Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه قبلا رخ داده بود، ادغام وزارتخانه‌ها با یکدیگر نبود بلکه وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شده بودند و این تجمیع، باعث کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها و چابک‌سازی‌، تحرک و تلاش بیشتر در دولت نشده بود. آفتاب‌‌نیوز : حسینعلی امیری، درخصوص تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه گفت: آنچه قبلا رخ داده بود، ادغام وزارتخانه‌ها با یکدیگر نبود بلکه وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شده بودند و این تجمیع، باعث کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها و چابک‌سازی‌، تحرک و تلاش بیشتر در دولت نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایجاد وزارتخانه‌های سبک، چابک و پرتلاش در شرایط کنونی ضروری است
وی ادامه داد: در واقع، بجای سه وزیر، یک وزیر معرفی شده و انجام وظیفه می‌کرد اما ساختارها در استان‌ها و مناطق در چارچوب همان روال سابق بود.
این عضو دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه ایجاد وزارتخانه‌های سبک، چابک و پرتلاش در شرایط کنونی ضروری است، اظهار داشت: در همین راستا در جلسه روز یکشنبه هفته قبل هیات دولت، تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه به تصویب رسید و هر وقت آقای رئیس‌جمهور این لایحه را امضا کند، من را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهم کرد.
جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ امضا از سوی نمایندگان برای تفکیک وزارت صمت
امیری افزود:‌ این لایحه قرار است به قالبی دو فوریتی ارائه شود و بر این اساس، امیدوارم پس از ارائه به هیات رئیسه، سریعا در دستورکار مجلس قرار بگیرد و ما هر چه زودتر شاهد تشکیل ساختار جدید باشیم.
وی با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها فقط مختص به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، تصریح کرد: از جمله وزارتخانه‌های دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. روز سه‌شنبه هفته گذشته نمایندگان مجلس طرحی را برای تفکیک این وزارتخانه امضا کردند که بالغ بر بیش از ۱۰۰ برای آن جمع‌آوری شد. به گمانم این طرح باید به زودی در مجلس اعلام وصول شود و دستورکار قرار بگیرد.
بررسی تفکیک وزارت کار در سازمان امور اداری و استخدامی
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با واکنش تشکل‌های کارگری روبه‌رو شده است. چرا در این باره با گروه‌های ذینفوذ رایزنی نشده بود؟‌ خاطرنشان کرد: درباره این لایحه مطالعات لازم صورت گرفته است. سازمان امور اداری و استخدامی مطالعات تطبیقی در رابطه با وظایف و اختیارات دستگاه‌های مشابه را در دیگر کشورها انجام داده و هم در هیات دولت، کارهای کارشناسی در این باره انجام شده است. نتیجه این مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته منجر به این تصمیم از سوی دولت شد.
ایلنا  کد خبر: ۵۳۶۶۱۲ تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امضا صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟