Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سعید شاه‌آبادی با بیان اینکه اسلام در اقتصاد طرح و برنامه دارد و متولیان اقتصادی کشور باید دغدغه این کار داشته باشند، افزود: این دغدغه به نظر می‌آید اول باید در زندگی شخصی خودشان بروز و ظهور کند. مگر می‌شود یک فردی که غرق در رفاه و نعمت است برای فقرای جامعه که اولیات زندگی‌شان دچار خدشه است، برنامه‌ریزی کنند؟! مگر ما همچین قول‌هایی دادیم وقتی انقلاب کردیم؟‌ ما از علی(ع) حرف زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی(ع) را فردی معرفی کردیم که وقتی کسی با او کار شخصی داشت، چراغ فانوس بیت‌المال را خاموش کرد و گفت تو الان با من کار شخصی داری، نباید این نفت بیت‌المال برایت بسوزد. چندتا از مدیران جامعه ما الان اینگونه هستند؟ ما از همان علی(ع) صحبت کردیم که گفت نوک قلم‌هایتان را نازک کنید و فاصله سطرها را کمتر کنید. آیا الان اینگونه است؟ در این مهمانی‌ها و جشن‌ها و همایش‌هایی که برگزار می‌شود، اینطور اتفاق می‌افتد؟ ما این قول‌ها را دادیم که مردم آمدند خون دادند، جان دادند چه قبل از انقلاب و چه برای جنگ.

مگر می‌شود یک فردی که غرق در رفاه و نعمت است برای فقرای جامعه که اولیات زندگی‌شان دچار خدشه است، برنامه‌ریزی کنند؟!
وی افزود: ما امام خمینی(ره) را دیدیم که تمام دنیا را از قدرت به اعجاب واداشته بود، اما روی گلیم زندگی می‌کرد. چرا مدیران جامعه ما اکثرشان اینطور نیستند؟ به خدا این مردم نه مشکل اقتصادی الان، بلکه ده‌ها مشکلات اقتصادی الان را حاضرند تحمل کنند، اگر بفهمند وزیر مملکت هم مثل خودشان دارد زندگی می‌کند. اگر بفهمند نماینده مجلس‌شان مثل خودشان زندگی می‌کند. مشکلات آن زمانی غیر قابل تحمل می‌شود که من احساس کنم فلان آدم مسئول ـ آخوند یا غیر آخوند ـ  او در رفاه زندگی می‌کند، اما من پول اجاره‌ خانه‌ام را ندارم بدهم و من شرمنده زن و بچه‌ام هستم.    آیت‌الله شاه‌آبادی ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب را الگویی برای مدیران جامعه معرفی کرد و افزود: در حال حاضر هستند مدیرانی که خیلی ساده زندگی می‌کنند و در رأس تمام آن‌ها خود مقام معظم رهبری قرار دارد طوری که آدم‌ نمی‌تواند این حد از ساده‌زیستی را باور کند؛ این اتفاق باید در بقیه مدیران بیفتد و این است که الان زندگی و شرایط را سخت می‌کند. 

وی در ادامه سخنان خویش بیان داشت "پیامبر(ص) و مسلمانان سه سال در شعب ابی‌طالب زندگی کرد. خدیجه(س) با آن ثروت و ابوطالب با آن سن زیاد در شعب زندگی کردند. این بود که مسلمانان جانشان را برای اسلام می‌دادند. اینچنین بود که وقتی پیامبر(ص) به مدینه آمد، صرف 10 سال، اسلام 120 هزار حاجی دارد. در عالم کدام دین و حزبی این نرخ رشد را از نظر طرفداران داشته است؟ چرا؟ به این دلیل که پیامبر(ص) با مردم سر یک سفره می‌نشست. فضای سادگی حکمفرما بود نه تجمل. این همه امام(ره) بر تجمل و اشرافی‌گری نهیب زد. چرا فاصله گرفتیم؟ اگر مدیران پیشقدم نشوند که مثل مردم زندگی کنند، باعث هر لطمه‌ای به تفکر نظام اسلامی و تفکر تشکیل حکومت هستند. باعث هر لطمه‌ای مدیرانی هستند که خودشان را تافته جدا بافته از مردم کردند. وگرنه من مطمئنم این سختی‌ها که سهل است، اگر سختی‌های شعب ابی‌طالب که بسیار سخت‌تر از شرایط کنونی است، حاصل شود، این مردم بهتر از مردم و یاران پیامبر(ص) نباشند، کمتر نیستند که قطعاً بهترند. 

اگر مدیران پیشقدم نشوند که مثل مردم زندگی کنند، باعث هر لطمه‌ای به تفکر نظام اسلامی و تفکر تشکیل حکومت هستند. باعث هر لطمه‌ای مدیرانی هستند که خودشان را تافته جدا بافته از مردم کردند.

منبع:تسنیم
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند

لیلی عاصم آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۸ واحد خونی در استان ایلام توسط مردم نوعدوست استان اهداء شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و ۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کرده‌اند، بیان کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ سازی در بحث مراجعه مردم و به خصوص جوانان برای اهدای خون هستیم.

عاصم آبادی اظهار کرد: گروه‌های خونی منفی بیشتر از سایر گروه‌ها، مورد نیاز است.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با توجه به نیاز مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به همه گروه‌های خونی، مردم برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

کد خبر 6080499

دیگر خبرها

  • اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع خواهد بود
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند