Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان گفت: دشمن وقتی بخواهد مردم را از یکدیگر جدا کنند به تفرقه افکنی مشغول می شود و در این مسیر ده ها شبکه تلویزیونی از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز تفرقه ایجاد کرده اند اما مردم به حرف آنها گوش نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهرامروز در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: هرکسی باید نسبت به اعمال خود به طور مرتب محاسبه داشته باشد تا اگر کار خطایی انجام داده بود سریعاً توبه کند چون کسانی که دم مرگ از کار خود پشیمان شوند، توبه آنها پذیرفته نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس روایات دینی، مال و فرزند فتنه هستند و به عنوان سوالات امتحانی برای انسان ها در نظر گرفته شده اند که گاهی باعث می شوند عقل انسان کور شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شیطان به دور فرزندان انسان می گردد تا آنها را فریب دهد، گفت: بنا به فرمایش امام صادق(ع) وقتی فرزند انسان بتواند، شیطان را با انجام معنویات و عبادات خسته کند، او افراد را با مال وسوسه می کند؛ در این بین کسانی که ما را از دشمن می ترسانند منافقین هستند اما مومنان چون می دانند که خدا بهترین وکیل و سرپرست است هیچ ترسی به خود راه نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی رفتارهای دشمنان حکومت اسلامی در قرآن وجود دارد، افزود: امروز هم آمریکا و متحدانش به میدان آمده اند و می خواهند مثل منافقین با تحریم های مختلف مردم را از حکومت جدا کنند اما آنها خدا را نمی شناسند و کاری از پیش نخواهند برد.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: دشمن وقتی بخواهد مردم را از یکدیگر جدا کنند به تفرقه افکنی مشغول می شود و در این مسیر ده ها شبکه تلویزیونی از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز تفرقه ایجاد کرده اند اما مردم به حرف آنها گوش نکرده و نخواهد کرد.

وی با طرح این سوال که مگر رزق و روزی انسان ها دست آمریکا و متحدانش است که برای ما مسأله ساز شود، اضافه کرد: البته شرایطی هم که پیش آمده امتحان الهی است زیرا هرچه ما در سختی قرار بگیریم رشد می کنیم و همانطور که آهن اگر در کوره های مذاب به اجناس ارزشمندی تبدیل می شود، از طرفی اعمال آدمی که مستحق عذاب یا ثواب هستند، روشن و شفاف خواهند شد زیرا برخی تنها به زبان گفته اند ما انقلابی هستیم اما در عمل اینطور نیستند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بر طبق روایات اسلامی اگر جامعه، یک گناه جدید انجام دهد، خداوند مردمان آن جامعه را به یک مرض جدید مبتلا خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز سالروز اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی است که به دستور امام خمینی(ره) تأسیس و توسط آیت الله طالقانی اقامه شد البته امروز بیش از هزار نقطه از کشور ما نماز جمعه برگزار می شود، در زمان جنگ تحمیلی نیز روحیه بخشی به رزمندگان به خوبی انجام می شد و امروز هم به خوبی شبهات افردا را پاسخ می دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اعلام اینکه اگر طرح این سوال که اگر با خریداران سکه برخورد شود چه نتیجه ای خواهیم گرفت، گفت: نمی شود با کسانی که پولدار بوده اند و سکه های زیادی را خریداری کرده، برخورد قضایی کرد زیرا اگرچه نحوه توزیع سکه غلط بوده و برخی سود زیادی برده اند اما پولی از کشور خارج نشده و تمامی اقدامات از سوی دولت انجام گرفته است بنابراین مگر می شود آنها را مفسد دانست و کُشت، نباید به این موضوع که توسط برخی از رسانه های داخلی و خارجی بزرگ شده توجه کرد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر رییس جمهور و سردار قاسم سلیمانی، افزود: دشمن حالا می داند که در کشور ما، شرایط دو قطبی وجود ندارد.

امام جمعه اصفهان یادآورشد: در طول جنگ تحمیلی پس از پذیرش قطعنامه 598، منافقین با همراهی صدام شروع به یک جنگ در غرب کشور کردند به خیال اینکه به زودی به تهران خواهند رسید اما رهبر انقلاب که در آن زمان، امام جمعه بودند لباس رزم بودند و به میدان رفتند و بسیاری از منافقین به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه به زودی بر اساس صحبت های مقام معظم رهبری، تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: از تهدیدهای دشمن به هیچ وجه نخواهیم ترسید و آنها باید بدانند که ما در مقابل آنها یک صدا و منسجم می ایستیم و بینی آنها را به خاک می مالیم تا به جهانیان ثابت شود اگر دولت و ملتی پشتیبان هم باشند کاری از پیش نخواهند برد زیرا اگر مشکلی هم وجود دارد مربوط به خودماست که در خانواده خودمان حل خواهیم کرد.

اتحاد مردم و مسئولان، رمز مقابله با دشمنان قسم خورده نظام است

حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته، با ذکر اینکه صبر مهم ترین نشانه اهل ایمان است، اظهار کرد: قسم دیگر از صبر در هنگام مواجهه با مصیبت است و این چنین است که زمانی که خبر مرگ کسی به ما می رسد آیه «الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون» را قرائت می کنیم.

امام جمعه شهر اژیه افزود: آرامش در مقابل مصائب و سختی ها، مشکلات و گرفتاری ها نشانه انسان های با تقوا و مومن و پرهیزکار است.

وی با اشاره به مناسبت امروز و عملیات پیروزمندانه مرصاد، گفت: منافقین دست از سر ملت ما برنداشته اند و با رفتار ددمنشانه می خواهند اهداف شوم خود را اجرا کنند ولی مشاهده کردیم که شجاعت رزمندگان غیور در عملیات مرصاد، طومار منافقین را در هم شکست و امروز نیز میتوان با بصیرت و آگاهی جلوی منافقین کوردل ایستاد.

حجت الاسلام حجتی فرد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، به حادثه مریوان اشاره کرد و افزود: بسیجیان و پاسداران غیور میهن، نشان دادند که در همه زمان ها چه دوران دفاع مقدس و چه در این زمان، با شجاعت جلوی دشمن می ایستند تا نگاه چپ به کشور نیفتد.

وی با گرامی داشت اولین نماز جمعه در کشور به امامت حضرت آیت الله طالقانی اذعان کرد: نماز جمعه به عنوان سنگر اتحاد و نماد وحدت در مقابل دشمنان و زبان گویای مشکلات مردم عزیز است و قطعا امام جمعه نیز باید با مردم و در کنارشان باشد.

امام جمعه شهر اژیه با تاکید بر اینکه باید زمینه اتحاد در برابر دشمنان را تقویت کنیم، گفت: اتحاد ملت و مسئولان در برابر دشمنان در اولویت است زیرا دشمن که همان آمریکا و اسرائیل است در همه ابعاد قصد دارد کشور های اسلامی را دچار مشکل کند و ما باید خود را در زمینه فرهنگی، نظامی و اقتصادی تقویت کنیم.

وی با توجه به سخنان سخیف ترامپ، افزود: اتهام زنی آمریکا به ایران تمام شدنی نیست زیرا آمریکا حامی تروریست و ناقض حقوق بشر است و توقعی از او نمی رود و نخواهد توانست به اهداف سوء خود دست یابد و دیدید که سردار سلیمانی دیروز چگونه مقتدرانه و شجاعانه در این رابطه صحبت کردند.

حجت الاسلام حجتی فرد تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی در کشور هستند و بانک مرکزی به عنوان شریان اصلی اقتصادی کشور مهمترین نقش را در این جنگ به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای انقلابی و متعهد و جوان، بهترین راهکار برای پیکار در جنگ اقتصادی قلمداد می شود.

سفر چندساعته وزیر وزرش و جوانان به اردستان گلایه های مردمی را به همراه داشت  

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: پنجم مرداد یادآور یادگار بزرگ حضرت امام خمینی(ره) در نظام اسلامی یعنی تاسیس نماز جمعه است و تنها نمازی است که تمام ویژگیهای یک نماز را دارد.

وی افزود: نماز های جمعه کشورمان بازتاب ملی و بین المللی دارد و خشم دشمن آشکار می شود از این ازدهام ملت در سنگر نماز جمعه و کام آنان را تلخ  می کند.

امام جمعه اردستان گفت: خادمان این ملت یعنی مسئولان بهتر است حضورشان در بین مردم و نماز جمعه دیده شود ولی حضورشان کمرنگ و بعضی مواقع غمرنگ است.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه رئیس جمهور صحبتهایی انقلابی در خطاب به ترامپ داشتند که ستودنی است تصریح کرد، اما ترامپ بی عهد توهین کرد و تحقیر و تهدید هم داشت که سردار سلیمانی جواب او را قاطعانه دادند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها آبرویی برای ماندن در یمن ندارند و در برابر انصارلله که امکانات خاصی هم ندارند خار و ذلیل شده اند.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: بعضی ها برای اینکه برای خودشان حاشیه ای امن دست و پا کنند به دشمنان روی خوش نشان می دهند که باید در رفتارشان تغییر را نشان دهند.

خطیب جمعه اردستان تصریح کرد: عملیات مرصاد روزی بود که بخشهایی از کرمانشاه را گرفتند و با گول خوردگان نظام در صدد دست یابی به کل کشور بودند که سیلی محکمی از ایران خوردند.

ححت الاسلام دهشیری یادآوری کرد: وزیر ورزش و جوانان در سفر خود کمتر از چند ساعت شهرهای نطنز و اردستان را در نوردید که این گلایه مردمی را به همراه داشت  و می طلبید که بیشتر در بین مردم می ماند.

مردم با هوشیاری اجازه دخالت به دشمنان نمی دهند

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع)گفت: رهبری سران قوا را مکلف کرد تا با بکارگیری از کارشناسان و متخصصان امر تدابیر لازم در برابر اتاق فکر آمریکا که علیه ایران راه اندازی کرد، از نظرات آن ها برای خنثی سازی این توطئه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمنان علیه ایران اسلامی، بیان کرد : در مجموع توطئه های دشمنان با حرکت جهادی و تدابیر هوشمندانه خنثی خواهد شد.

سجادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت آیت الله طالقانی مظهر زهد، حسن اخلاق و تقوا بود که با راهپیمایی روز اربعین کمر رژیم شاه را شکست.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های ائمه جمعه دلسوزی برای تمام قشرهای جامعه است.

خطیب جمعه نایین دیگر ویژگی امام جمعه را مطابقت حرف و عمل دانست و یادآور شد: اعمال امام جمعه باید مطابق ارزش های ناب اسلام باشد.

مردم برای عدم تصویب لوایح استعماری به نمایندگان فشار بیاورند

حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه نطنز سالروز رحلت آیت الله مشکینی را تسلیت گفت و اظهار کرد: این استاد اخلاق به ویژگی هایی همچون ولایتمداری، بصیرت، اخلاق، شجاعت و علم همراه عمل آراسته بودند و عمر ایشان در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذشت.

امام جمعه نطنز سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد و نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در آن را نیز گرامیداشت و افزود: حمله منافقین به پشتوانه آمریکایی ها بعد از جنگ در غرب کشور آن هم با تجهیزات کاملا پیشرفته، با حضور رزمندگان اسلام در لباس ارتش، سپاه و بسیج به شکست مفتضحانه در مرصاد انجامید.

وی به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ تاریخ از بارزترین نماد پایداری در برابر انگلیسی ها بود که با صدور فرمان مشروطه مشروعه تلاش کرد تا مشروطیت را از انحراف و توطئه های انگلیس رهایی ببخشد.

خطیب جمعه نطنز با تاکید بر این که بیشترین ضربه را در طول تاریخ انگلیسی ها بر پیکره اسلام آوردند، تصریح کرد: معاهدات استعماری از قبیل fatf که در اندیشکده های سرویس های انگلیس، آمریکا و صهیونیسم بین الملل ساخته و پرداخته می شود همان حکم مشروطه ای دارد که زیر چتر انگلیسی ها بود و شهید فضل الله نوری با آن ها مبارزه می کرد.

وی تصریح کرد: مردم، دلسوزان نظام، شخصیت های انقلابی و نهادهای ارزشی باید به نمایندگان مجلس و مسئولان غرب باور فشار بیاورند تا مبادا این معاهدات استعماری در مجلس تصویب شود و بار بزرگی را بر گردن نظام و انقلاب بگذارد.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: مردم ایران پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و در این مکتب بصیرت لازم را نیز کسب کرده و بدون شک از مواضع مسئولانی که به حفظ منافع اسلام و انقلاب کمک کند حمایت می کنند و این حمایت آن ها از مواضع انقلابی اخیر رئیس جمهور در برابر نقشه های آمریکایی ها کاملا مشهود است.

وی به سخنان فرمانده سپاه قدس و موضع گیری وی در قبال تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: موضع حاج قاسم سلیمانی به درستی نشان می دهد که آمریکایی ها توان نبرد نظامی علیه جمهوری اسلامی را ندارند و هرگز نخواهند توانست علیه کشور جنگ سخت راه بیاندازند.

امام جمعه نطنز با قدردانی از مواضع و اقدامات تشکیلات قضایی کشور در راه مبارزه با مفسدان اقتصادی از آن ها خواست تا با سرعت، دقت، قاطعیت، شفافیت و بدون مصلحت سنجی با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و در بین مردم اعتماد سازی کند.

وی خاطر نشان کرد: گرانی های افسار گسیخته زندگی مردم را فلج کرده است و بیشتر این گرانی ها منشا داخلی داشته و حاصل نظارت های بی معنی و بدون هدف فعلی مسئولان نظارتی است.

نمازجمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام عباس رحیمی در خطبه های نمازجمعه خمینی شهر با اشاره به 5مرداد که مصادف با سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سنگر انقلاب همین نمازجمعه هاست و باید نمازهای جمعه را باشکوه به جا آوریم، نمازجمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است که یکی از وصیت های شهدا نیز سبک نشمردن نمازجمعه بود و باید با حضور گسترده و مستمر و جذب دیگران به این سنگر الهی وصیت آنان را عملی کنیم.

وی افزود: دشمن برای جذب نیرو و ایجاد نفاق هزینه می کند، ما نمازجمعه که بهترین محل اتحاد و همدلی برای ایستادن مقابل شرک و دشمنان است را دست کم می گیریم، باید برای تقویت نمازهای جمعه در شهرهای مختلف کشور هزینه مادی و معنوی انجام دهیم.

امام جمعه خمینی شهر با بیان به حدیثی از رسول اکرم (ص) که می فرمایند کسی که به خدا و به روز معاد ایمان دارد، روز جمعه نمازجمعه را ترک نمی کند، اظهار کرد: از اعضای ستاد برگزاری نمازجمعه خمینی شهر که بدون مزد دنیایی و حتی با شنیدن برخی کنایه ها و دیدن نامهربانی ها و تحمل این مشکلات روزهای جمعه نمازجمعه خمینی شهر را با شوق مدیریت دارند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد، خاطرنشان کرد: از این جهت این عملیات که در سال67 انجام شد مهم جلوه کرده که جنگ تمام شد و قطعنامه از طرف ایران پذیرفته و آتش بس اعلام شد و عراق نمی توانست طبق این قطعنامه گلوله شلیک کند و نه ایران اسلامی، اما صدام که دید دیگر کاری از آن بر نمی آید و فکر کرد ایران نیز به دلیل داشتن ضعف هایی قطعنامه را پذیرفته، منافقینی که در عراق به صدام پناهنده شده بودند را مسلح کرد و با نقض توافق به کشور حمله کرد که سپاه و ارتش با نثار شهدایی باعث شدند تا نقشه دشمن عملیاتی نشود و باز ایران اسلامی با پیروزی در این جنگ سربلند شد.

انتهای پیام

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است