«فلیک» باز هم ۲ اجرایی شد/ اجرای ویژه دانشجویان
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۰۴۷۳
به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، تازهترین نمایش محمدحسن معجونی که از تاریخ ۱۹ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، به دلیل استقبال مخاطبان در روزهای پایانی هفته جاری در سانس های ۱۹:۳۰ و ۲۲ اجرا خواهد شد.
این نمایش در روز یکشنبه ۷ مردادماه در ساعت ۱۷ ویژه دانشجویان روی صحنه خواهد رفت و دانشجویان تمامی رشتهها میتوانند با ارایه کارت دانشجویی بلیتهای نمایش «فلیک» را به صورت حضوری خریداری کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
از سوی دیگر نمایش «آمیز قلمدون» به نویسندگی زندهیاد اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان از نیمه مردادماه سال جاری اجراهای خود را در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد. ایرج راد، فرزانه کابلی و پریسا مقتدی بازیگرانی هستند که در تازهترین نمایش هادی مرزبان به ایفای نقش خواهند پرداخت.
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیلآبادی تا ۱۵ مردادماه به اجراهای خود ادامه خواهد داد و بعد از آن نمایش «آمیز قلمدون» جایگزین این نمایش میشود.
نمایش «فصل شکار بادبادکها» نخستین اثر شاهین صادقیان که اجراهای خود را از ۲۶ تیرماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد، تا ۲۴ مردادماه هرشب ساعت ۲۰ در سالن شماره ۱ پردیس تئاتر شهرزاد به اجراهای خود ادامه میدهد. نویسندگی این اثر برعهده جلال تهرانی است و متین ستوده در این نمایش به ایفای نقش میپردازد.
همچنین نمایش کمدی «دلاکها» به کارگردانی شهرام عبدلی تا ۱۲ مردادماه هرشب ساعت ۲۱:۴۵ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.
کد خبر 4358519منبع: مهر
کلیدواژه: تماشاخانه شهرزاد حسن معجونی نوید محمدزاده تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه سینمای مستند رادیو برنامه تلویزیونی سریال ایرانی جشنواره سینمایی کنسرت موسیقی خانه هنرمندان ایران رادیو نمایش سینمای آمریکا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» اختصاص دارد.
فیلم تئاتر «عروسی خون» (محصول ۱۹۸۱ اسپانیا/ ۶۷ دقیقه) به کارگردانی کارلوس سائورا بر مبنای نمایشنامهای نوشته فدریکو گارسیا لورکا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید.
پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و محمودرضا حبیبی (منتقد تئاتر) برگزار میشود.
در رابطه با خلاصه داستان این نمایش آمده است: «در استودیوی رقص «آنتونیو گادس» (گادس)، اعضای گروه در حال گریم و آماده شدن برای اجرای برنامه هستند. پس از آنکه گادس بهعنوان رقصنده اصلی و طراح رقص توضیحاتی به اعضا میدهد، اجرای «عروسی خون» آغاز میشود: لئوناردو (گادس) دلباخته زنی (هویوس) در آستانه ازدواج است. پس از یک صحنه پُرتنش در مراسم عروسی، همه متوجه میشوند که عروس نیز دلباخته لئوناردو است. عروس و داماد (خیمهنز) سوار بر اسب مراسم را ترک میکنند و لئوناردو نیز آنان را تعقیب میکند. ۲ مرد در نزاعی خونین، با چاقو یکدیگر را از پا در میآورند و عروس تنها و مغموم کنار ۲ جسد میگرید.»
سائورا پس از ساختن چند فیلم متأثر از اینگمار برگمان، با «عروسی خون» به دوره جدید و پویای فیلمسازیاش گام میگذارد. حاصل کار، فیلمی خاص است که بدون تردید یکی از بهترین آثار سینمای اسپانیا در دهه ۱۹۸۰ است. ایده ساخت یک نمایشنامه مشهور فولکلوریک در سالنی خالی از تماشاگر از سوی گادس و تبدیل شدن آن به مایه و داستان اصلی سائورا، از آن رویکردهای درخشان و جریانساز پستمدرنیستی است که دنیای متن و بیرون از متن را با هم درمیآمیزد.
بهرغم بومی بودنِ دستمایه و حتی اجرا که درک جزییات رقصها و موسیقی آیینی فلامنکو را تنها برای اسپانیاییها ممکن میکند، فیلم از چنان زبان نمایشی برخوردار است که هر تماشاگری را با خود همراه میکند. کارِ سائورا، از سوی دیگر، تنها ضبط و عرضه این بالههای باشکوه نیست بلکه او با دوربینش، تأویلی از «عروسی خون» ارایه میدهد. با «عروسی خون»، سائورا ژانر موزیکال را وارد عرصهای تازه و غیر آمریکایی میکند.
کد خبر 6095577 سید امیر شایان حقیقی