افزود: اگر ربا وارد اقتصادی شود و گسترش پیدا کند جامعه دچار نابودی می‌شود و یکی از موضوعات و نقاط مبهم سپرده‌گذاری صرف مردم در بانک‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به 5 مرداد ماه سال 1358 و اولین نماز جمعه باشکوه در جمهوری اسلامی، گفت: نمازجمعه پشتیبان اصلی نظام اسلامی است و نماز جمعه هدایتگر فکری، سیاسی و معنوی جامعه در دوران سخت و نقش اصلی آن مقابله با توطئه‌ها و نفوذ دشمنان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) جایگاه نماز جمعه را زنده و رتبه آن را با مناسک حج مقایسه کردند، ادامه داد: تجلی اصلی ولایت فقیه، نماز جمعه است که هر کسی با سلیقه‌ای که پایبند به انقلاب اسلامی و قانون اساسی است باید در نماز جمعه حضور داشته و این نکته نیز مهم است که نماز جمعه جناح بازی سیاسی را نمی‌شناسد و امام جمعه فردی وابسته به جریان سیاسی نیست و اگر اینگونه باشد از درجه عدالت خارج می‌شود.

خطیب نماز جمعه کرج وظیفه اصلی امام جمعه را تبیین اصول انقلاب اسلامی دانست و از ضرورت دفاع امام جمعه از خواسته‌های به حق مردم گفت و تصریح کرد: حرف‌های امام جمعه درباره موضوعاتی مبنی بر همراهی با جناح خاص نیست و ممکن است تقرب به حرف‌ جریانی باشد ولی امام جمعه نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی‌اعتنا باشد و امام جمعه ساکت به‌درد جامعه نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تضعیف جایگاه امام جمعه هستند و 5 شهید محراب گواه بر این ماجرا است که امام جمعه توسط عده‌ای بدخواه حذف فیزیکی شدند، عنوان کرد: برخی می‌گویند بنده تند به مسئولان اشکال می‌گیرم ولی این حرف کاملا اشتباه است؛ من توانمندی مسئولان لایق را قدردان هستم ولی تذکرات به دیگران را جهت اصلاح و پیشرفت کار می‌دانم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) مسئولی که خلاف قانون انجام داده و در امور خصوصا اقتصادی کار خلاف کند به شدت برخورد می‌کردند، تاکید کرد: کسی که به بیت‌المال دست درازی می‌کند نباید چهره شطرنجی داشته باشد ولی این گونه می‌شود که عده‌ای با فساد ضربات زیادی به انقلاب اسلامی می‌زنند و خدا از عالمان دین پیمان گرفته که سکوت نکنند.

وی عنوان کرد: هر مطلبی که بنده عرض می‌کنم عینا تبیین مطالب رهبر انقلاب است و در موردی کتابی درباره مذاکرات با نام "برجام خسارت محض" نوشته شده که وزارت ارشاد جلوی انتشار آن را می‌گیرد که آن هم به دلیل نام کتاب است که این کلمه از بیانات رهبری است و این را باید دانست که ائمه جمعه زبان مردم هستند و با عدالت و واقع‌بینی نقد می‌کنند و نسبت به انحرافات هشدار می‌دهند.

 حسینی‌همدانی با بیان اینکه از اردیبهشت سال 93 وظیفه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت بر سیاست‌های کلی نظام است و در مورد لایحه FATF مجمع طی نامه‌ای به شورای نگهبان آن را مغایر اساس کشور دانسته است، افزود: سوال اینجاست که با این روند قانونی و تذکر رهبر انقلاب درباره مخالفت علنی با این لایحه ضد امنیت ملی چرا معاون پارلمانی و رئیس دفتر رئیس جمهور با این موضوع مخالفت علنی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مواضع رئیس جمهور و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس در برابر تهدیدات آمریکا را انقلابی خواند و اضافه کرد: آمریکا از توانمندی موشکی و منطقه‌ای ایران واهمه دارد و همین کشور در سال 67 توسط یک‌دنماینده خود منافقین را تشویق به حمله به ایران کرد که در عملیات مرصاد از بین رفتند و از طرفی دیگر نیز باید تذکر داد مواضع انقلابی برخی سبب نشود که از آمریکا به سمت دامان اروپا کشور را سوق دهند.

امام جمعه کرج با گرامیداشت سالروز وفات آیت‌الله مشکینی و شهادت شیخ فضل‌الله نوری و شهادت 11 بسیجی که بر اثر حمله ضد انقلاب به شهادت رسیدند، تاکید کرد: از بین این افراد 8 نفر از برادران اهل سنت حضور داشتند که نشان می‌دهد دشمن سنی و شیعه نمی‌شناسد و با اصل نظام اسلامی مخالفت دارد و قصد براندازی و کشتار مردم را دارد.

وی با بیان اینکه سرانه درمانی البرز و مراکز تخصصی بیمارستانی با کمبود روبه‌رو است و مسئولان درصدد دریافت بودجه جهت توسعه فضای درمانی هستند، توضیح داد: با این وضعیت سرانه درمانی، بیمارستان امام خمینی(ره) که وسعت و قدمت زیادی دارد به مزایده گذاشته می‌شود که اصلا کار خوبی نیست و این تذکر من برای ثبت در تاریخ است که باید جلوی مزایده آن گرفته شود و عاقبت این بیمارستان تبدیل به پاساژ نشود.

انتهای پیام/ ع

R41451/P1494/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

امام‌جمعه گلپایگان گفت: رژیم صهیونیستی بداند که  اگر دست از پا خطا کند این دفعه سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز- جمعه سی و یکم فروردین‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان اظهار کرد: ماه شوال شهر غزوات است زیرا مهمترین غزه‌های پیامبر (ص) از جمله جنگ احد اتفاق افتاد که حمزه سیدالشهدا در آن به شهادت رسید.

وی ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت‌ماه به فرمان امام، افزود: سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است که از توده مردمی تشکیل شد تا از نظام و قانون اساسی و مردم دفاع کند.

امام‌جمعه شهرستان گلپایگان ادامه داد: سپاه پاسداران به کمک بازوان پرتوان نیروهای بسیج مردمی در حراست از انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تمام فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

کرامتی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران با اجرای عملیات «وعده صادق» سیلی محکمی به صورت رژیم غاصب کودک کش وارد ساخت.

وی اضافه کرد: این افتخار بزرگ موجب وحدت و انسجام کشور شد، اگر جنگی اتفاق افتد نشان و اثری از رژیم صهیونیستی دیده نخواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان گلپایگان گفت: برخی کشورها برای منصرف کردن ایران در حمله به اسرائیل تلاش داشتند، اما جمهوری اسلامی با قاطعیت اعلام کرد که حمله به رژیم صهیونیستی حق مسلم است و قدرتمان را اعمال خواهیم کرد و با انجام لایحه‌های سه گانه دشمن را ناکام گذاشت.

کرامتی ادامه داد: حمله به اسرائیل تفاوت دیپلماسی عزت و دیپلماسی ذلت را نشان داد بنابراین در صورت که رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد سپاه پاسداران هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم می‌شکند.

کد خبر 745988

دیگر خبرها

  • رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است
  • اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان