Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@13:50:33 GMT

علل خرابی دندانها

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۲۸۵۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ دندانپزشکان  با توجه به تاثیر مستقیم سلامت دهان و دندان بر سلامت عمومی بدن راههای موثر بر حفظ سلامت دهان و دندان را ارایه کرده اند .

آنها معتقدند جویدن یخ موجب شکسته شدن و از بین رفتن قسمتی از مینای دندان، تحریک بافت نرم داخل دندان ، بروز حساسیت و درد دندان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکیدن لیموترش به علت داشتن مواد اسیدی باعث ضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان ها می شود.

نوشابه های گازدار به علت  اسید فسفریک و اسید سیتریک در آن  باعث از بین رفتن مینای دندان ها می شوند .سیگار و دیگر محصولات دخانی هم موجب بیماری های لثه و افتادن دندان ها  وتنباکوی موجود در دخانیات، موجب سرطان دهان، لب و زبان نیز می شود ..

ساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه که در اثر فشار عصبی و بد خوابیدن ایجاد می شود باعث آسیب به دندانها می شود . خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز  آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند..

معمولا کودکان بعد از پدیدار شدن دندان های دائمی خود، انگشتان خود را می مکند. این انگشت مکیدن  باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه و مشکلات تنفسی و جویدنی می شود .اگرکودک موقع خوردن شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک  بخوابد دچار پوسیدگی دندانها می شود .پس قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید ..

 سفت و سخت مسواک زدن هم باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه ها، حساس شدن دندان ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ هایی در دندان می شود.

قند موجود در آب‌نبات نیز باعث بوجود آمدن پلاک های چسبنده بر روی دندان ها می شود .سپس باکتری های موجود در پلاک دندان، قند را تبدیل به اسید می کند و این اسید باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

بنابراین بعد از مصرف شکلات و آبنبات و شیرینی، حتما دندان های خود را مسواک بزنید. مواد شیرین باعث پوسیدگی مینای دندان می شوند اما سوهان، گز، پاستیل و آب نبات شل  بیشتر به دندانها آسیب می زنند. 

میان وعده ها نسبت به وعده های اصلی غذا، کمتر موجب ترشح بزاق دهان می شوند . پس بهتر است از مصرف میان وعده های شیرین و چسبنده خودداری کنید و به جای آن از میوه و سبزیجاتی مثل هویج استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان دندان یخ لیمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به همراه فرماندار راور از محورها و راه‌های این شهرستان بازدید کرد و گفت: براثر سیل اخیر مشکلاتی در حوزه راه ایجاد شده است که با اعزام ماشین آلات و پیمانکاران، رفع خرابی‌های سیل سرعت می‌گیرد.

علی عبدالهی، با اشاره به تخریب بخشی از پل ورودی شهر راور بر اثر سیلاب افزود: ساخت و افزایش دهانه پل ورودی شهر راور در دستور کار قرارمی گیرد تا به زودی انجام شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: باید از زحمات شبانه روزی راهداری شهرستان راور و مدیریت صحیح بحران که با توجه به حجم سنگین خرابی‌ها و بارش‌های شدید، بازگشایی کلیه محورها را در کمترین زمان انجام دادند تشکر ویژه کرد.

کد خبر 6089019

دیگر خبرها

  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • عکس| خرابی‌های وحشتناک در خان یونس/ رژیم صهیونیستی این منطقه را با خاک یکسان کرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد