Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- در پی اتفاق شب گذشته و قطع نماز آیت الله مکارم شیرازی در حرم امام رضا علیه السلام، دفتر این مرجع تقلید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد جای نگرانی نیست.

شب گذشته آیت الله مکارم شیرازی در حرم امام رضا علیه السلام همچون شب‌های قبل امامت جماعت را برعهده داشتند، اما در رکعت دوم نماز مغرب، حالشان بد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته یکی از حاضران در نماز، ایشان بعد از قرائت آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» گفتند که من حالم بد شد و خواستند تا یک نفر جلو بیاید تا نماز هزاران زائر دچار مشکل نشود، ولی هیچ کدام از افراد صف اول جلو نیامدند و ‌نماز اکثر زائرین و مجاورین حرم به هم خورد.

پس از این اتفاق دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام خبر بهبودی حال ایشان از مردم و دوستداران مرجعیت تشکر کردند و خبر داد که جای هیچ نگرانی نیست.

این اطلاعیه در ادامه آورده است: لازم به توضیح است شامگاه پنجشنبه و در حین اقامه نماز مغرب در حرم رضوی به علت خستگی و ضعف حاصل از فعالیت و برنامه های زیاد کسالتی برای معظم له ایجاد شد که باعث گردید نماز جماعت ایشان قطع گردد که بحمدالله پس از دقایقی بهبودی حاصل شد و معظم له پس از اتمام نماز دقایقی کوتاه با زائران محترم صحبت نموده و به علت کسالت ایجاد شده و عدم سخنرانی عذر خواهی کردند.

‏آیت‌الله مکارم شیرازی در سالهای اخیر به رسم بسیاری از علما و مراجع، بخشی از تابستان را در مشهد اقامت می کند و برخی نوبت های نماز را در حرم مطهر، از جمله صحن جامع رضوی به اقامه جماعت می پردازد.

**مساله ناآشنا

گفتنی است براساس فتاوای مراجع، اگر امام جماعت از ادامه نماز ناتوان شود، باید یکی از مامومین بلافاصله در جای او حاضر شود و نماز را ادامه دهد تا تا نماز مامومین مثل اتفاق شب گذشته در حرم رضوی دچار ایراد نشود.
آیت الله مکارم در پاسخ به استفتایی در خصوص زمانی که امام جماعت مابین نماز وضویش باطل شود پاسخ داده اند: باید یکی از مامومین که ظاهرالصلاح است را جلو بیندازد تا نماز با او تمام شود.

با این حال بسیاری با این گونه مسایل که نشان دهنده واقع بینی فقه شیعه است، ناآشنا هستند و ترجیح می دهند به جای عمل کردن به آنها نماز و عبادت خود را اعاده کنند.

**گروه اخبار چندرسانه ای**ایرنا پلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله مكارم شيرازي نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر