Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: توجه، نگاه و برنامه‌های شهرداری ضمن حفظ حقوق همه شهروندان بر مبنای استقرار عدالت و محرومیت‎زدایی و نگاه به افرادی است که بیشتر نیاز به خدمت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز - جمعه پنج  مردادماه ۹۷- در سخنرانی بعد از خطبه‌های نماز جمعه ملک‌شهر اظهارکرد: در دهه کرامت همه تلاش کردند تا از جایگاه و شأن و منزلت انسانها سخن گویند و با رفتار و کردار خود به گونه‌ای عمل کنند تا حیثیت و شأن انسان ها به طور شایسته مورد تقدیر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کتاب نهج البلاغه به عنوان منظومه بزرگ بشری، کرامت انسانی بیش از هر چیزی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند: "به انسان ها نه به خاطر دینداری بلکه به خاطر انسانیت آنها باید احترام گذاشت؛ انسان ها همه دارای کرامت هستند و این کرامت از آن جهت است که انسان هستند".

داستان امروز شهرداری‌ها

شهردار اصفهان ادامه داد: حضرت علی(ع) بارها توصیه کرده‌اند که علاوه بر گرامی داشتن هم کیشان و هم نوعان، دیگرانی که هم مذهب و هم وطن ما نیستند را نیز باید گرامی بداریم و در خدمت به آنها تفاوتی بین مردم قائل نشویم. "

وی با اشاره به نامه  حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: در قرن هفتم که نه مدرنیسم و نه مباحث حقوق بشری مطرح بود، حضرت علی به انسان، اصالت می‌بخشید و او را به "ماهو انسان" مورد تقدیر و تکریم قرار می داد و می گفت همه در برابر بهره مندی از نعمت های الهی از حقوق یکسان برخوردار هستند.

وی با اشاره به نامه‌ حضرت علی(ع) به استاندار خود که در آن فرمودند:" هنگام سفر به مصر به مردم محترمانه و کریمانه نگاه کن و دامنه احترام را بگستران، چه آنها که دیانت دارند، چه آنهایی که دیانت ندارند همه از حقوق اجتماعی برخوردار هستند"، افزود: امروز پس از گذشت  ۱۳ قرن از آن زمان و آن نامه هنوز به تکریم انسان ها تاکید داریم و با اعتقاد به این روش و منش، مثل دیو صفتان دست چپاول به سوی مردم دراز نمی کنیم زیرا آنها بشر و مورد احترام هستند، دارای حقوق هستند و حریم دارند و این داستان امروز شهرداری‌ها است.

 احداث خط انتقال پساب شاهین شهر تا میدان استقلال

نوروزی با تاکید بر اینکه شهرداران باید همه مردم را مورد احترام قرار دهند و به همه آنها به صورت یکسان خدمت رسانی کنند، اظهارکرد: شهرداران باید شهر را برای همه مردم آماده زیستنی سالم کنند، نمی‌توانیم در خدمت رسانی به مردم، شمال و جنوب و مرز کشی کنیم و به همین جهت مترو را از شمال به جنوب احداث کردیم.

وی با بیان اینکه باید خدمت رسانی به مناطق محروم بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما تاکنون توانسته ایم علیرغم شرایط سخت و مشکلات زیاد اقتصادی در مناطق محروم بیشترین امکانات را فراهم کنیم.

شهردار اصفهان افزود: توجه، نگاه و برنامه‌های شهرداری ضمن حفظ حقوق همه شهروندان بر مبنای استقرار عدالت و محرومیت‌زدایی و نگاه به افرادی است که بیشتر نیاز به خدمت دارند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ شهرداری یکی از بزرگترین مناطق ۱۵ گانه اصفهان به شمار می رود، گفت: بودجه این منطقه در سال‌جاری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر، ۱۶۰ میلیارد تومان است.

نوروزی تصریح کرد: برای منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز با دو هزار و ۵۰ هکتار وسعت ۱۲۹ میلیارد تومان بودجه در سال جاری اختصاص یافته است، همچنین منطقه هفت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه دارد و در مجموع می‌توان گفت سه منطقه هفت، هشت و ۱۲ شهرداری اصفهان ۱۳ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین‌های کلانشهر اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پروژه های بهره‌برداری شده سال گذشته در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، گفت: احداث پارک‌های نگین و مهدیه، بوستان مادر، خیابان سازی حکمت و خیابان شهدای عاشق آباد، ساماندهی خیابان مینو، ساماندهی گلزار شهدای عاشق‌آباد و احداث پل مکانیزه بهارستان شرقی از جمله این پروژه‌ها بوده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه هایی از جمله احداث مجموعه ورزشی امین آباد که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته همچنین احداث فرهنگسرای امام حسن مجتبی(ع) در شهرک کوثر با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه احداث خط انتقال پساب شاهین شهر حدفاصل بختیار دشت تا میدان استقلال در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: با توجه به شرایط کم آبی و مشکلات موجود برای آبیاری فضای سبز و حفظ این میراث‌ ارزشمند طبیعی که در معرض خشکی قرار دارد، انتقال پساب از ضروری‌ترین اقدامات است.

نوروزی تاکید کرد: اگر اصفهان شهری تاریخی و جهانی است و همه ملت ایران به وجود آن افتخار می کنند، به خاطر هویت های میراثی و درختان چنار ۱۵۰ ساله شهر است، از این رو برای زنده ماندن این درختان باید از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: از این پنج هزار هکتار، سه هزار هکتار در اختیار شهرداری و مابقی در اختیار ادارات، سازمان‌ها، مراکز نظامی و بخش خانگی است، اما با استفاده از شیوه‌های جدید آبیاری و استفاده از پساب برای حفظ فضاهای سبز تلاش‌های زیادی انجام شده است.

سرازیر شدن آبادانی به منطقه ۱۲

شهردار اصفهان گفت: در یک استان صنعتی که آلایندگی آنها شهر اصفهان را محاصره کرده است، وجود درختان و فضاهای سبز ریه تنفسی هستند که باید علیرغم شرایط دشوار حفظ شود تا اصفهان همچنان اصفهان بماند.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۷ در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، افزود: احداث پردیس خانواده محور، تملک خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان، راه اندازی بازار مبل از جمله اتفاقات خوبی است که امسال در این منطقه خواهد افتاد و آبادانی به منطقه ۱۲ سرازیر خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان، گفت: در آینده ۲۷۰ اتوبوس دیگر نیز بازسازی و امکانات سرمایشی و گرمایشی به آنها  اضافه می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان محرومیت زدایی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)