Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف غربی موفق شدند بخش هایی از شرق استان دیرالزور را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از استان دیرالزور در شرق سوریه حاکیست، نیروهای شبه نظامی کُرد با پشتیبانی جنگنده ها و توپخانه ائتلاف غربی به عملیات علیه مواضع عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات ادامه دادند و موفق به تصرف مناطق جدیدی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی به شدت مواضع تروریست های داعش را در صحرای شمال شرق استان دیرالزور هدف قرار دادند و پس از  ۲۴ ساعت درگیری سنگین توانستند در منطقه «وادی الروضه» حدود ۳۹ کیلومتر پیشروی کنند. در جریان پیشروی های نیروهای کُرد در منطقه «وادی الروضه»، ده ها ارتفاع و دره از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد؛ نیروهای شبه نظامی کرد در تلاش هستند صحرای شمال شرق دیرالزور را به طور کامل تصرف کنند و این نقاط را به شهرک های شمالی، غربی و جنوب غربی از جمله «مرکده، الصور و باغور» متصل کنند تا به حضور تروریست های داعش در این محور پایان دهند. براساس اطلاعات به دست آمده، با تسلط نیروهای شبه نظامی کُرد بر صحرای شمال شرق استان دیرالزور، امید عناصر تروریستی در حاشیه رود فرات برای رسیدن هم قطاری هایشان به شهرک باغور  و شکست محاصره بر باد خواهد رفت. از حومه شرقی میادین نفتی شرق استان دیرالزور (صحرای شمال شرق دیرالزور) خبر می رسد، تروریست های داعش خود را برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد و اشغال میدان های نفتی آماده می کنند تا فشارها بر روی ائتلاف غربی برای توقف عملیات در صحرای شرقی دیرالزور چند برابر شود. عناصر تروریستی داعش تاکنون با حملات به مناطق شرقی میدان بزرگ نفتی «العمر» موفق شدند امنیت چاه های نفت «الصیجان، بسام، الدهش، مروح و الازرق» را به چالش بکشند؛ به گفته منابع میدانی، نظامیان «آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی» در یک پایگاه مشترک در حومه میدان نفتی العمر مستقر هستند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش از حمله ائتلاف غربی به مواضع اش در مناطق شرقی از جمله «الهجین، السوسه» در حاشیه رود فراتبه شدت ناراضی است و با حمله به میادین نفتی درصدد هستند فشار را بر آمریکا چند برابر کنند تا حداقل منطقه ای جایگزین برای استقرار آنان در نظر گرفته شود. در حال حاضر، بخش هایی از شمال شرق استان دیرالزور، مناطق مرزی مشترک با عراق و همچنین حاشیه رود فرات از جمله «الهجین، الرفضه، البرغوث، فیضه برقه، شعفه و ...» با مساحت ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربعی در اشغال عناصر تروریستی داعش است. به گزارش مشرق، نیروهای شبه نظامی کُرد هم حدود ۹۰ درصد مناطق را در شرق رود فرات در تصرف دارند که شامل مناطق مهمی از جمله «مرکده، الصور، میدان های نفتی از جمله العمر، التنک، قهار ۱، قهار ۲ و ...» می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی ارتش سوریه تحولات سوریه داعش دیر الزور سوریه شبه نظامیان دموکراتیک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ جنایت در نوار غزه شده است که در نتیجه آن ۴۳ فلسطینی شهید و ۶۴ فلسطینی زخمی شدند. شماری از قربانیان همچنان زیر آوار‌ها و در جاده‌ها هستند به طوریکه نیرو‌های امداد قادر به دسترسی به آنها نیستند. با شهادت این افراد شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و شمار زخمیان به ۷۷ هزار و ۲۹۳ رسیده است.

 


پخش ویدئویی از یک اسیر صهیونیست در بیلبورد خیابانی در تل آویو
به گزارش کانال تلگرام فلسطین الآن، گردان‌های قسام به منظور اعمال فشار برای اجرای معامله تبادل، دیروز ویدئویی از یک اسیر رژیم صهیونیستی را از بیلبورد خیابانی نزدیک مقر وزارت نظامی در تل آویو پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



درخواست تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی
به گزارش کانال تلگرامی قدس فید، نیرو‌های پدافند غیر عامل در غزه اعلام کردند: از سازمان ملل می‌خواهیم برای تحقیق درباره اعدام‌های میدانی و جنایات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر در خان یونس، کمیته تحقیق بین المللی تشکیل دهد.



حملات حزب الله لبنان در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حانین
حزب الله لبنان با اجرای پنج عملیات علیه مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در برخی شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، به جنایت این رژیم در حانین پاسخ داد.
مقاومت اسلامی لبنان سلسله عملیات پیشرفته‌ای در پاسخ به کشتار وحشتناک حانین اجرا کرد و شهرک‌های رژیم اشغالگر و مراکز تجمع نظامیان دشمن را هدف قرار داد.
مقاومت اسلامی لبنان با اجرای پنج عملیات پیشرفته و سخت، به کشتار وحشتناک حانین پاسخ داد که طی آن یک کودک و یک خانم به شهادت رسیدند و پنج نفر دیگر نیز مجروح شدند. در جزئیات پنج بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است که نیرو‌های مجاهد با تسلیحات مناسب، ساختمانی را در مستعمره افیفیم هدف قرار دادند که نظامیان دشمن در آن حضور داشتند و این حمله به کشته و زخمی شدن این نظامیان منجر شد. ستاد اطلاع رسانی جنگ تصاویری از هدف قرار دادن این ساختمان منتشر کرد که نظامیان دشمن در آن مستقر بودند.
ستاد اطلاع رسانی جنگ همچنین تصاویری را منتشر کرد که شدت خسارت‌های وارده به یکی از ساختمان‌ها در این شهرک را نشان می‌دهد. نیرو‌های مجاهد همچنین با استفاده از تسلیحات مناسب، مرکز تجمع نظامیان دشمن را در شهرک صهیونیستی نُطوعاه هدف قرار دادند و این حمله به طور مستقیم به هدف اصابت کرد و برخی پایگاه‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی تصاویری از خسارت‌های ناشی از حمله موشکی حزب الله به این شهرک در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کردند.
نیرو‌های مجاهد صبح روز چهارشنبه با استفاده از ده‌ها فروند موشک کاتیوشا مستعمره شومیرا در روستای اشغالی طَربیخای لبنان را هدف قرار دادند. همچنین مستعمره مرگلیوت در منطقه اشغالی هونین لبنان هدف قرار دادند. از سوی دیگر، نیرو‌های مجاهد پایگاه رُوَیسات العَلَم در تپه‌های اشغالی کفرشوبای لبنان هدف حملات موشکی قرار دادند و این حملات به طور مستقیم به هدف اصابت کرد.
بنابراین، مقاومت اسلامی لبنان تا زمان تهیه این گزارش، در پاسخ به کشتار وحشتناک حانین و حملات به روستا‌های پایدار جنوبی و منازل غیر نظامیان، پنج عملیات اجرا کرد. رسانه‌های دشمن از روزی ملتهب در شمال فلسطین اشغالی سخن گفتند و اعلام کردند شهرک‌های صهیونیستی در معرض حملات شدید موشک‌های هدایت شونده قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




کشف ۳ گور جمعی در بیمارستان ناصر خان یونس
کانال تلگرامی قدس فید به نقل از نیرو‌های پدافند غیر عامل فلسطین در غزه از کشف ۳ گور جمعی در محوطه‌های بیمارستان ناصر در خان یونس خبر داد.




لرزیدن کودک فلسطینی براثر جراحات در رفح
کانال تلگرام شبکه خبری قدس ویدئویی از یک کودک فلسطینی منتشر کرد که بر اثر جراحات وارده ناشی از بمباران خانه شان در رفح، از شدت ترس و جراحت می‌لرزد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


افزایش شمار خبرنگاران شهید در نوار غزه به ۱۴۱ نفر
به گزارش کانال تلگرامی الرساله، دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد: با شهادت محمد بسام الجمل خبرنگار فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح، شمار شهدای خبرنگار به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.



بازداشت دستکم ۱۲ فلسطینی در کرانه باختری
به گزارش کانال تلگرامی الجرمق، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی از دیشب تا صبح امروز دستکم ۱۲ فلسطینی از جمله یک کودک را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرده اند.



یورش ۷۰۰ شهرک نشین صهیونیست از صبح امروز به مسجد الاقصی
کانال تلگرامی فلسطین الیوم به نقل از اداره اوقاف اسلامی فلسطین از یورش ۷۰۰ شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی از نخستین ساعات صبح امروز در سومین روز عید پاک یهودیان خبر داد.



مقام بین المللی: اوضاع کودکان در نوار غزه فاجعه بار است
به گزارش کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نشست شورای امنیت اعلام کرد: کودکان در نوار غزه از غذا، حمایت و آموزش محروم هستند.
وی افزود، خطر شیوع بیماری‌های واگیر دار در نوار غزه با نزدیک شدن تابستان افزایش یافته است. عملیات بشردوستانه را نمی‌توان به تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه محدود کرد و این، یک مقایسه بیهوده‌ای است.



آسیب دیدن کامیون حامل سوخت در بعلبک بر اثر اصابت ترکش
به گزارش کانال تلگرام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک کامیون حامل سوخت بر اثر اصابت ترکش‌های به جامانده از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در استان بعلبک لبنان، آسیب دید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




ادامه حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در غزه
به رغم پایان یافتن عملیات نظامی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، حملات هوایی و توپخانه‌ای به این منطقه همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی سیاست خود مبنی بر تشدید حملات و ویران کردن مناطق مسکونی را تغییر نداده است و حتی در این حملات، از موشک‌هایی با بمب‌های سنگرشکن استفاده می‌شود.
رژیم اشغالگر قدس به حملات هوایی و توپخانه‌ای به اردوگاه الجدید در النصیرات در مرکز نوار غزه ادامه داد که به افزایش شمار شهدا و مجروحان منجر شد. افزون بر آن، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی ویران شده است.
ادامه حملات رژیم صهیونیستی و ویران کردن ساختمان‌های مسکونی سیاستی است که رژیم صهیونیستی آن را متوقف نکرده و تغییر نداده است. اردوگاه النصیرات در معرض حملات شدید هوایی قرار گرفت و در ساعات گذشته موشک‌هایی با بمب‌های سنگرشکن به سمت این منطقه شلیک شد و تا این لحظه هم هواپیما‌های جنگی در منطقه پرواز می‌کنند، غیرنظامیان و منازل را هدف قرار می‌دهند و همچنین زیرساخت‌ها را در مناطق مختلف در مرکز نوار غزه و اردوگاه النصیرات را ویران می‌کنند. آن هم در حالی که این اردوگاه و منطقه الوسطی، شهر غزه و شمال آن بیش از دیگر مناطق، هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





شهادت کودک پنج ماهه فلسطینی در نتیجه گرما داخل چادری در رفح
کانال تلگرامی الرساله از شهادت دختر پنج ماهه فلسطینی با نام «ملک سائد الیازحی» داخل چادری در رفح در نوار غزه در نتیجه آغاز موج گرما در چادر‌های آوارگان فلسطینی در رفح خبر داد.



خطر شیوع بیماری‌ها در پی انباشت زباله در شمال غزه
حمله رژیم صهیونیستی به شمال غزه، محیط زیست این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است و انباشت زباله در خیابان ها، خطر شیوع بیماری‌ها بین ساکنان این مناطق را افزایش می‌دهد.
مردم منطقه شمال غزه، با انباشت زباله و تداوم توقف فعالیت شهرداری‌ها در شمال غزه، از شرایط ناخوشایند بهداشتی و بحران زیست محیطی رنج می‌برند. این فاجعه موجب شیوع بیماری ها، بویژه در گروه‌های سنی بزرگسالان و کودکان، در شمال غزه می‌شود. این زباله‌ها در شمال غزه در همه جا پراکنده است.
با گذشت بیش از ۶ ماه از شروع جنگ علیه غزه و بویژه در شمال غزه و محاصره این منطقه، این منظره که در پشت سر من شاهد آن هستید، بسیار گویاست و نشان از شیوع بیماری‌ها و پراکندگی حشرات دارد که پیش از بزرگترها، کودکان را بیمار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




پایداری ساکنان غزه و ناامیدی فرماندهان رژیم صهیونیست؛ یکی از عوامل دومینوی استعفا در این رژیم
در حالی که روزنامه یدیعوت آحارانوت از پیش بینی‌ها درباره استفعای شماری از فرماندهان و افسران بلندپایه رژیم صهیونیستی خبر داد؛ ناظران می‌گویند احتمالا این استعفا‌ها مقدمه‌ای برای سلسله استعفا‌های بیشتر در رژیم صهیونیستی و همچنین شاباک باشد، زیرا پس از ناامید شدن نظامیان این رژیم درباره کسب نوعی پیروزی در نوار غزه برای سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه هفت اکتبر، برخی از افسران نظامی ترجیح می‌دهند استعفا کنند.
روزنامه یدیعوت آحارانوت رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد رئیس ستاد مشترک نظامیان رژیم اشغالگر و شماری از دیگر افسران بلندپایه از جمله برخی فرماندهان یگان‌های میدانی استعفا کنند و این موضوع تحت تاثیر دومینوی استعفای آهارون حالیوا رئیس سازمان اطلاعات نظامی روی می‌دهد؛ فردی که به شکست نظامی و اطلاعاتی سسیستم امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته اذعان کرد.
استعفا پشت استعفا روی می‌دهد و یک روز پس از اعلام استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، مؤسسه امنیتی و نظامی این رژیم دچار آشفتگی شدید شد و خبر‌هایی درباره قصد برخی از افسران بلندپایه رژیم صهیونیستی برای استعفا، به بیرون درز کرد. اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا زمان محاسبه فرارسیده است؟
روزنامه یدیعوت آحارانوت پیش بینی کرد هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک نظامی و شماری از افسران بلندپایه رژیم صهیونیستی از جمله فرماندهان یگان‌های میدانی در پی تاثیر دومینوی استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، استعفا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




حمله هوایی صهیونیست‌ها به ۱۳ منطقه در حومه شهرک‌های عیتا الشعب و رمیه لبنان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





هدف قرار دادن نظامیان صهیونیستی در شهرک «آویویم»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد