Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولی گرین کارت دارد و یا خانواده‌اش گرین کارت دارند باید از مسئولیت عزل شود. این افراد در جنگ اقتصادی به درد ما نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه  خبرگزاری دانشجو،هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شورای تبیین مواضع و قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور باید فرهنگ ناب دینی را پیاده کنیم که اکنون از آن فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا در نظام بانکی باید بانکداری اسلامی را پیاده کنیم. اما اکنون بانک‌ها یک تهدید برای کشور هستند، چون که سیستم ربوی دارند. عدالت هم همینطور. نتوانسته ایم به طور کامل پیاده کنیم. به عنوان مثال ۶۲ درصد نقدینگی فقط در تهران است؛ و یا ۳۰ درصد جمعیت در کلان شهر‌ها هستند.


قوامی ادامه داد: دشمن با تحریم‌های خود به ذنبال ایجاد نارضایتی است. یک جایی را تحریم می‌کنند تا مردم با مشکلی مواجه شوند و مقصر را مسئولان بدانند. ما باید جلوی این را با برنامه‌هایی بگیریم. آمریکا می‌خواهد ۱۳ آبان سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ما وضع کند. می‌خواهد بگوید دقیقا روزی که علیه من حرف می‌زنید تحریمتان می‌کنم. آمریکا حرف زور می‌زند. ما می‌خواهیم حرف بزنیم، اما او می‌خواهد زبان ما را کوتاه کند. این دلایلی است که مسئولان از جمله استاندار باید کار‌های عملیاتی انجام دهند و دچار روزمرگی نشوند.


نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این روزمرگی ایجاد شده باعث شد تا به فکر تغییر استاندار بیفتیم. از طرفی ما به دنبال نیروی بومی بودیم. اما با توجه به اتفاقات دی ماه ملاحضاتی به وجود آمد؛ لذا دولت به این تصمیم رسید که استاندار‌های بومی را از کار خارج کند.


وی در خصوص قانون منع حضور بازنشستگان در پست‌های دولتی و آینده‌ی استاندار جدید خراسان شمالی گفت: این قانون استثنا‌هایی دارد. مثلا کسانی که سابقه ایثارگری و نماینده مجلسی را در کارنامه دارند شامل این قانون نمی‌شوند. این استاندار پیش از این سابقه نمایندگی مجلس دارد پس مشمول این قانون نمی‌شوند؛ لذا ایشان هستند.


قوامی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: ما در مجلس گروهی داریم تا روی طرح‌های اقتصادی کار کنیم و تذکراتی را به دولت بدهیم تا درنهایت منجر به این شود که نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. نقدینگی مانند اژد‌های هفت سری در حال پیش روی است. این اژد‌ها الان به عدد یک میلیون و ششصد هزار میلیارد تومان رسیده است. دلیل اصلی این رشد هم کسری بودجه دولت هاست. کسری بودجه دوران جنگ طبیعی بود. اما در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و بعد از آن سو مدیریت اتفاق افتاد و به سمت چاپ پول حرکت کردند که باعث رشد نقدینگی و تورم شد.


نائب رئیس برنامه و بودجه کمیسیون مجلس ادامه داد: حال باید این نقدینگی به سمت تولید حرکت کند. البته کار سختی است. اما در صورت انجام معجزه نظام خلقت یعنی تولید ارتقا پیدا می‌کند؛ لذا من شدیدا موافق تولید و کار هستم. اما نه هر کاری. نه کاری که ناشی از رانت است. رانت‌ها باید صد در صد توسط مالیات ضبط شود. یکی از این طرح‌ها cgt است. یعنی اگر من برای این که صد هزار تومان دست مزد بگیرم باید عملی انجام دهم. نمی‌شود که من یک سکه در دست دارم و یک دفعه قیمتش زیاد شود.


وی افزود: انتقادی که ما به سیف داشتیم همین بود. ما می‌گفتیم سیاست‌ها باید جامع و مانع باشد. چه معنی دارد فردی سی هزار سکه می‌خرد و روز بعد قیمتش افزایش پیدا کند؟ لذا باید cgt به شکل عام که فقط شامل مسکن نشود اجرا شود. اکنون عایدی به راحتی سه برابر می‌شود. آن هم بدون هیچ درد و رنجی. البته درد و رنجش را طبقات آسیب پذیر می‌بینند. ما از این جهت با cgt موافقیم که گروه‌های ضعیف درآمدی که بار نظام بر دوش آنهاست آسیب کمتری ببینند.


قوامی درخصوص ماجرای تصویب fatf در مجلس عنوان کرد: من در این خصوص به آقای لاریجانی تذکر دادم. گفتیم طرح را سریع جلو نبرید؛ که پس از آن رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند و باقی ماجرا‌ها اتفاق افتاد؛ لذا هرگاه ما در طول تاریخ اقتصاد ایران به نیرو‌های خارجی اتکا کردیم به زمین خوردیم. اقتصاد را آسیب پذیر و ضعیف کردیم. اما هرگاه به نیرو‌های داخلی تکیه کردیم جان گرفتیم و به جلو حرکت کردیم. باید تکنولوژی را در داخل ایجاد کنیم. ایجاد در داخل هزینه به مراتب کمتر دارد. اگر ما از درون قوی شویم دیگر این نوع طرح‌های خارجی روی ما اثر ندارد.


نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما الزامات fatf را بپذیریم به راحتی می‌توانند بهانه دیگری بیاورند و از جایی دیگر فشار وارد کنند. اما اگر نیاز ارزی ما کم شود دیگر اصلا برایمان اهمیت ندارد، زیرا که آسیبی نمی‌بینیم.


نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: ما در مجلس طرح جامعی را آماده کرده ایم که مباحث مختلفی در آن جای دارد. خواستیم در مجلس ارائه دهیم که دولت گفت: اجازه دهید ما روی آن کار کنیم. زمان دو هفته‌ای دادیم. اما ما دست خودمان را نبسته ایم و مشغول کار کردن روی طرح هستیم.


وی افزود: طرح دیگری نیز نوشته ایم که در آن طرح می‌گوید نماینده مجلس و یا دیگر مسئولان در مدت مسئولیتشان چه میزان می‌توانند به صورت عادی سرمایه خود را افزایش دهند. میتواند مثلا دو برابر یا سه برابر شود. اما آیا می‌تواند سی برابر شود؟ نمی‌شود مگر اینکه زد و بندی باشد. می‌خواهیم تمام مسئولان از اول انقلاب را رصد کنیم.


قوامی درخصوص حضور خانواده‌های برخی مدیران در خارج از کشور گفت: وقتی خانواده من در آمریکا یا اروپا هستند زیاد نگران به هم ریختن وضعیت اقتصادی داخل نیستم. اما اگر خانواده ام در خط مقدم باشند برای دفاع از آنان تمام تلاشم را می‌کنم؛ لذا طرحی نوشته ایم که اگر مسئولی گرین کارت دارد و یا خانواده اش گرین کارت دارند باید از مسئولیت عزل شود. این افراد در جنگ اقتصادی به درد ما نمی‌خورند.


این نماینده مجلس در پایان گفت: شما از نمایندگان تصویب این طرح‌ها را مطالبه کنید. همه ما در یک کشتی نشسته ایم. خون‌های زیادی برای انقلاب زمین ریخته شده است. کم کم شکل گرفته ایم و می‌خواهیم از میوه‌ی این انقلاب استفاده کنیم، اما می‌زنند تا نابودمان کنند. ما اکنون مهم‌ترین تجهیزات را خودمان تولید می‌کنیم. اما آن‌ها رصد می‌کنند. چون ما می‌خواهیم نفی سلطه کنیم و آن‌ها می‌خواهند سلطه کنند. امام حسین (ع) نیز اگر صلح می‌کرد جایگاه مناسبی پیدا داشت. اما هزینه داد تا اسلام واقعی را به نمایش بگذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خراسان شمالی اسفراین نماینده مجلس مالیات بر عایدی سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین