Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:24:56 GMT

یک میلیون و ۱۵۹هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۷۹۱۵

یک میلیون و ۱۵۹هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند

سازمان امور مهاجرت وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.

ایرنا: بر اساس این آمار، در ۶ ماه گذشته، ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار گردشگر روس، یک میلیون و ۵۴۷ هزار گردشگر آلمانی و یک میلیون و ۱۵۹ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آمار، شمار گردشگران ایرانی که تا آغاز فصل تابستان بیشتر از هر کشوری بود، در پی گسیل گردشگران روسی و آلمانی و نیز افزایش نرخ ارز و عوارض خروج از کشور کاهش یافته و ایرانیان در جایگاه سوم گردشگران خارجی ترکیه قرار گرفته اند.
سرانه هزینه هر فرد گردشگر خارجی در ترکیه به طور متوسط در سطح ۶۸۱ دلار است، ولی بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و هر کدام از گردشگران ترکیه ایرانیان به طور متوسط بیش از یک هزار دلار هزینه می‌کنند.
بر اساس آمار سازمان امور مهاجرت وزارت کشور ترکیه، در سال ۲۰۱۷ اتباع روسیه با چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۸۲ نفر، شهروندان آلمان با سه میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۶ نفر و ایرانیان با ۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۱۲ نفر پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه بودند.
محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز اعلام کرد که در نیمه نخست امسال، شمار گردشگران ورودی به ترکیه ۳۰ درصد افزایش یافته و تاکنون ۱۶ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده اند.
ترکیه سال گذشته با جذب ۳۲.۶ میلیون گردشگر، ۲۶.۲ میلیارد دلار از محل سفر گردشگران خارجی درآمد ارزی کسب کرد.
این کشور در سال جاری برای جذب ۴۰ میلیون گردشگر و ۳۲ میلیارد دلار درآمد گردشگری برنامه ریزی کرده است.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اوایل امسال اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی ترکیه به ۵۰ میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری این کشور نیز به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Z77

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه سفر اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیه : مجموعه اقداماتی علیه اسرائیل انجام می‌دهیم اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

دیگر خبرها

  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران