Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛  روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با وجود بدترشدن اوضاع حقوق بشر در مصر، آمریکا کمک های نظامی خود را به این کشور ازسرگرفت.
پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم دکلان والش نوشت: تعداد زندانیان مصر افزایش یافته است. زندانیان جدید شامل یک توریست لبنانی است که در فیس بوک از مصر انتقاد کرده بود؛ یک فعال طرفدار دموکراسی است که درباره آزار و اذیت های جنسی در مصر انتقاد کرده بود؛ و دانشجویی که از دانشگاهی در آمریکا برای تحقیق درباره قوه قضائیه مصر به این کشر سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالان حقوق بشر می گویند، ارتش مصر در صحرای سینا منازل سه هزار خانواده را در بخشی از عملیات ها علیه داعش ویران کرده است.
آیا رسیدگی وزارت خارجه آمریکا به مسئله حقوق بشر مصر پیشرفت هم داشته است؟ نه
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت این هفته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا محدودیت ها را درباره کمک نظامی صد و نود و پنج میلیون دلاری به مصر که سال گذشته و در اعتراض به اوضاع بد حقوق بشر در مصر و روابطش با کره شمالی متوقف شده بود؛ لغو کرد. این کمک نظامی در واکنش به اقدامات مصر درباره از بین بردن نگرانی ها آمریکا در این زمینه دوباره از سرگرفته شد. این مقام آمریکایی به اقدامات مصر در راستای ارتقا اوضاع حقوق بشر در این کشور اشاره ای نکرد.
گروه های مدافع حقوق بشر از این تصمیم پمپئو به شدت انتقاد کردند و گفتند اهرم ارزشمندی را در برابر عبدالفتاح السیسی آن هم در زمانی که سوابق حقوق بشر در مصر بدتر می شود، از دست داده است.
مقامات آمریکایی می گویند کمک نظامی صد و نود و پنج میلیون دلاری به مصر را برای تحت فشار قرار دادن مصر به منظور حل کردن برخی مسائل متوقف کرده بودند. دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا از السیسی می خواهد محکومیت چهل و سه کارمند گروه های خارجی که مروج دموکراسی بودند –از جمله هفده آمریکایی- در 2013 لغو کند.
وی همچنین از السیسی می خواهد قوانین سخت گیرانه علیه آژانس های امدادگر را که سال گذشته امضا کرد، لغو کند. این قوانین عملا فعالیت اکثر گروه های امدادرسانی بین المللی را در مصر غیرممکن می کند.
البته همه این درخواست ها به شکل محرمانه و در محافل خصوصی مطرح شده اند و کارشناسان معتقدند مشخص نیست مصری ها به چه میزان از این درخواست ها جامه عمل پوشانده اند.
تصمیم جدید آمریکا درباره برقراری دوباره کمک های نظامی به مصر نشان دهنده تمایل سیاست خارجی آمریکایی در دوره پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی، برای معامله رهبری آمریکا در دفاع از حقوق بشر با جلب نظر دیکتاتورهای دوست مثل السیسی –که با امریکا در دشمنی با اسلام سیاسی هم دیدگاه هستند- است.
السیسی که روابط گرمی با ترامپ دارد، در دوره رکس تیلرسون شرایط دشوارتری داشت زیرا وی در اوت گذشته کمک نظامی به این کشور را متوقف کرد.
این اقدام تیلرسون مصری را که در چهل سال گذشته چهل و هفت میلیارد دلار کمک نظامی و بیست و چهار میلیارد دلار کمک اقتصادی از آمریکا دریافت کرده بود، شگفت زده کرد. گفته شد تیلرسون از اقدام السیسی برای نقض یک تعهد محرمانه در واشنگتن درباره امضا نکردن قوانین سختگیرانه علیه آژانس های امدادرسان خشمگین شده بود. در مه 2017 السیسی اجرای این قانون را امضا کرد.
تیلرسون همچنین تلاش کرد مصر را درباره ارتباط با کره شمالی تحت فشار قرار دهد. کره شمالی سفارتخانه ای بزرگ در قاهره دارد و از آن برای فروش های غیرقانونی سلاح در سراسر خاورمیانه استفاده می کند.
مصر تا اندازه ای درخواست های آمریکا را اجرا کرده است. محاکمه دوباره چهل و سه کارمند خارجی که بسیاری از آنها به شکل غیابی محکوم شده بودند امسال آغاز می شود. رسانه های مصری گزارش کردند السیسی کره شمالی را وادار کرده است تعداد دیپلمات های خود را در سفارت قاهره کاهش دهد.
در اکثر موارد دیگر اوضاع مصر وخیم تر شده است. از زمان انتخاب دوباره السیسی در مه –انتخاباتی که رای گیری در آن با دقت مدیریت شده بود- رئیس جمهور مصر تلاش هایش را برای خاموش کردن انتقادات های نه چندان تند دوبرابر کرده است.
حتی جهانگردها هم از این اقدامات مصر در امان نیستند. این ماه یک زن لبنانی پس از انتشار تصاویر ویدئویی ده دقیقه ای که در آن از آزار و اذیت جنسی در خیابان های قاهره انتقاد کرده بود، بازداشت شد. دادگاهی وی را به انتشار شایعه متهم و وی را به هشت سال زندان محکوم کرد. بیست و نهم ژوئیه درخواست تجدیدنظر وی بررسی می شود.
منتقدان می گویند بخش اعظم کمک های نظامی که مصر از آمریکا دریافت می کند به جای هزینه شدن به منظور آموزش ارتش برای خرید تانک ها و جنگنده های گران قیمت مصرف می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اوضاع حقوق بشر روزنامه اینترنتی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است