Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@15:00:13 GMT

هواپیمای فضایی به ارتفاع ٤٦٥٠٠ فوتی زمین رفت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۵۸۲۸

هواپیمای فضایی به ارتفاع ٤٦٥٠٠ فوتی زمین رفت

یک هواپیمای فضایی در سومین آزمایش خود با سرعت 2/47 ماخ به ارتفاع 46500 فوتی زمین رفت و رکورد ارتفاع پروازهای پیشین راشکست. همچنین برای نخستین بار وارد لایه مزوسفر زمین شد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آخرین هواپیمای فضایی شرکت ویرجین گلکتیک برای سومین آزمایش پرواز موشکی به آسمان فرستاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما به نام VSS Unity spaceplane پس از پرتاب به ارتفاع 46 هزار و 500 فوتی زمین رفت. به هرحال این هواپیمای فضایی تا به حال به چنین ارتفاعی نرفته بود و برای نخستین بار وارد لایه مزوسفر (سومین لایه اتمسفر زمین) شد. همچنین سرعت آن به 2/47 ماخ یعنی دو برابر سرعت صوت رسید.

هواپیمای مذکور به مدت ٤٢ ثانیه در این لایه ماند و سپس به زمین بازگشت. VSS Unity جایگزین SpaceShip Two شده که در سال ٢٠١٤ دچار حادثه شد و یکی از خلبانان آن جان باخت. این وسیله نقلیه هوایی برای حمل 6 توریست به فضا طراحی شده است. مسافران آن می‌توانند پس از تجربه پنج دقیقه بی‌وزنی به زمین برگردند.

به گفته این شرکت، آزمایش‌هایی مشابه به جمع‌آوری اطلاعات کابین مانند دما، فشار، واکنش گرمایی، ارتعاشات و میزان اشعه‌ها کمک می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/4056

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک هواپیمای روسیه در دریا سقوط کرد.

«میخائیل رازوژایف» فرماندار منطقه سواستوپل روز پنج شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه امروز در دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل سقوط کرد.

بنا به اعلام این مقام روس، خلبان این هواپیما قبل از سقوط موفق شد به موقع از هواپیما خارج شود.

بنا به اعلام منابع محلی، خلبان این هواپیمای نظامی روسیه آسیب ندیده است و در سلامت به سر می برد.

هنوز اطلاعاتی درباره علت سقوط این هوایپمای نظامی روسیه منتشر نشده است.

مقامات سواستوپل هم اعلام کردند که در پی این حادثه، حمل و نقل دریایی مسافران در این شهر متوقف شده است.

اواخر اسفند هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ متعلق به ارتش این کشور اندکی پس از برخاستن، در منطقه «ایوانوفو» سقوط کرد.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه این هواپیما در هنگام سقوط ۱۵ سرنشین داشته است. رسانه‌های برخط روس مدعی شدند که هیچکدام از سرنشینان از این سانحه جان سالم به‌در نبردند.

کد خبر 6064455

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار اتوبوس از روی پلی به ارتفاع 50 متر (فیلم)
  • سرعت چرخش زمین کم شده است؟
  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • ببینید | ۵ پرش ارتفاع تاریخی در بازی ‌های المپیک
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • ۵ پرش ارتفاع تاریخی در بازی‌های المپیک
  • رونالدو با سفینه فضایی‌اش پز داد! (عکس)‏