Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:35:05 GMT

متیس: آمریکا به دنبال سرنگونی نظام در ایران نیست

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۷۹۱۰

متیس: آمریکا به دنبال سرنگونی نظام در ایران نیست

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش سیاست تغییر یا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را دنبال نمی کند.

به گزارش مشرق، جیمز متیس که روز جمعه با خبرنگاران سخن می گفت، اعلام کرد که ایالات متحده هیچ سیاستی مبنی بر تغییر یا سرنگونی نظام در ایران را تدوین نکرده است.

به گزارش رویترز، وی هدف از سیاست های واشنگتن را واداشتن ایران به تغییر رفتارش برشمرده و گفت: «ما باید آن ها (ایران) را به تغییر رفتار در برخی تهدیدهایی وادار کنیم که قادرند از طریق نیروی نظامی خود، با سرویس های مخفی خود، نیروهای جانشین خود و یا نمایندگان خود اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مقامات آمریکا درباره تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران، مواضع متناقضی اتخاذ کرده اند.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا در نشست استماع سنا در خرداد ماه گفته بود که از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی آمریکا ایران جمهوری اسلامی سرنگونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است