Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول انجمن فیریوتراپی ایران شعبه یزد گفت: طرح پایلوت پذیرش دکترا حرفه ای فیزیوتراپی در ۶ دانشکده توانبخشی در سطح کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی دهقانی مسئول انجمن فیریوتراپی ایران شعبه یزد در آیین گرامیداشت روز فیریوتراپی گفت: فیزیوتراپها با آموخته های دوره کارشناسی نمی‌توانند پاسخگوی تمامی نیازهای درمانی در زمینه های تخصصی باشند و تحقق دکترای حرفه‌ای این رشته برای پاسخگوی به این نیاز به شدت احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با پیگیری های انجام شده، طرح پایلوت پذیرش دکترا حرفه ای فیزیوترایی در 6 دانشکده توانبخشی در سطح کشور اجرا و در صورت موفقیت در دیگر دانشکده ها نیز اجرا می شود.


مسوول انجمن فیریوتراپی ایران شعبه یزد تصریح کرد: به همین منظور مقدمات ورود دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به دکترای حرفه‌ ای فیزیوتراپی در وزارت بهداشت انجام شده و پذیرش دانشجو در این مقطع از مهرماه سال جاری آغاز می شود.
 

وی با بیان اینکه پذیرش‌ دانشجویان دکترای حرفه‌ای در رشته فیزیوتراپی گسترش خدمات با کیفیت به جامعه را محقق می کند، تصریح کرد: اکنون رشته فیریوتراپی در دنیا توسعه یافته و در رشته های مختلف چون زانو، گردن، ستون فقرات، زنان و زایمان و ... به صورت تخصصی ارائه می شود.


دهقانی افزود: فیزیوتراپی در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و هلند به مقطع دکتری حرفه ای ارتقاء یافته و در کشورهای توسعه یافته این رشته و کاردرمانی جزو 15 رشته پر درآمد نظام سلامت قرار دارد.


وی با بیان اینکه در ایران رشته فیریوتراپی جایگاه واقعی خود را هنوز پیدا نکرده، افزود: علت آن شاید به کم کاری دانش آموختگان این رشته یا سیستم بهداشتی برگردد به هرحال باید سیستم به سمتی برود که به حوزه توان بخشی و فیزیوتراپی بهاداده شود.


دهقانی ارتقا سطح علمی فیریوتراپیست ها استان را از برنامه های انجمن بیان کرد و یادآور شد: به همین منظور هر ماه یک کارگاه، همایش و کنفرانس علمی از سوی انجمن در استان برگزار می شود.


85  فیزیوتراپ استان عضو انجمن فیریوتراپی شعبه یزد هستند و از مجموع 72 مرکز فیزیوتراپی استان، 20 مرکز آن دولتی و مابقی خصوصی است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت مجلس شانزدهمین جشنواره امام رضا ع مراسم اختتامیه شیراز نماز جمعه آمریکا مشهد ایران فیزیوتراپی شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از انجمن رادیولوژی ایران، دکتر لیلا آقا قزوینی، متخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ارایه خدمات پزشکی در بیماران مراجعه کننده به اورژانس‌ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته‌های مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی، چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محور‌های مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات‌ها و چت جی پی تی (Chat GPT) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش‌های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکار‌ها در این حوزه ارایه خواهد شد.

 دکتر آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویر برداری برای دریافت گزارش‌های اصولی و کاربردی تصویربرداری یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوط در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می‌رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست‌ها و سایر رشته‌های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن‌ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته‌ها قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست‌ها، دستیاران رادیولوژی و رشته‌های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاورد‌های علم تصویربرداری می‌پردازد.

گفتنی است، همزمان با سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، نمایشگاه‌های تجهیزات پزشکی در چهار سالن مجزا در محل هتل المپیک تهران به ارایه آخرین دستاورد‌های تجهیزات رشته تصویربرداری خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد