Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رشت، فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی مانع از تشکیل خانواده های اسلامی می شود. آفتاب‌‌نیوز : آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان ایرانی، اظهار کرد: این پدیده در کشورهای غربی رایج است، اما متاسفانه وارد فرهنگ ما شده و جوانان رغبتی برای ازدواج کردن و تشکیل خانواده ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فضای مجازی را یکی از عوامل ترویج فرهنگ تجرد جوانان دانست و گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی مانع از تشکیل خانواده های اسلامی می شود و گاها ازدواج و فرزندان را مانع از رسیدن به خدا می دانند و این دیدگاه در کلیسا وجود داشت.
نماینده ولی فقیه در گیلان، دیر ازدواج کردن را موجب بروز نارسایی های جسمی جهت فرزندآوری دانست و یادآور شد: امروز جهانیان به مسئله خانواده توجه دارند، زیرا خانواده مستحکم ترین بنیان اجتماعی است.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه ازدواج نه تنها مانعی برای رسیدن به خدا نیست، بلکه انسان را به سعادت و کمال نزدیک می کند، متذکر شد: اسلام و مذهب تشیع توجه ویژه ای به مسئله ازدواج و تشکیل خانواده دارد، زیرا تعالی انسان را در پرتو خانواده می داند.
وی برپایی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مظهر وحدت مسلمانان است و همبستگی اسلامی را به دنیا نشان می دهد و نمازگزاران در نماز جمعه نسبت به مسائل عبادی و سیاسی جهان اسلام بصیرت و آگاهی پیدا می کنند.
آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه در آستانه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی هستیم، تصریح کرد: مسلمانان در طول هفته خودشان را برای نماز جمعه آماده می کنند.
این کارشناس دینی، شیخ فضل الله نوری را شهید استکبار و استبداد غربی دانست و بیان کرد: شیخ فضل الله خواهان مشروطه مشروعه بود و لذا دشمن قدرت فتوای علمای دینی را فهمیده بود و او را از سر راه برداشت.ایسنا کد خبر: ۵۳۶۵۵۳ تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۶۴ سری جهیزیه شامل یخچال ، تلویزیون ، اجاق گاز ، لباسشویی و جاروبرقی بوده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه با قیمت کارخانه بیش از  ۳۲۰ میلیون ریال است. 

وی با بیان اینکه ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا و اقدام در دین اسلام است و به دنبال خود نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح را به همراه خواهد داشت افزود : کمک هزینه ازدواج به شکل نقدی به نوعروسان مساعدت  می شود.

حسینی ادامه داد: در کمک هزینه ازدواج که به شکل کالا اهدا می شود سعی شده کالاهای اساسی سبد جهیزیه تهیه شود که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالاها با قیمت مناسب تهیه و اهدا می شود. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهداف اين نهاد در زمينه ترويج ازدواج و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي در بر پائي ازدواجهاي آسان ، كم هزينه و پايدار و تسهیل و ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار دانست تصریح کرد:  ارزش ریالی کل جهیزیه توزیع شده بیش  ۳۹۸ میلیارد ریال است.  

 وی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمينه توانمندسازي مددجويان ابراز داشت: این نهاد با اجرای طرح های مختلف زمینه کمک رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به خانواده های نیازمند را فراهم کرده است که  امیدواریم با همكاري و مشاركت حامیان در امر ازدواج ، بتوانیم چنين فضايي را براي خانواده‌ هاي تحت حمايت توسعه و فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است