Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «فتح الله هندیانی» سال ۱۳۴۰ در قم به دنیا آمد و پس از رشد و تربیت در سایه سار زحمات پدر و مادری متمسک به آموزه‌های دینی و مذهبی و نیز کمک به پدر در امر کشاورزی، چنان شخصیتی یافت که در کنار تحصیل، به مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداخت و همواره در تمامی برنامه‌های تظاهرات شرکت داشت، به طوری که در جریان شب‌های حکومت نظامی در قم، یک‌بار از سوی سربازان رژیم شاهنشاهی هدف گلوله قرار گرفت که جای اصابت گلوله به عنوان سند مبارزه علیه طاغوت تا هنگام شهادت در پیشانی او نمایان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«منیره بیگدلی» مادر بزرگوار این شهید عزیز در دیدار «شریفی» و «غلامیان» نمایندگان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، چنین می‌گوید: «فتح الله» علی‌رغم فوت پدر و قبول مسئولیت سرپرستی خانواده، به دلیل احساس تکلیف و شوق حضور در جبهه‌ها و نیز لبیک به ندای رهبر و مقتدای خویش، هنگامی که تنها ۲۰ سال از سن مبارکش گذشته بود، راهی نبرد علیه متجاوزان بعثی شد و در کنار رزم در خط مقدم جبهه و حضور در عملیات‌های طریق‌المقدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان، به فعالیت در قسمت سیاسی ایدئولوژی ارتش هم مشغول بود.

شهید هندیانی انس با کتاب‌های اعتقادی و ورزش‌هایی همچون کوهنوردی را در برنامه خود قرار داده بود تا ضمن خودسازی معنوی و جسمی، دستی پر در دفاع از انقلاب داشته باشد. وی در مدت حضور در جبهه نیز یک بار در میمک به طور سطحی مجروح شد و بار دیگر در تنگه چزابه تا مرز شهادت پیش رفت، اما پس از آن با همان تن مجروح، روح بی‌قرار و روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر خود مجدداً در عملیات فتح المبین شرکت کرد.

وی در واحد سیاسی ایدئولوژیک لشکر ۷۷ همیشه پیروز سِمَت رابط و در اواخر مسئولیت سیاسی ایدئولوژیک گردان ۱۶۳ از تیپ یک را بر عهده داشت و همزمان در فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تشکیل کلاس سواد آموزی و نیز ساخت نمازخانه در نقاط مورد نیاز جبهه همکاری فعالی داشت.

فتح‌الله بیش از ۲ سال در جبهه‌ها بود و از جبهه‌ای به جبهه دیگر می‌رفت، تا اینکه بعد از شرکت در تمام مراحل عملیات رمضان، در مرحله پنجم این عملیات به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید سرافراز بعد از ۲۴ روز که زیر آفتاب سوزان جنوب سوخته بود، شناسایی و به قم منتقل شد و در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۱ درست یک ماه بعد از شهادت، در میان انبوه امت شهیدپرور تشییع و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

سردار قاآنی بیان کرد که خون پاک این شهیدان و دیگر شهدای خانواده مجاهد هنیه، به همه دنیا مدرسه جهادی رهبران مقاومت و خانواده‌های آنان را که در راه خدا و برای دفاع از غزه و عزت و کرامت امت در کنار ملت خود جانفشانی می‌کنند، ثابت کرد.

وی افزود: قاطعیت و اطمینان خاطر شما لحظه دریافت خبر شهادت فرزندانتان و طلب اجر از خداوند و تاکید بر اینکه آنها نیز فرزند این ملت هستند و فرقی با بقیه ندارند و همه شهدا فرزندان و خانواده شما هستند، گوشه‌ای از ایمان عمیق و ثابت قدمی و روحیه رهبری است که همیشه از شما شاهد بوده‌ایم.

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • برادرزاده هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • برادرزاده اسماعیل هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسراییل پیام شفاف «وعده صادق» است