Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: این جشنواره از ۱۱ تا ۱۵ شهریور ماه امسال همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

بیدخوری بیان کرد: گسترش مراکز عرضه غذاهای محلی در شهرها به عنوان یکی از شاخص‌های شهر توریستی و حمایت از فرهنگ غذای ایرانی به عنوان ایرانی‌ترین کالاها از رویکردهای جشنواره گردشگری غذا و هنرآشپزی ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیدخوری افزود: این جشنواره، مراسمی مردمی برای نمایش و معرفی غذاهای بومی، محصولات غذایی، سوغات محلی، معرفی برندهای مطرح غذایی و صنایع وابسته، انتخاب برترین استعدادهای آشپزی، انجام بحث های علمی و تخصصی در موضوع غذا و پذیرایی است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره اهداف این جشنواره اظهار کرد: برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، استعداد یابی حداقل ۱۰۰ آشپز برتر در سطح استان و پیوند با هتل و مراکز پذیرائی، ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، کمک به افزایش ضریب اشغال هتل ها در جریان سفرهایی که به استان انجام می‌گیرد، توجه به غذاهای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن‌ها، تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری کشور با تاکید بر تنوع غذایی و ذائقۀ گردشگران داخلی و بین‌المللی، بسترسازی برای استفاده از غذاهای محلی ایرانی در بسته‌های سفر داخلی و خارجی از جمله اهداف دیگر این جشنواره است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست جشنواره گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مسئول جشنواره بومی محلی روستای شورجستان آباده گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با آداب و رسوم و تقویت روحیه کار آفرینی و همدلی بین جوانان روستا است.

یوسفی افزود: قالی و قالیچه غذا‌های محلی، انواع صنایع دستی، ادوات کشاورزی و پخت نان محلی از جمله محصولات ۴۰ غرفه این نمایشگاه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود