Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - اقدامات رژيم صهيونيستي عليه باريکه غزه که با آماده باش عمومي گردان هاي قسام رو به رو شد، احتمال آغاز جنگي ديگر عليه غزه را افزايش داد.
اواخر تير و اوايل مرداد 1393 (جولاي 2014) بود که غزه شاهد جنايتي ديگر از رژيم اشغالگر قدس بود: جنگ 51 روزه.
آغاز اين جنگ به ادعاي صهيونيست ‌ها مبني بر گم شدن سه اسرائيلي در کرانه باختري و سپس متهم کردن حماس به ربودن اين سه شهرک نشين صهيونيستي مربوط بود، اما بعدها نادرست بودن اين ادعا ثابت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اين حال، چند شهرک نشين اسرائيلي، يک نوجوان فلسطيني را ربوده و پس از شهيد کردن، وي را با بنزين آتش زدند. پس از چند درگيري اوليه، کابينه اسرائيل دستور جنگ عليه باريکه غزه را صادر کرد.
دفتر هماهنگي امور بشردوستانه سازمان ملل بعدها در گزارشي اعلام کرد: عمليات نظامي سال 2014 رژيم صهيونيستي در غزه مرگ بارترين و مخرب ترين عمليات از زمان اشغال اين منطقه در سال 1967 بود.
سازمان ملل اعلام کرد: در تهاجم 51 روزه به غزه 2251 فلسطيني (شهيد) و 11231 نفر زخمي شدند که 75 درصد قربانيان غير نظامي از جمله زنان و کودکان بودند. بر اثر اين جنگ 28 درصد ساکنان غزه بي خانمان شدند.
از 2008 تا کنون، رژيم صهيونيستي ابتدا پس از 4 سال در سال 2012 و سپس بعد از دو سال در سال 2014 جنگي عليه غزه به راه انداخت. اکنون نيز از آخرين جنگ عليه غزه چهار سال گذشته است. نشانه هاي جنگ عليه غزه اکنون بار ديگر ديده مي شود.
رژيم اشغالگر قدس از 30 مارس که تظاهرات بازگشت آغاز شد تاکنون هر روز به بهانه هاي مختلف غزه را بمباران مي کند.
در همن راستا، چهارشنبه گذشته سه نفر از فعالان گردان هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي جنبش حماس در غزه در حمله رژيم صهيونيستي به شرق غزه به شهادت رسيدند.
اين جنايت با واکنش گردن هاي عزالدين قسام مواجه شد و اين گردان ها آماده باش عمومي اعلام کرده و هشدار دادند خون اين شهدا نه تنها به هدر نخواهد رفت بلکه تاريخ ساز خواهد شد.
به نظر مي رسد، با نزديک شدن با چهارمين سالروز پايان جنگ 51 روزه عليه غزه و دوازدهمن سالروز جنگ 33 روزه عليه حزب الله لبنان، رژيم صهيونيستي تلاش مي کند در تابستان 2018 نيز جنگي ديگر عليه باريکه غزه به راه اندازد، به اين اميد که از تلخي هاي شکست هاي تابستان 2006 و 2014 بکاهد.
نکته مهم، اما اين است که با آشکار شدن نشانه هاي جنگ احتمالي ديگر عليه غزه، هشدارها درباره وضعيت انساني در اين باريکه افزايش يافته است.
ساکنان غزه چه چيزي براي از دست دادن دارند؟ امنيت؟ بهداشت؟ آموزش؟ مسکن و يا....در همين راستا، «امجد الشوا»، هماهنگ کننده سازمان هاي خصوصي فلسطيني اوضاع غزه را در آستانه انفجار توصيف کرد و گفت:
همه امور از حد هشدار هم عبور کرده است. وي افزود: غزه هنوز به خاظر جنگ هاي 2008 و 2014 نتوانسته است به حالت طبيعي باز گردد.
با اين شرايط، بايد ديد آيا جامعه جهاني از وقوع تابستان جنگي ديگر عليه غزه جلوگيري مي کند و يا اينکه رژيم صهيونيستي در پرتو انفعال جامعه جهاني، حمايت دولت دونالد ترامپ و البته عادي سازي روابط با برخي کشورهاي عربي، جنگي ديگر را بر غزه تحميل مي کند.
نويسنده: سيد رضي عمادي
137/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم