Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  جاوید، شهردار بیرجند در بازگشایی طرح فرزان گفت: هم اکنون با تخریب سه  باب مغازه معبر، 12 متر از 30 متر معبر سه راه اسدی به سمت پل موسی ابن جعفرباز و یک طرف خیابان آزاد شده است.

وی  با بیان اینکه هزینه تملک در این طرح 9 میلیارد تومان است، افزود: برای جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت این مسیر ، یک میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جاویداز پیشرفت 85 درصدی پل موسی ابن جعفر در این طرح عنوان کرد و گفت: تاکنون 3 و نیم میلیارد تومان برای ساخت این پل هزینه شده که پیش بینی می شود امسال در هفته دولت به بهره برداری برسد.

شهردار بیرجند افزود: علاوه بر سه مغازه تخریب شده ، بقیه مغازه ها در این طرح به زودی تملک و تخریب خواهد شد.

بنا به گفته عدل معاون عمران و شهرسازی شهرداری بیرجند بهره برداری نهایی مسیر اتصال سه راه اسدی تا محله موسی بن جعفر تا سه ماه آینده صورت می گیرد و تا پایان مرداد عملیات اجرایی حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر به اتمام خواهد رسید.
طرح فرزان طرح احیای بافت فرسوده ، از سال 84 در بیرجند آغاز شده که بنا به دلایل و مشکلات فراوان همچون تملک نشدن املاک واقع در این طرح پس از 13 سال از ابتدای امسال با تملک 7 ملک واقع در این طرح، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک و سد معبر مشکل اصلی محله مجیدیه منطقه ۸/ لزوم اجرای کامل طرح جدید جمع آوری پسماند

عضو شورای شهر تهران ترافیک و سد معبر را مشکل اصلی محله مجیدیه منطقه ۸ دانست و گفت: این محله کم برخوردار نیست و بافت فرسوده و آسیب اجتماعی نداشت و امیدواریم مشکلات مطرح شده جهت رفع در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب ارائه گزارش بازدید از محله مجیدیه جنوبی در منطقه ۸ گفت: شهردار ناحیه ای که ۶ محله را اداره می کند و ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد همچنان سرپرست است و جایگاه متزلزلی دارد. این در حالی است که پیش از این ایشان در چند دوره شهردار ناحیه بوده و امیدواریم شهرداری سریع تر حکم شهردار ناحیه را صادر کند.

وی افزود: مجله مجیدیه جنوبی، ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۰ درصد جمعیت این محله از هموطنان ارمنی هستند. کلیسای ساخته شده در این محله نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی به اقلیت های مذهبی است و کلیسایی بزرگ که بزرگترین گنبد را در کشور دارد، در این محله ساخته شده است.

وی با بیان اینکه معابر این محله به نام شهدای ارمنی است، گفت: بارها به شهرداری تهران در خصوص بهسازی و نوسازی تابلوهای محلات تذکر داریم؛ اما همچنان نوسازی انجام نشده است.

به گفته وی، مخازن پسماند این محله جدید است، اما در جوی ها و کانال ها شاهد تجمیع زباله هستیم. خیابان های اصلی شرایط مناسبی دارد، اما به نظر می رسد کاهش پیمانکاران و حضور زباله گردها و جابجایی مخازن زباله در معابر فرعی، حاکی از عدم اجرای کامل طرح جدید جمع آوری پسماند خشک است.

امانی با بیان اینکه عدم پرداخت نقدینگی توسط پیمانکاران به شهروندان را نیز شاهد هستیم، تأکید کرد: مردم باید اپلیکیشن «شهرزاد» را روی تلفن همراه خود نصب و اعلام کنند که پسماند خشک دارند و می خواهند به پیمانکار تحویل دهند. تاکنون ۷۰۰ خانواده در این محله توانستند نصب کنند که ۷۰۰ نفر تا ۱۷ هزار نفر فاصله زیادی دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه باید کمک شود تا این طرح به درستی اجرایی شود، افزود: اینکه سقف نیروی انسانی برای پیمانکاران مشخص نشده و تعداد پاکبانان کمتری را شاهد هستیم، باید اصلاح شود. همانطور که گفتیم معابر اصلی وضعیت مناسبی از لحاظ رفت و روب داشت اما در معابر فرعی شاهد تجمیع پسماند بودیم.

وی به سرانه پایین فضای سبز محله اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل شرایط جوی و فصلی امکان سرشماری دقیق درختان خشک شده و آفت زده وجود ندارد و امیدواریم سرشماری دقیقی صورت بگیرد.

امانی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی، ورزشی شهید رجایی رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد، اما فعال است و با توجه به تعرفه خدمات، چندان قابل استفاده برای اهالی محله نیست، یادآور شد: یکی از مشکلات محله عدم وجود سرویس بهداشتی به دلیل مشکل زمین و جانمایی آن است.

وی افزود: ایستگاه مترو در محله وجود ندارد، اما ایستگاه های اتوبوس جانمایی شدند و قابل استفاده هستند. خیابان های اصلی محله نیاز به بهسازی دارد و خیابان های فرعی نیز علاوه بر آسفالت، باید همسطح سازی شده و جداول آن اصلاح شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ترافیک و سد معبر مشکل اصلی این محله است، گفت: خواسته مردم افزایش سرانه فضای سبز، سرانه ورزشی و فرهنگی، ساخت سرویس های بهداشتی، آسفالت معابر اصلی و فرعی و توجه به رفت و روب معابر فرعی است. این محله کم برخوردار نیست و بافت فرسوده و آسیب اجتماعی نداشت. امیدواریم مشکلاتی که مطرح شد، جهت رفع در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از نود و ۲ هزار مترمربع معابر شیراز
  • روایت دیدار بستنی فروش مسیحی با امام موسی صدر
  • یازدهمین سال جزء خوانی قران کریم در جوار امامزاده ابراهیم ابن موسی بن جعفر(ع)
  • ترافیک و سد معبر مشکل اصلی محله مجیدیه منطقه ۸/ لزوم اجرای کامل طرح جدید جمع آوری پسماند
  • مادر شهید در نی ریز آسمانی شد
  • تهران در حال خلوت شدن/ هنگام خرید نوروزی سد معبر نکنید
  • تخریب ۳۴ ملک در محور دروازه ری قم
  • درگذشت مادر شهید در نی ریز
  • دلایل آغاز طوفان‌الاقصی از زبان مقام سابق عربی
  • بازگشایی فاز پنجم عمار یاسر قم با نام «جعفر طیار (ع)» در ایام نوروز+ فیلم