Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مقامات وزارت امور خارجه روسيه، به دولت آمريکا در رابطه با اعمال فشار رواني شديد بر زن تبعه روس بازداشت شده به اتهام جاسوسي اعتراض کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که مسکو اعتراض جدي خود در رابطه با بازداشت «ماري بوتينا» تبعه روس در آمريکا و اعمال فشارها به وي، از جمله اعمال فشار شديد رواني را به اطلاع وزارت امور خارجه آمريکا رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بيانيه وزارت امورخارجه روسيه آمده است، در آمريکا برخي نيروهاي سياسي موضوع «دخالت روسيه» در انتخابات سال 2016 را براي دست يابي به منافع خود اختراع کرده و اکنون نيز فعاليت جدي را براي بدنام کردن اين تبعه روس در زندان آغاز کرده‌ اند.
وزارت دادگستري آمريکا، 16 ژوئيه 2018 «ماري بوتينا» را به توطئه جنايي و فعاليت در اين کشور بعنوان عامل خارجي و بدون اطلاع دادستاني کل کشور متهم کرده است.
مقامات قضايي آمريکا اعلام کرده اند، دادستان هاي آمريکايي قصد دارند حداکثر «12 ترابايت» اطلاعات را در خصوص پرونده ماريا بوتينا به دادگاه ارائه کنند، اما بخش عمده اين اطلاعات محرمانه خواهد بود.
مقامات آمريکايي بوتينا را که دانشجو است به اقدام به عنوان يک عامل خارجي غير رسمي در آمريکا متهم کرده اند و از آزادي وي به قيد وثيقه خودداري کرده اند.
سفارت روسيه در آمريکا، نيز از دادستان هاي اين کشور به دليل تلاش براي محدود کردن آگاهي عمومي از پرونده «ماريا بوتينا» از طريق قرار دادن آن در طبقه بندي محرمانه انتقاد کرد.
اين سفارتخانه با انتشار بيانيه اي اتهامات مطرح عليه اين تبعه روسيه را کاملا بي اساس خواند و وي را قرباني «کارزار افترا» در رسانه هاي آمريکايي ناميد.
سفارت روسيه در آمريکا تصريح کرد، برهمين اساس است که دسترسي عموم مردم به جزئيات فرايندهاي قانوني اين پرونده محدود شده است.
گفته مي شود، دولت آمريکا مي کوشد بوتينا را تحت عنوان جاسوسي حتي تا 15 سال زندان محکوم کند.
اين در شرايطي است که اتهامات عليه بوتينا، تاکنون در دادگاه رد شده است.
موضوع پرونده يوتينا، در شرايطي مطرح مي شود که اتهام همکاري اطرافيان «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در دوران رقابتهاي انتخاباتي از طرف «رابرت مولر» بازرس ويژه پيگيري مي شود.
تيم انتخاباتي ترامپ، به رابطه با مقامات روس متهم شده اند و دونالد ترامپ «جونيور فرزند» و «جرد کوشنر» داماد ترامپ براي پاسخگويي به اين موضوع در مجلس نمايندگان و سنا حاضر شده اند.
141/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مذاکرات آتش‌بس در غزه و پیشنهاد واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در رأس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در حال حاضر در منگنه گیر کرده، از یک طرف جنبش حماس برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد و از طرف دیگر دولت بایدن به نتانیاهو برای نشان دادن انعطاف بیشتر و تلاش جهت رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا فشار وارد می‌کند.

این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند شدت فشار آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های واشنگتن پاسخ خواهد داد یا نه.

به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، اقدامات آمریکا تاثیر جدی بر تداوم تحولات خواهد داشت، همینطور واشنگتن پیشنهاد داد امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در راس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سرپوش گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت در صورتی که نتانیاهو از عملیات رفح امتناع نکند، این به معنای اعمال محدودیت‌هایی بر تسلیحات آمریکایی برای ارتش اسرائیل در کنار تشدید محاصره بین‌المللی آن است.

همچنین این روزنامه نوشت تحریم اقتصادی که ترکیه اعلام کرده، تنها آغاز خبرهای بد است و احتمالا در ادامه تحریم‌های دیگری نیز اعلام شود.

هاآرتص در ادامه افزود تهدید صدور حکم‌های بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، خواب را به ویژه از چشمان نتانیاهو ربوده چرا که او مستقیماً هدف این حکم‌ها قرار دارد.

تظاهرات برای امضای یک قرارداد تبادل فوری، برکناری کابینه نتانیاهو و آغاز انتخابات زود هنگام شهر تل‌آویو را در برگرفته و خانواده‌های اسرای صهیونیست در آنها مشارکت دارند.

این خانواده‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص جان فرزندانشان وجود دارد و پس از آنکه تعدادی از آنها در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نوار غزه کشته شدند، کابینه نتانیاهو را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا قرارداد تبادل جدیدی را با گروه‌های مقاومت فلسطین امضا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها