Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر پیروز حزب تحریک انصاف که نخست وزیر آینده این کشور نیز خواهد بود: در اولین واکنش خود پس پیروزی سخنان بسیار مهمی به میان آورد که هفتاد سال پاکستان منتظر شنیدن آن بود. ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف که در انتخاباتی تاریخی موفق به شکست رقبای سر سخت خود شد در اولین واکنش به پیروزی حزبش گفت: ما قصد انتقام گیری سیاسی از هیچ کسی را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زمان آن رسیده که رویای پاکستان جدید تعبیر شود و ما این فرصت را داریم که کشور را بسازیم.

عمران خان گفت: خدا را شکر می‌کنم که 22 سال تلاش سیاسی من نتیجه داد و در انتخابات با کمک مردم پیروز شدم، حال نوبت آن رسیده که به وعده‌های خود عمل کنیم.

عمل به وعده های پیش از انتخابات

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: پاکستان را مانند مدینه منوره تبدیل به مکانی خواهیم کرد در دنیا نمونه و الگو شود.

وی اضافه کرد: انتقادهایی که به من شد به هیچ سیاستمدار دیگری نشد ولی به فکر انتقام گرفتن نیستم و پیروزی را فرصتی خوب می‌دانم که به وعده‌هایی که داده‌ام عمل کنم.

پایان نظام فرسوده سابق، و اتمام دوره کاخ نشینی سیاستمداران

نخست وزیر آینده پاکستان گفت: متاسفانه نظامی که طبق آن حکومت پاکستان اداره می‌شود بیشتر به نظام یک جنگل شبیه است، و همه چیز با زور و جبر انجام می شود، تمام تلاش حزب تحریک انصاف برای خدمت به طبق محروم خواهد بود.به مردم وعده می‌دهم که از مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند مراقبت کنم و اجازه ندهم در جاهای غیر ضروری صرف شوند، سازمان بازرسی پاکستان را قوت خواهیم بخشید و تلاش می‌کنیم هزینه‌های جاری دولت را به حداقل برسانیم.

وی گفت: برای یک کشور در حال توسعه شایسته نیست که نخست وزیر آن در یک کاخ شاهانه زندگی کند، از خانه نخست وزیر به عنوان یک دانشگاه استفاده خواهیم کرد وبرخی دیگر از ساختمان‌های مجلل را تبدیل به هتل خواهیم کرد.

رسیدگی به اعتراضات احزاب در مورد انتخابات

عمران‌خان وعده داد به تمام شکایت‌ها درمورد تقلب درانتخابات رسیدگی کند و هیچ اعتراضی را باقی نگذارد.

وی گفت: انتخابات فعلی توسط دولت موقتی برگزار شد که حزب مردم و حزب نواز آن را انتخاب کردند و ما دستی در انتخاب مسئولین دولت موقت نداشتیم.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان افزود: از مردم پاکستان می‌خواهم که برای ما دعا کنند تا در عمل به وعده‌های خود موفق باشیم.

وی بیان کرد: سیاستمداران سابق به فکر عیاشی خود بودند ولی ما تلاش می‌کنیم حکومتی ایجاد کنیم که با سایر حکومت‌ها تفاوت اساسی داشته باشد.

تغییر در سیاست خارجه و افزایش ارتباط با ایران

این سیاستمدار برجسته گفت: مرزهای ما با افغانستان باید باز باشد، ارتباط ما با آمریکا باید تغییر کند و تبدیل به روابطی شود که دوطرف از آن منفعت ببرند نه فقط آمریکا! باید ارتباطمان با ایران قوی‌تر و بهتر شود و با عربستان نیز باید ارتباطمان خوب باشد، ما تلاش خواهیم کرد جنگ‌ها را به صلح تبدیل کنیم نه این که خود در جنگ‌ها شرکت کنیم.

ارتباط بهتر با هند

عمران خان گفت: رسانه‌های هندی مرا به سخره گرفته‌اند و این باعث افسوس است ولی در هر حال من خواهان ارتباط بهتر با دهلی‌نو هستم.

وی افزود: مسئله کشمیر اهمیت ویژه‌ای دارد و هند باید قبول کند که برای حل مسئله کشمیر نیروهای نظامی خود را از این منطقه خارج کند.

گفتنی است تحریک انصاف در انتخابات اخیر توانست با به دست آوردن اکثریت قاطع آرا شرایط تشکیل حکومت در پاکستان را به دست آورد.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36355/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ۲+۱ سهمیه قطعی ایران در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا
  • سهمیه قطعی ایران برای اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ است
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • اولین پیروزی تیم زیر ۱۸ سال هاکی روی یخ ایران