Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وکیل دانشجویان بازداشتی دی ماه گفت: دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است.امیر رئیسیان درباره پرونده‌های قضایی دانشجویان گفت: من در حال حاضر رسما وکالت خانم حسینزاده را به عهده دارم و در برخی پرونده‌های دیگر در مرحله تجدیدنظر اعلام وکالت خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا احکام دانشجویانی که الان صادر یا منتشر شده دو دسته اصلی است. 

وی ابراز کرد: یک دسته درباره پرونده‌های دی ماه مثل پرونده خانم حسین‌زاده است که البته در حکم او به مسائلی غیر از دی ماه هم اشاره شده است، به این معنی که تجمع درمورد طرح کارورزی که دانشجویان معتقد بودند این طرح بیگار ورزی است و هیئت دولت هم از این طرح عقب‌نشینی کرد و در حکم ایشان به این هم اشاره شده است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: دسته دیگری از احکام مربوط به پرونده‌هایی است که تحقیقات و شروع آنها به پیش از این ماجرا مربوط بوده که به فعالیت‌های صنفی و دانشجویی در محیط دانشگاه بر می‌گردد. آنها احکام دیگری است ولی در همین مقطع زمانی احکامشان صادر شده است و یک سال یا یک سال و نیم احکامی است که صادر شده است.

رئیسیان در پاسخ به سوالی درباره پیگیری‌های دولت و مجلس در این پرونده‌ها گفت:‌ وزارت علوم مدعی است که پیگیری کرده است و با دانشجویان یا نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم جلساتی را داشته‌اند اما اینکه با قوه قضائیه پیگیری کردند و مذاکرات و جلساتی داشته یا نداشته‌اند چیزی است که به خود موکلان یا به بنده مستندی ارائه نشده است.

وی گفت: مقامات قضایی می‌گویند وزارت علوم پیگیری نکرده و به آن‌ها اعلام نکرده و یا لیست دانشجویان را خواسته‌اند و وزارت علوم به آن‌ها نداده است. اما با توجه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی که همه انواع پرونده‌ها را با تفکیک سن و جنس و شغل و تحصیلات و دین و وضعیت تاهل و ... ثبت و ضبط می‌کند دسترسی به این اطلاعات آماری مستلزم یک گزارش گرفتن از این سامانه است که کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد.

وکیل دانشجویان بازداشتی با اشاره به اظهارات شهیندخت مولاوردی گفت: من دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است. فرض کنید این پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر هم هیچ نتیجه‌ای ندهد و این یعنی ما همه مراحل را به امید پیگیری از دست می‌دهیم و آنگاه با یک حکم قطعی روبرو خواهیم بود و آن موقع چکار می‌شود کرد؟

وی افزود: اینکه ما بگوییم امیدواریم که پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر جواب بدهد من هم به عنوان یک وکیل امیدوارم دفاعیاتی که در مرحله تحقیقات و دادسرا و مرحله بدوی شنیده نشده در مرحله تجدیدنظر شنیده شود.

رئیسیان خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند بگوید که ما پیگیری کردیم ولی در مرحله بدوی امیدی نداریم و پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر قرار است نتیجه بدهد و این یعنی ما همه احتمالات و شانس‌ها را برای نهایت پرونده بگذاریم. حال شاید نتیجه نداد آنگاه ما با یک حکم قطعی که هیچ کاری نمی‌توان کرد طرف هستیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانشجویان بازداشتی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام در ۲ سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آنها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آنها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

دهقانی گفت: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، گفت: از آذرماه سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان برای مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

دهقانی گفت: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 6091998

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد