Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود در سالن جلسات این دانشگاه ضمن بیان این که سیاست وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحد‌های دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است، افزود: سیاست‌های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحد‌های مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیرو‌های کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه‌ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه‌ها از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز گردید تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه‌ها را ارتقا ببخشیم.
وی ماموریت گرایی دانشگاه را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و گفت: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت متبوع اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه‌ها و رشته‌های آموزش عالی در سال ۹۳ بود که تا حدودی موفق بوده است. شریعتی نیاسر به توجه مهارت افزایی دانش آموختگان به ویژه در بخش‌های کارشناسی تاکید نمود و ابراز داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت‌های عمومی، دانش افزایی زندگی اجتماعی، روابط عمومی، هنر، مجری گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات می‌باشد.
شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: با تمرکز بر رشته‌های فنی و مهندسی و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و تقاضا محور شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم نموده و بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.
معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر این که امروز دانشگاه‌ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، گفت: افق دانشگاه‌ها از طریق انجام صحیح مأموریت‌های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور معین و مشخص می‌شود.
در ابتدای این جلسه دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به معرفی اجمالی دانشگاه و توانمندی‌های آن پرداخت و در خصوص جذب رشته‌های جدید در طی سال‌های اخیر و نیز عدم جذب از سال ۹۵ به بعد توضیحاتی را ارائه نمود.
پس از پایان جلسه معاون وزیر علوم از پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه بازدید کرد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه صنعتی شاهرود معاون آموزشی وزارت علوم کاهش واحدهای دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد