Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی املاح ایران گفت: شرکت املاح ایران در بورس اوراق بهادار در تهران ثبت شده که ۸۰ درصد از سهام متعلق به صندوق تامین اجتماعی و ۲۰ درصد هم متعلق به عام جامعه است. ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی رستمی در جریان بازدید نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از کارخانه املاح ایران اظهار داشت: شرکت املاح معدنی ایران در دو استان مرکزی و سمنان فعالیت داشته که نزدیک به 500 نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیرمستقیم در دو مجتمع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت در بورس اوراق بهادار در تهران ثبت شده که 80 درصد از سهام متعلق به صندوق تامین اجتماعی و 20 درصد هم متعلق به عام جامعه است، یکی از شرکت‌های خوش‌نام در بورس است و نمره شفافیت آن جزو 10 شرکت نخست بورس است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی املاح ایران تصریح کرد: تولیدات این شرکت در زمینه تولید سولفات سدیم است که ماده اولیه شرکت‌های شوینده است، این در حالی است که بیش از 15 هزار شرکت تولید شوینده در کشور وجود دارد که در حدود 40 درصد ماده اولیه آن در این مجتمع تولید می‌شود.

رستمی بیان کرد: کشور نیاز به 300 هزار تن سولفات سدیم در سال دارد که در حدود 220 هزار تن آن در کشور تولید و در حدود 80 هزار تن وارد می‌شود، بنای توسعه شرکت این است که بتواند کشور را از واردات سولفات سدیم نجات دهد به ویژه در شرایط سخت تحریم که ایجاد شده است.

وی ادامه داد: منطقه میقان این ظرفیت را دارد که بتوانیم 100 هزار تنی را ایجاد کنیم، سرمایه آن از طرف سرمایه‌گذار آماده شده و منظر مجوزات استانی هستیم که حمایت‌هایی خوبی هم از سوی مجموعه مدیران استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی املاح معدنی ایران عنوان کرد: هر نوع همکاری که به توسعه پایدار محیط زیست و صنعت کمک کند، ما انجام می‌دهیم که در این رابطه برنامه‌هایی هم از جمله بازگرداندن هماهنگ شده که سه میلیون تن باطله در این منطقه وجود دارد که در مدت سه سال تمام این‌ها بازمی‌گردد که در سال قبل 600 هزار تن آن انجام شده و امسال هم 1.2 میلیون تن انجام می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: بوته‌کاری در اطراف در برنامه داریم که سالیانه بیش از 50 تا 60 هکتار بوته‌کاری و درخت‌کاری با نظر سازمان محیط زیست انجام شده و همچنین در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی با روستاهای اطراف هر از حیث اشتغال تلاش شده که تمام نیروهای مورد نیاز بومی انتخا شوند این در حالی است که هیچ نیروی غیربومی وجود ندارد مگر اینکه به یک نیروی متخصص نیاز باشد که در استان وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: طرح توسعه‌ای که در نظر گرفته شده یک طرح توسعه 100 هزار تنی با مشارکت با اشتغال‌زایی مستقیم 250 نفر و غیرمستقیم 500 نفر که کشور ایران را از وارد کننده سولفات سدیم به صادرکننده سولفات سدیم تبدیل می‌کند تا کشورهای همسایه که به این ماده نیاز دارند، نیاز آنها برطرف شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟