Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@03:27:10 GMT

◄ تخصیص یارانه به بخش ریلی اشتباه است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۲۳۰۸

◄ تخصیص یارانه به بخش ریلی اشتباه است

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت ریلی را در گرو واقعی شدن قیمت‌ها اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مجید کیان‎پور گفت: کمبود بودجه دولت کمکی به توسعه شبکه حمل‎و‎نقل ریلی کشور نمی‌کند.

او به سهم پایین حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار اشاره کرد و گفت: سهم حمل‎و‎نقل ریلی در حوزه بار نهایت 10‌درصد و در حوزه جابه‌جایی مسافر پنج الی 6‌درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:  سهم حمل‌ونقل ریلی در حوزه جابه‎جایی بار باید به بیش از 30درصد و در حوزه جابه‎جایی مسافر به بیش از 20 درصد برسد،

کیان‌پور به لزوم جذب سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل‎و‎نقل ریلی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که قیمت‎ها واقعی نشده، نمی‎توان به بهبود وضعیت شبکه ریلی امیدوار بود.

او در ادامه گفت: پرداخت یارانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی اقدام نامناسبی است که وابستگی این بخش حمل‌ونقل به حمایت‎های دولت را بیشتر کرد ازاین‌رو واقعی سازی نرخ‌ها لازم است.

این عضو مجلس تصریح کرد: ایجاد توجیه اقتصادی برای توسعه شبکه ریلی و همچنین جذب بار و مسافر در این حوزه لازم است.

کیان‌پور در ادامه گفت: تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در حوزه ریلی یکی از راهکارهای ایجاد توجیه اقتصادی برای جذب بار و مسافر در شبکه است.

او تصریح کرد: ایجاد حمل‎و‎نقل ترکیبی نیز دیگر مولفه‎ای است که می‎تواند حتی شبکه ریلی را در جابه‎جایی مسافر و بار میان ایران و کشورهای دیگر موفق کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی یارانه ریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت

حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت گفت: این شبکه ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، امداد و نجات، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ ها و سازمان‌ های مردم‌ نهاد از مهمترین اهداف این شبکه هاست.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: هم‌ افزایی‌، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک‌ فعالیت‌ از جمله فرصت هایی است که این شبکه ها در اختیار جوانان قرار می دهند.

اسماعیلی در توضیح ساختار این شبکه ها، گفت: هر کدام از این شبکه ها دارای یک دبیرخانه ملی در یکی از استان هاست و تمامی شبکه ها در تمامی استان ها دبیرخانه استانی دارند.

وی اضافه کرد: استان زنجان به عنوان استان معین و دبیرخانه ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری جوانان انتخاب شده و یکی از دبیران سمن های جوانان استان، دبیر ملی این شبکه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص برگزاری انتخابات شبکه های تخصصی تشکل های جوانان،افزود:این انتخابات در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت سال جاری در استان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • (ویدیو) شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو