Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@01:01:40 GMT

پشت پرده تعویق انتخابات فدراسیون قایقرانی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۷۹۷۲۷

پشت پرده تعویق انتخابات فدراسیون قایقرانی چه بود؟

به گزارش وانانیوز، 

تعویق انتخابات فدراسیون قایقرانی و موکول کردن آن به بعد از بازی های آسیایی اتفاق عجیبی بود که کسی انتظارش را نداشت. وزارت ورزش و جوانان به بهانه در پیش بودن بازی های آسیایی انتخابات این فدراسیون را لغو کرد این در حالیست که اخباری عجیب در این باره به گوش می رسد.

غلامرضا امینی رئیس فعلی فدراسیون و احمد دنیامالی رئیس اسبق این فدراسیون دو کاندیدای اصلی و مهم این انتخابات به شمار می روند که رقابت برای صندلی ریاست فدراسیون یمان این دو نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دوباره دنیامالی رئیس سابق فدراسیون در عرصه انتخابات و اعلام آمادگی اش برای در دست گرفتن دوباره ریاست فدراسیون با توجه به جایگاه بین المللی وی و البته رزومه و سابقه درخشانی که در این رشته دارد، به نوعی موازنه قوا را در قایقرانی بر هم زده و برخلاف سایر انتخابات فدراسیون های ورزشی، انتخابات قایقرانی یکی از معدود رشته هایی است که رئیس مستقر و فعلی شانس اول پیروزی در انتخابات نباشد و شانس بالای دنیامالی و مقبولیت وی شرایط این انتخابات را کاملا دگرگون کرده است.

 23 بهمن ماه سال 1392 بود که احمددنیامالی پس از وقفه‌ای چند ساله به انتخابات این فدراسیون بازگشت و با کسب اکثریت آرای مجمع و با 23 رای به عنوان رئیس انتخاب شد. دنیامالی پیش از این 2 دوره ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشت اما در زمان محمد عباسی از سمتش برکنار شد.

البته حضور دنیامالی در آخرین دوره ریاستش خیلی طول نکشید و به دلیل دوشغله بودن و حضورش در شورای شهر باعث شد تا بعد از دیدار با وزیر وقت ورزش به دلیل منع قانونی از سمتش کناره بگیرد و صندلی ریاست را به غلامرضا امینی بسپارد.

 

بعد از روی کار آمدن غلامرضا امینی و پایان دوره 4 ساله‌اش در 12 مرداد، وزارت ورزش با اعلام زمان ثبت‌نام، بعد از مدتی تاریخ انتخابات را 7 مرداد اعلام کرد اما یکباره اعلام شد به دلیل نزدیکی بازی‌های آسیایی انتخابات فدراسیون قایقرانی لغو و به بعد از بازی‌ها موکول شده است.

البته دلیل لغو انتخابات به خاطر بازی‌های آسیایی منطقی به نظر نمی‌رسید، چرا که از مدت‌ها قبل زمان مسابقات ماده‌های مختلف قایقرانی در بازی‌های آسیایی مشخص بود و وزارت ورزش نیز از این موضوع آگاه بنابراین به نظر می‌رسد موضوعی غیر از بازی‌های آسیایی دلیل تعویق یکباره انتخابات این فدراسیون باشد.

محمدشروین اسبقیان در گفت‌وگویی که با فارس داشت در این باره گفته بود: قرار است این مجمع بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود. با توجه به شرایط زمان‌بر شدن تطبیق احراز صلاحیت‌ها، تصمیم گرفته شد که انتخابات در زمان دیگری برگزار شود.

درباره تعویق انتخابات این فدراسیون شائبه‌های زیادی مطرح شد که می‌توان به اخذ مجوز دنیامالی برای شرکت در انتخابات اشاره کرد.

دنیامالی که پیش از این به دلیل دوشغله بودن، سومین دوره ریاستش را از دست داده بود، حالا رییس هیات مدیره باشگاه ملوان و عضو سازمان بنادر و کشتیرانی است و تلاش می‌کند با با اخذ مجوز، با خیال راحت و بدون هر گونه منع قانونی شرایط حضورش را در انتخابات فراهم کند.

 

با توجه به قانون انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مبنی بر اینکه دوشغله‌ها شرایط حضور در انتخابات را ندارند، برای مشخص شدن تکلیف نامزدها و اینکه منع قانونی برای حضور در انتخابات وجود نداشته باشد، وزارت ورزش انتخابات فدراسیون قایقرانی را به تعویق انداخت تا دنیامالی بتواند مجوز لازم را برای حضور در انتخابات بگیرد.

شواهد نشان می‌دهد این دلایل باعث شده تا وزارت ورزش تاریخ دیگری را برای انتخابات در نظر بگیرد. 

دنیامالی نیز در واکنش به تعویق انتخابات گفته بود فرصت برای برگزاری این انتخابات است و در حال حاضر باید تمرکز روی موفقیت ورزشکاران در بازی‌های آسیایی باشد. دنیامالی به عنوان هیات ژوری در مسابقات کانوپولو و اسلالوم در بازی‌های آسیایی حضور دارد.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از این است یکی دیگر از نامزدها با وعده و وعیدهایی که به اعضای مجمع داده در تلاش است تا ریاست فدراسیون را تصاحب کند که البته چنین وعده‌هایی در فدراسیون‌های دیگر هم بوده و به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات کاملا عادی باشد! وعده هایی پنهانی که البته با اعتراض برخی از نامزدها روبرو شده و آنها بابت حاکم شدن رقابت ناعادلانه در انتخابات قایقرانی به وزارت ورش و جوانان اعتراضاتی داشته اند.

 

7 نامزد برای ریاست فدراسیون قایقرانی تلاش می‌کنند. غلامرضا امینی، احمد دنیامالی، محسن میلاد، عمران پورعسگر، علیرضا سهرابیان، فاطمه حسنی و فرحناز امیرشقاقی نامزدهای ریاست فدراسیون قایقرانی هستند.

انتهای پیام/س

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود

ایسنا/قزوین سرمربی شمس‌آذر گفت: ما به اهدافی که این فصل داشتیم رسیده‌ایم هرچند اگر بازیکن نمی‌فروختیم دورنمای ذهنی من گرفتن سهمیه آسیایی بود، خیلی از بازی‌ها از لحاظ ظرفیت‌هایی که رقیبمان داشت و ما نداشتیم، مانند جنگ نابرابر بود، اما با این همه ما تلاش کردیم و در ادامه هم همین روند را در پیش خواهیم گرفت.

به گزارش ایسنا، سعید دقیقی سه‌شنبه شب، ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری پس از بازی شمس‌آذر و پیکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توانستیم در روزی که هواداران در ورزشگاه نبودند با تلاش جای خالی آنان را پر کنیم و پیروز از زمین خارج شویم.

وی ادامه داد: تیمی پیکان هم با حضور آقای عنایتی در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری دارد، اما امروز ما شایسته پیروزی بودیم و می‌توانستیم با گل‌های بیشتر بازی را پیروز شویم و اگر تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند به طور قطع عملکرد بهتری از خودمان نشان می‌دادیم.

سرمربی شمس‌آذر بیان کرد: ای کاش فوتبال ایران شمس‌آذر را ویژه می‌دید و این تیم را مورد بررسی قرار می‌داد، ما هیچ وقت در فوتبال به دنبال تلف کردن وقت و کند کردن جریان بازی نبودیم، در مباحث تاکتیکی هم با همه کاستی‌هایی که داشتیم به اعتقاد بنده بچه‌های ما فوق‌العاده کار می‌کنند و جای تقدیر و تشکر از بازیکنان دارد چون به یقین کار سختی است.

وی گفت: ما به اهدافی که این فصل داشتیم رسیده‌ایم هرچند اگر بازیکن نمی‌فروختیم دورنمای ذهنی من گرفتن سهمیه آسیایی بود، خیلی از بازی‌ها از لحاظ ظرفیت‌هایی که رقیبمان داشت و ما نداشتیم، مانند جنگ نابرابر بود، اما با این همه ما تلاش کردیم و در ادامه هم همین روند را در پیش خواهیم گرفت تا بازی زیبا از خودمان به نمایش بگذاریم.

این مربی فوتبال ادامه داد: شعار ما تلاش، تلاش و تلاش است و همواره در همه مباحث استمرار خواهیم داشت، ما همه با هم در کنار هم تلاش کردیم، ظرفیت ساختیم و خدا هم کمکمان کرد تا به نقطه‌ای که اکنون ایستاده‌ایم برسیم‌.

دقیقی درخصوص موضوع مربوط به حمایت مالی از شمس‌آذر گفت: این تیم در ابعاد مختلف برای استان قزوین موقعیت ساخته و قطع به یقین اگر حمایت مالی از شمس‌آذر اتفاق نیفتد دیگر نمی‌شود تیم‌داری کرد اما می‌شود با کمک شورای شهر و شهرداری شرایط را برای این تیم بهتر کرد، این مطالبه من به عنوان یک شهروند قزوینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد