Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:05:43 GMT

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای سازش با غزه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۰۶۵۳

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای سازش با غزه

شبکه 10 رژیم صهیونیستی جمعه شب گزارش داد که سازمان ملل متحد و مصر قصد دارند به زودی طرحی برای کاستن از تنشها میان جنبش حماس و اسرائیل ارائه کنند.

ایران آنلاین /شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی جمعه شب در گزارشی ادعا کرد که سازمان ملل متحد به همراه مصر به زودی طرحی برای کاستن از تنشها میان جنبش حماس و اسرائیل ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه مذکور در گزارش خود اعلام کرد که این توافق احتمالی میان تل آویو و حماس شامل برقراری آتش بس «پایدار»، کمک به بازسازی زیرساختهای ویران شده غزه و یک توافق سازش مجدد میان حماس و فتح است.

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک این طرحهای ابتکاری را «بی سابقه» خواند؛ اما اذعان کرد که «هنوز برای پیش بینی موفقیت یا شکست این طرح بسیار زود است زیرا موانع بسیاری وجود دارد».

این شبکه به نقل از وزراء و مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به اعضای کابینه خود گفته که یک توافق مهم در دست تهیه است.

«نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز قرار است هفته آینده برای گفتگو با «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس از غزه دیدار کند.

ملادینوف در یک پیام توئیتری نوشت: «تمام طرفهای درگیر برای پرهیز از تشدید تنشها، حل و فصل موضوعات بشردوستانه و حمایت از روند سازش سخت تلاش می کنند».

لازم به ذکر است که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر اوایل این هفته در واشنگتن بسر می برد. طی سالهای گذشته، عباس کامل در میانجی گری میان حماس و تل آویو ایفای نقش کرده است.

گفتنی است که اعتراضات و درگیریهای ادامه دار در امتداد مرز غزه با سرزمینهای اِشغالی باعث تشدید حملات راکتی از جانب منطقه تحت محاصره و حملات هوایی رژیم صهیونیستی شد.

این در حالی است که نوار غزه نیز به دلیل محاصره اقتصادی اسرائیل و تحریم اقتصادی جنبش فتح با یک بحران انسانی روبرو شده است.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد