Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها ترمینال مسافربری شهید حنیف درستی خوی که مدیران این شهر آن را زیباترین پایانه مسافربری شمال غرب ایران معرفی می‌کنند با کاهش ۷۰ درصدی مسافر رو برو شده که در گزارش پیش رو به واکاوی دلایل آن پرداخته شده است. ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، ترمینال مسافربری شهید حنیف درستی این شهر بعد از سال‌ها انتظار مردم خوی در سال 88 به بهره‌برداری رسید و به گفته مسئولان وقت شهرداری و شورای شهر، زیباترین ترمینال مسافربری در شمال غرب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترمینال خوی این روزها حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند و با رکود اقتصادی مواجهه شده که بخش مهم این رکود ناشی از ضعف مدیریت در جذب مسافر به ترمینال است.

سرویس‌های برون شهری با مجهز شدن به اتوبوس‌های ویژه و کولردار از 10 درصد ظرفیت برای خدمات رسانی بهره‌مند می‌شوند.

برای کاهش هزینه‌های ترمینال، چیلرهای ترمینال در دمای داخلی بالای 23 درجه روشن می‌شود و امروز که خبرنگار خبرگزاری تسنیم برای تهیه گزارش در ترمینال حاضر شده بود، در دمای 27 درجه چیلرهای ترمینال را روشن نکرده بودند.

شرکت‌های مسافربری خوی بهای گاز و آب را پرداخت نمی‌کنند

مدیر پایانه مسافربری شهید درستی خوی می‌گوید: مشکلات ترمینال مسافربری خوی از بدو تأسیس ترمینال وجود داشت و مختص مدیریت فعلی نیست.

صفر ولی زاده گفت: کرایه شرکت‌های مستقر در ترمینال از سال 93 الی 95 با افزایش 7 درصدی رو برو بود و در سال گذشته کرایه شرکت‌ها را 3 الی 7 درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش دادیم.

مدیر پایانه مسافربری شهید درستی خوی تصریح کرد: هزینه بهای گاز و آب از شرکت‌های مستقر گرفته نمی‌شود و فقط بهای برق با نصب کنتورهای جداگانه برای هر شرکت از سال گذشته اخذ می‌شود.

ولیزاده افزود: چیلرهای ترمینال را در دمای 23 درجه روشن می‌کنیم و در زمان قطعی برق و روشن کردن ژانراتور دیزلی پایانه برای روشنایی پایانه، ژنراتور دیزلی توان بکار انداختن چیلر را ندارد و در آینده‌ای نزدیک اتاق پلیس راهور را در ترمینال دایر می‌کنیم.

کاهش 70 درصدی مسافر در ترمینال خوی

مدیر شرکت مسافربری گیتی پیمای خوی نیز اظهار داشت: در زمان انتقال شرکت‌های مسافربری به ترمینال، اجاره بهای چند برابری شهرهای همجوار را از ما طلب می‌کردند که با مخالفت شرکت‌ها رو برو شد و شهرداری خوی متعهد شد تا پنج سال آینده اجاره بهاءها را افزایش نداده و هزینه بهای آب، برق و گاز را شهرداری در ازاء اجاره بهاء پرداخت کند و اجاره بهای ما از هفت میلیون ریال به بیست و دو میلیون  ریال افزایش یافته است.

اسماعیل اقتباس افزود: طی نامه‌ای به شهردار وقت، تاکید کردیم مشکلات سوار کردن مسافرین در میادین ورودی شهر به وجود می‌آید و شهرداری پیشگیری کند و علیرغم قولی که به ما دادند، عمل نکردند و امروز بعد از 9 سال از شروع بکار ترمینال شهید درستی با کاهش 70 درصدی مسافر روبرو هستیم.

خودروهای پلاک سفید در ترمینال خوی را تخته می‌کنند

یکی دیگر از مدیران شرکت‌های مستقر در ترمینال مسافربری به خبرنگار تسنیم در خوی اظهار داشت: پلاک‌های سفید مجاز به حمل مسافر نیستند اما راهنمایی رانندگی برخوردی با خودروهای پلاک سفید نمی‌کند و نماینده دولت هم وعده جمع آوری خودروهای پلاک سفید را از میادین ورودی شهر به ما داده است ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

محمدجعفر حبشی افزود: شهرداری 5 درصد عوارض را از مسافرین می‌گیرد و خیلی از شرکت‌ها کرایه بهای خود را به پایانه مسافربری شهید درستی پرداخت کرده‌اند، اما چیلرهای ترمینال مسافربری را برای مسافر هم روشن نمی‌کنند و اعتراض مسافرین وان ترکیه را به همراه دارد.

مدیر شرکت ایران خوی نیز در گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: با کاهش 70 درصدی مسافر، مقرون به صرفه نیست که شهرداری اجاره بهاء را به 300 برابر افزایش دهد هم اکنون شرکت‌ها برای تأمین هزینه جاری دفاتر خود بلیت‌ها را به نصف قیمت مصوب می‌فروشند و به شهرداری عوارض 5 درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کنند.

ضرورت ساماندهی مسافرکش های  پلاک سفید خوی

نایب رئیس شرکت عصر ایران نیز به خبرنگار تسنیم گفت: هزینه لاستیک‌ها و لوازم مصرفی اتوبوس‌ها رو به افزایش است و تراز مالی هزینه و درآمد شرکت‌ها همسان نیست و شرکت‌ها با 5 الی 10 درصد ظرفیت خود به سرویس می‌روند.

مهدی سلطانی افزود: رانندگان شرکت‌ها تحت نظارت دستگاه‌های مربوطه هستند و تست‌های سلامت روحی، روانی و جسمانی را می‌گذرانند و در نقطه مقابل، سوابق رانندگان پلاک سفید مشخص نیست.

وی تصریح کرد: شهرداری رانندگان مورد تأیید قضایی را در قالب شرکت‌های جدید و یا تحت عضویت شرکت‌های حاضر در ترمینال درآورد که هم مسافرین با خیال آسوده مسافرت کنند و هم شرکت‌ها متضرر نشوند.

دو سر سودآوری دولت در فروش اقلام مصرفی به اتوبوس داران

یکی از رانندگان تاکسی بین شهری خط خوی_تبریز نیز گفت: پلاک شخصی‌ها از داخل ترمینال مسافرین را از ما می‌گیرند و نگهبانان ترمینال نظاره گر ماجرا هستند.

علی بختیاری افزود: دیروز یکی از رانندگان شرکت در درگیری با مسافربرهای پلاک سفید از ناحیه دست مجروح شد و کسی ما را یاری نمی‌کند و خودمان هم توان برخورد با آنها را نداریم.

بختیاری تصریح کرد: پایانه از ما عوارض، حق سکو می‌گیرند و در عوض هیچ امکانات رفاهی در اختیار نداریم، اتاق استراحت به‌صورت شبانه با دریافت 50 هزار ریال در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، درحالی که از بهداشت کافی و امکانات سرمایشی و گرمایشی بی بهره است.

وی گفت: دولت اقلام مصرفی خودرو را در قبال سندیکا به رانندگان به‌صورت نقد و با قیمت گزاف می‌دهد در حالی که از بازار به‌صورت اقساطی و با قیمتی کمتر می‌توان تهیه کرد.

گزارش:یاسین قبولی

انتهای پیام/ ع

R41361/P1361/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۷۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری