Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:04:00 GMT

تظاهرات مردم بحرين عليه رژيم آل‌خليفه

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۶۶۴۱

تظاهرات مردم بحرين عليه رژيم آل‌خليفه

خبرگزاري آريا - مردم منطقه «الدراز» بحرين روز جمعه عليه اقدامات رژيم آل خليفه و در حمايت از شيخ «عيسي قاسم» روحاني مبارز اين کشور تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، هزاران تظاهرکننده در منطقه الدراز، محل سکونت شيخ عيسي قاسم، با در دست داشتن عکس هاي شيخ عيسي قاسم، شعارهايي عليه سياست هاي نظام حاکم در نقض حقوق علما و مخالفان سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرکنندگان اعلام کردند: تا آزادي همه بازداشت شدگان محبوس دربند رژيم آل خليفه و دستيابي به کليه حقوق مشروع خود به اعتراض ادامه خواهند داد.
بحرين از بهمن سال 1389 صحنه برگزاري اعتراض هاي گسترده مردم اين کشور است که خواستار برکناري رژيم آل خليفه و آزادي زندانيان سياسي هستند.
ناآرامي‌هاي بحرين تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمي بر جاي گذاشته است.
مردم بحرين خواهان آزادي، برقراري عدالت و رفع تبعيض و روي کار آمدن نظامي منتخب در کشورشان هستند، اما رژيم آل خليفه براي خاموش کردن شعله اعتراضات مردم اين کشور شمار زيادي از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازي به زندان‌هاي طولاني مدت محکوم کرده است.
گروه‌هاي مدافع حقوق بشر بارها رژيم آل خليفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سياسي اين کشور شده‌اند.
بحرين به عنوان کوچکترين کشور غرب آسيا بنا بر اعلام منابع حقوق بشري داراي بيشترين زنداني سياسي است.
گفتني است، شيخ عيسي قاسم از روحانيون برجسته بحرين پس از 2 سال حصر خانگي نيروهاي امنيتي رژيم آل‌خليفه، 18 تيرماه گذشته براي درمان وارد لندن شد که بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت.
دولت بحرين از خرداد سال 95 شيخ عيسي قاسم را سلب تابعيت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وي را به محاصره درآورد.
دادگاه بحرين نيز از سال گذشته حکم به بازداشت خانگي شيخ عيسي قاسم داد و از آن زمان به بعد بود که وضعيت جسماني وي وخيم شد.
نيروهاي امنيتي آل خليفه امروز هم براي 106 هفته متوالي به محاصره امنيتي منطقه الدراز و منزل آيت الله عيسي قاسم به طور مستمر ادامه داده و از برگزاري نماز جمعه شيعيان بحرين مانند هفته هاي گذشته جلوگيري کردند.
شيخ عيسي قاسم سه شنبه هفته گذشته در بيمارستاني در شهر لندن مورد عمل جراحي قرار گرفت.
137/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور کلمبیا روز جمعه گفت که کشورش روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده زیرا نمی‌تواند در کنار «نسل‌کشی» بایستد.

به گزارش ایسنا، «گوستاو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای خواستار «حفظ قوانین بین‌المللی برای توقف بربریت اسرائیل» شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی افزود: امروز دیپلماسی بیانگر قدرت اقتصادی و نظامی دانسته می‌شود و دیپلماسی باید عقل سلیم مردم باشد و هدفش صلح بشریت با همه تنوع آن قرار داده شود.

روز جمعه کلمبیا رسماً قطع روابط دیپلماتیک خود با اشغالگران را به دلیل تداوم حملات علیه مردم فلسطین در نوار غزه اعلام کرد.

این اقدام مصادف با جنگ ویرانگری است که رژیم صهیونیستی از هفت ماه پیش علیه نوار غزه به راه انداخته و با تشدید تجاوزات و رویارویی با فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس همراه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟